Mä en mee ihan v-tun varmasti koskaan enään parturiin.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiitos!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kiitos!

Vieras
Jo toinen kerta kun ne pätkäsee mun hiukset lyhyiksi vaikka ei ole mitään puhetta ollut niin lyhyistä!!!!
Toissa kerralla kävin n. 2vuotta sitten parturissa, mulla oli aivan ihanat n. puoleen selkään asti ulottuvat hiukset, sanoin parturille että enintään 3-5cm pois, niin tämä pätkäs ne että olivat just ja just olkapäille.

No nyt kävin sitten viime viikolla parturissa, kun kaveri kehui sitä tosi paljon, sinnekkin menin parin viikon harkinnan jälkeen, mulla oli yli puolen selän aivan mahtavat hiukset joita kehuttiin tosi usein. No nyt ne on pikkusen yli olkapäille, tasa paksut ( pitäs olla todella kerroksittain revityt, varsinkin edestä kun niin ohjeistin parturia) hiukset. parturille sanoin että enintään sentti, pyysi sitten että voisiko ottaa vähän enemmän ehkä 2-3 centtiä sovittua lisää, annoin siihen luvan, mutta otti kyllä todella reilusti enemmän ainakin 10senttiä lähti hiuksista!!!!

Kiitos kun sain purkaa, vituttaa niin paljon ettei voi ees uskoa. Nyt on taas hiukset pitkään pelkästään ponnarilla, kun mulle ei todellakaan sovi lyhyehköt hiukset. :/

Miksi hyväksyit sen mitä kampaaja teki? Kyllä ne ainakin mulla on joka ikinen kerta kysyneet että miellyttääkö ja jos oon sanonut että ei niin ovat tehneet mitä oon pyytänyt.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Miksi hyväksyit sen mitä kampaaja teki? Kyllä ne ainakin mulla on joka ikinen kerta kysyneet että miellyttääkö ja jos oon sanonut että ei niin ovat tehneet mitä oon pyytänyt.

Jos takaa päin alkavat leikkaamaan, niin vaikea se on nähdä kuinka paljon ovat pätkineet. Ja jo kerran napsasu, niin pakkohan ne on sitten leikata loppuun.

Alkuperäinen kirjoittaja m:
Saitko korvausta? Sanoitko ettet ole tyytyväinen?

En saanut mitään korvausta, sanoin että ovat makuuni tosi lyhyet, maksoin ja lähdin. Eipä niitä hiuksia takas saa, vaikka ois ilmaseksi antanut koko käynnin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:

Jos takaa päin alkavat leikkaamaan, niin vaikea se on nähdä kuinka paljon ovat pätkineet. Ja jo kerran napsasu, niin pakkohan ne on sitten leikata loppuun.

No tuota... jos leikkaavat liikaa niin kyllähän ne korvaa sen esim. niin että laittavat jotain pidennystä hiuksiin.

En saanut mitään korvausta, sanoin että ovat makuuni tosi lyhyet, maksoin ja lähdin. Eipä niitä hiuksia takas saa, vaikka ois ilmaseksi antanut koko käynnin.

Olisit saanut ilmaiseksi esim värjäyksen tai tulevaisuudessa leikkausajan toiselle kampaajalle. Tai rahakarvauksen. Sellaista se on kun ei uskalla sanoa paikan päällä..
Jos ostat paidan ja se mene heti rikki,niin vietkö sen takaisin kauppaan ja vaadit rohoja takaisin vai heitätkö sen roskiin kun se on kuitenkin jo rikki?

Ottakaa ihmiset selvää asiakkaan oikeuksista!

Olisit saanut ilmaiseksi esim värjäyksen tai tulevaisuudessa leikkausajan toiselle kampaajalle. Tai rahakarvauksen. Sellaista se on kun ei uskalla sanoa paikan päällä..
Jos ostat paidan ja se mene heti rikki,niin vietkö sen takaisin kauppaan ja vaadit rohoja takaisin vai heitätkö sen roskiin kun se on kuitenkin jo rikki?

Ottakaa ihmiset selvää asiakkaan oikeuksista!

Vaate on ihan eri asia, sen voi saada samanlaisen uuden ;) Hiuksia nyt ei voi enään päähän takaisin liimata jos ne on leikattu, joten vaikka oisin saanut sieltä millaisen korvauksen tahansa, ei hiuksiin auta muuta kuin aika että ne kasvaa takaisin.

Ja tuohon paikan päällä sanomiseen, vaikka oisin sanonut ihan mitä tahansa, ei niitä hiuksia ois enään pidemmäksi saanut. Joten säästin parturin pahalta mieleltä, ymmärsi kyllä kun ystävällisesti sanoin että aivan liian lyhyet mun makuun. En viitsi päätäni sen enempää aukoa, kun se ei mitään auta kuin tuottaa toiselle pahan mielen.

se on muuten(ainakin mulle) uskomattoman vaikeaa sanoa, että jälki ei miellytä. Pari kertaa oon näyttäny esim. jostain lehdestä, että "tollasen haluan" ja sitten kun olen leikkauksen jälkeen hiuksiani katsonut, niin olempa saanut todeta, että kamalathan niistä tuli..itkua nieleskellen oon sitten kampaajalle sopertanut, että "iii-ihan kivat.." :D itehän oon mallini valinnut :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Nöpönen:
se on muuten(ainakin mulle) uskomattoman vaikeaa sanoa, että jälki ei miellytä. Pari kertaa oon näyttäny esim. jostain lehdestä, että "tollasen haluan" ja sitten kun olen leikkauksen jälkeen hiuksiani katsonut, niin olempa saanut todeta, että kamalathan niistä tuli..itkua nieleskellen oon sitten kampaajalle sopertanut, että "iii-ihan kivat.." :D itehän oon mallini valinnut :headwall:

Musta tuntuu että asiakkaiden sentti on partureille 5senttiä, onneksi kuitenkin kasvaa takaisin. V'tuttaa nyt ihan älyttömän paljon, mut minkäs teet. Onneksi mulla on hiukset, jotka kasvaa nopeasti.. :)

Olen kokenut saman ja tiedän tunteen, joten tätä nykyä tasan sanelen miten mun hiukset sipelletään ja värjätään! Eikä mitään kampaajalle vapaat kädet meinikiä. Kyllä se siitä...

On kosmetologikin tehnyt palotatskan, että ei oo luottamista näihin "kauneuden ammattilaisiin"...

mulla on ap käynnyt samanlailla nyt pari kertaa peräkkäin ekalla kerralla leikkasi tasapitkän polkkatukan :|
nyt on edes kerroksittain,mä en ymmärrä miksi ihmeessä hiukset tarvii leikata aina lyhyeksi |O

kasvatin 6kk hiuksia menin kuukausi sitten kampaajalle nyt ei hiukset edes ylety olkapäille lähti noin 15cm :'(

Siis kirjoitat, että sulla oli hiukset yli puolenselän ja kymmenensentin lyhennyksellä ne on nyt rajusti lyhentyneet ja ovat enää olkapäille? Sulla on ilmeisesti kohtalaisen lyhyt selkä......

No mutta anyway, jos kerran tuntuu siltä, että kampaajat järjestään ei tajua mitä sinä sanot niin pyydä ensi kerralla, että leikkaa ensin ekan osion ja näyttää sitten sen pituuden sinulle peilistä. Tuntuu kyllä hassulta, jos et tosiaan huomaa että hiukset on lyhenemässä olkapään tasalle, jos ne kerran on yli puolenselän pituiset. Kyllä sen sentään huomaa vaikkei silmiä olisikaan selässä.

Itse tosiaan teen usein pitkähiuksisten kohdalla niin, että leikkaan ensin sen ekan osion ja näytän sitten pituutta peilistä ja kysyn, että sopiiko se vai otanko enemmän. Ja teen tämän siis vaikka asiakas sanoisi, että saa ottaa reilusti. Minusta niin on helpointa, ei satu sitten väärinkäsityksiä, koska tosi usein ihmiset sanoo todella epämääräisiä mittoja eivätkä oikein tunnu itsekään aina tietävän että minkä verran saa ottaa. Jos sattuisi leikkaamaan sen ekan osion turhan lyhyeksi niin sillä ei ole merkitystä, jos päälihiukset jättää pidemmiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja nti hulina:
mulla on ap käynnyt samanlailla nyt pari kertaa peräkkäin ekalla kerralla leikkasi tasapitkän polkkatukan :|
nyt on edes kerroksittain,mä en ymmärrä miksi ihmeessä hiukset tarvii leikata aina lyhyeksi |O

kasvatin 6kk hiuksia menin kuukausi sitten kampaajalle nyt ei hiukset edes ylety olkapäille lähti noin 15cm :'(

Nuo 2 on tapahtunut mulle nyt aikuisiällä. Teininä joskus yläasteella kun kävin kerran parturilla, niin sanoin että leikkaa mulle takaa sellaiset että niitä voi pöhöttää kivasti ja eteen pikkuisen pitemmät jättää.
No lopputulos oli se että mulla oli takaa hiukset kokonaisuudessaan n. 3-5sentin pituiset ja etuhiukset oli leikaan asti :laugh: :laugh:
Ne oli niin hirveän näköiset että kuljin koulussa aina huppupäässä, etuhiuksia en käskenyt sen takia leikata parturin pois kun en todellakaan halunnut kaikista hiuksista samanpituisia kuin silloisella poikaystävällä.

Alkuperäinen kirjoittaja heleemi:
Olen kokenut saman ja tiedän tunteen, joten tätä nykyä tasan sanelen miten mun hiukset sipelletään ja värjätään! Eikä mitään kampaajalle vapaat kädet meinikiä. Kyllä se siitä...

On kosmetologikin tehnyt palotatskan, että ei oo luottamista näihin "kauneuden ammattilaisiin"...

no muistakaahan että nämä "kauneuden ammattilaisetkin" on vaan ihmisiä-virheitä sattuu kaikille. yleensä jos asiakas tuo kampaajalle kuvan jostain tietystä hiusmallista,on se kuvassa tuunattu niin viimosen päälle että asiakas pettyy väkisinkin kun omista hiuksista ei tule samanlaisia....

Alkuperäinen kirjoittaja kampaaja:
Siis kirjoitat, että sulla oli hiukset yli puolenselän ja kymmenensentin lyhennyksellä ne on nyt rajusti lyhentyneet ja ovat enää olkapäille? Sulla on ilmeisesti kohtalaisen lyhyt selkä......

No mutta anyway, jos kerran tuntuu siltä, että kampaajat järjestään ei tajua mitä sinä sanot niin pyydä ensi kerralla, että leikkaa ensin ekan osion ja näyttää sitten sen pituuden sinulle peilistä. Tuntuu kyllä hassulta, jos et tosiaan huomaa että hiukset on lyhenemässä olkapään tasalle, jos ne kerran on yli puolenselän pituiset. Kyllä sen sentään huomaa vaikkei silmiä olisikaan selässä.

_Pikkuisen _yli_ ja _ainakin_, tää on nyt vitsi mutta ilmeisesti partureilla tosiaan on hiusten kanssa erillainen sanasto, koska jättävät oleelliset asiat kokonaan kirjoituksestakin lukematta :D
Tuoli oli ns. uppotuoli jossa istuin, musta iso mikä lie pyyhepäälle, edessä vain peili, en voi mitenkään nähdä selkänojan taakse. Ja edelleen en mene enään ikinä parturiin, ihan varma asia :) Kuten jo senkin kirjoitin jo otsikossa ;)

Alkuperäinen kirjoittaja kampaaja:

_Pikkuisen _yli_ ja _ainakin_, tää on nyt vitsi mutta ilmeisesti partureilla tosiaan on hiusten kanssa erillainen sanasto, koska jättävät oleelliset asiat kokonaan kirjoituksestakin lukematta :D
Tuoli oli ns. uppotuoli jossa istuin, musta iso mikä lie pyyhepäälle, edessä vain peili, en voi mitenkään nähdä selkänojan taakse. Ja edelleen en mene enään ikinä parturiin, ihan varma asia :) Kuten jo senkin kirjoitin jo otsikossa ;)

Joo et voi nähdä selkänojan taakse, mutta etkö tosiaan eisti, että onko kampaajan kädet siellä puolivälissä selkää vai hartioidesi tasolla? Ja MIKSI ET pyydä näyttää minkä verran leikkaa?

Ja sinä kirjoitat itse näin: mulla oli yli puolen selän aivan mahtavat hiukset joita kehuttiin tosi usein. No nyt ne on pikkusen yli olkapäille.

Eli kerroppa nyt mitä minä tuosta muka jätin lukematta tai en ymmäränyt? Jos hiukset on yli puolenselän ja kirjoitat, että otti ainakin 10 senttiä pois niin ainakin minun selkäni on sen verran pitkä että lähtisi kolmisenkymmentä senttiä, jos ne yli puolesta selästä heilahtais olkapään mittaan.

Ja jos hiukset on yli puoleen selkään niin se on kyllä aivan naurettavaa leikata niistä pois senttiä. Muiden kampaajien kanssa aina nauretaan näitä pitkähiuksisia, jotka tulee sen lirulettinsä kanssa ja sanoo että sentti. Niille tosiaan aina ehdotetaan, että josko nyt kuitenkin pikkasenenemmän. Jos pisimmästäkohtaa ottaa pois sentin niin se latva on niin kulunutta kuitenkin, että sentin leikkaaminen ei vaikuta joka puolella mitenkään.

Mutta edelleen ihmettelen näitä mittoja ja minua on turha syyttää että ymmärtäisi ne eri tavalla, koska itse kirjoitit mitä kirjoitit. Etkä vastannut mitään tuohon, kun kerroin siitä miten peilistä voi pyytää kampaajaa näyttämään että paljonko ottaa.

Yhteistyössä