Mä en kestää enää sukulaisia!! Raskaus + ruoka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja natasha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

natasha

Vieras
Oon raskaana ja kaikki tuttavat ja sukulaiset kyttää mun syömistä! Se on oikeesti ahdistavaa ja tuntuu et saan koht jonkun syömishäiriön ton takia. Koko ajan tuputetaan ruokaa jos olen jonkun luona kylässä, kehotetaan syömään kahden edestä jne. Mikä ihme ihmisiä riivaa?! Ei mun mielestä tarvi syödä kahden edestä todellakaan ja toisekseen kyllä mä syön hyvin ja syön jos on nälkä mutta en todellakaan syö koko ajan ja niin kuin syöttöporsas.

Oon jopa miettiny et onko sukulaismammat kateellisia kun ovat itse pyyleviä ja minä olen säilynyt hoikkana.

Onko muilla ollut samanlaista tuputtamista? Mitä ootte tehneet?

Muut kyttää mitä syöt/mitä et syö, mitä teet/mitä et tee, nosteletko/etkö nostele, onko iso maha/pieni maha, poikamaha/tyttömaha, turpoatko muodottomaksi/etkö turpoa, teetkö töitä loppuun asti/et tee töitä loppuun asti, älä tee sitä, älä tee tätä, tee näin, tee noin.. Juuh, ihanaa aikaa! :kieh: :ashamed:

Olen todennut tuputtajille kuivasti, että vauva tarvitsee yhden juustovoileivän verran päivässä lisäkaloreita oman normaalisyömiseni lisäksi, ja lisännyt, että tapaan syödä sen vauvan voileivän jo aamupalalla.

kyllä mullakin oli. Varsinkin kun vasta alko joskus 20 rv jälkeen kasvamaan maha. Sitä ennen jo valittivat että en kuulema syö, kun ei ole mahaa. Söin ihan hyvin ja oon muutenkin ollu aina tosi laiha ja pitkä niin en oottanu itekkää että maha kasvas heti. Kannattaa sanoa vaan heille, että olen jo syönyt että kiitos kumminkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Muffa:
Muut kyttää mitä syöt/mitä et syö, mitä teet/mitä et tee, nosteletko/etkö nostele, onko iso maha/pieni maha, poikamaha/tyttömaha, turpoatko muodottomaksi/etkö turpoa, teetkö töitä loppuun asti/et tee töitä loppuun asti, älä tee sitä, älä tee tätä, tee näin, tee noin.. Juuh, ihanaa aikaa! :kieh: :ashamed:

ja tuon päälle odotapa vaan, kun vauva syntyy ja se on sitten ihan sama meininki, mutta "minä kyllä tiedän tämän jutun parhaiten" -asenteella annetut neuvot siihen päälle :)

Pidä omat rajasi, siitähän on kysymys.
Naurahdat vain niille tuputtajille ja vaihdat puheenaihetta. Jos väkisellä laittavat lisäannoksia tms, niin jätät vain tylysti syömättä.

Voi :) Onneks muillakin. Tuntuu vaan niin ärsyttävältä, kun luullaan etten mä syö. Tää oli kyl toisinaan tätä jo ennen raskauttakin et yritetään tuputtaa ku satun olemaan koko suvun laihimmasta päästä. Siis en mikään alipainoinen, mut oon koko ikäni ollut hoikka. Varmaan jos söisin ihan hulluna kaikkea pizzaa ym ja lihoisin yhtäkkiä 20kg niin sit kehotettas syömään vähemmän :)

Alkuperäinen kirjoittaja Z:
Alkuperäinen kirjoittaja Muffa:

ja tuon päälle odotapa vaan, kun vauva syntyy ja se on sitten ihan sama meininki, mutta "minä kyllä tiedän tämän jutun parhaiten" -asenteella annetut neuvot siihen päälle :)

Juu, tiedän! :D Mutta parhaimmat vinkit antaa aina lapsettomat naiset. :D :whistle:

:) Tuntuu vaan hullulle, kun lähipiirissä kaksi pienen vauvan äitiä ja molemmilla eniten tämä syö kahden edestä syndrooma. Onneks ihmiset ei osaa lukea ajatuksia, ku mietin just ku he yhdessä ton lauseen mulle sanoivat, et siltä he kyllä näyttääkin.. Aika ilkeästi ajateltu... Mut en toki sitä sanonut :)

Jooh! Koliikkivauvan kanssa kun heijattiin miehen kanssa vuorovedoin joka yö vauvaa pitkin kämppää (oli aavistuksen rauhallisempi sylissä + eihän tuota huutavana voi jättää sänkyynkään), niin sain neuvoja sinkku-kaiffariltani, että mitäs jos opiskelisit kieliä television opinto-ohjelmista samalla, kun kerran hereillä olet :D

Yhteistyössä