Mä en nyt tällä kertaa jaksa mun kaveria, eli olen tosi huono ystävä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hömelö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hömelö

Vieras
Se on ollu kotona 10v miehen isolla palkalla ja isolla äityisrahalla + kuntalisällä millä lie.

Ja mä samaan aikaan 5v kotona, josta samaan aikaan luin ammattia + kävin töissä.

Ja nyt kaveri joutu työelämään takaisin, niin se vaan vinkuu kun kaikkeen työhön menee kauheesti aikaa ja vaivaa siihen rahaan nähden.

Ja mulle se nyt on ihan normaalia että menee, harvemmalla ei mee...

Että en jaksais kuunnella, kun mikään ei oo hyvä; pakko mennä kurssille, että saa rahaa ja pakko mennä työharjoitteluun riistohinnalla jne jne.

Argh. =/

Alkuperäinen kirjoittaja Edelleen en ymmärrä:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyt en ymmärrä:
Mistä ihmeestä se on sitten saanut isoa äitiysrahaa jos on ollut 10 vuotta kotona???

No kun oli töissä ennen sitä määräaikaisena.

Ei kai ne 10 vuotta maksa?

En kuule tiedä, ei tainnu olla ihan tän jutun pointti kait.

Siis kuitenkin sai rahaa olemalla kotona helposti -> miehen palkka + kuntalisä, ja nyt kun pitäis tehdä jotain, niin ei jaksa.

Kuka saa kymmenvuotiaaksi asti äitiysrahaa:0
Ja toisekseen mua jurppii yh-kaverini joka nettoaa yli 2000e kuussa lapsillaan, ja saa joka toisen viikon "lomaa" kun lapset isällään. Että yh:llako huonosti asiat tässä maassa!!!!!!!

Mistä ihmeestä se on sitten saanut isoa äitiysrahaa jos on ollut 10 vuotta kotona???

Siis kuitenkin sai rahaa olemalla kotona helposti -> miehen palkka + kuntalisä, ja nyt kun pitäis tehdä jotain, niin ei jaksa.

Eli sä et oikeasti tiedä sen perheen tuloja, mutta kademieltä riittää silti

Ymmärrän kyllä - en minäkään jaksaisi kuunnella!

On se järkkyä, kun joutuu jotain tekemään elantonsa eteen. :O Kehtaisko sanoa suoraan, ettei jaksa kuunnella tms. Tai sit on vaan olematta yhteydessä..

Alkuperäinen kirjoittaja Nyt ymmärrän:

Eli sä et oikeasti tiedä sen perheen tuloja, mutta kademieltä riittää silti

Kade siitä, että toinen valittaa kun ei viitti tehdä töitä?

Enkä edes verrannu meijen tuloja, JOTKA on ihan suht samoja, SE vaan on ollut kotona pidempään.

Meillä mä tienaan muutaman satasen enempi kuin mies, niillä toisinpäin.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Kuka saa kymmenvuotiaaksi asti äitiysrahaa:0
Ja toisekseen mua jurppii yh-kaverini joka nettoaa yli 2000e kuussa lapsillaan, ja saa joka toisen viikon "lomaa" kun lapset isällään. Että yh:llako huonosti asiat tässä maassa!!!!!!!

tuo ei ole kyllä mikään normi- yh - tilanne. ota se huomioon. Minä 'nettoan' kahdella lapsellani n. 500e /kk. Eli elarit ja lapsilisät, MUTTA maksan myös kaiken heidän elämisensä yksin! Lapset 2pv viikossa isällään ja isä osallistuu jonkin verran harrastuskuluihin tuon elarin lisäksi. en siis mitenkään katso , että asiat olisi SUPERhyvin, tosin ihankivasti tullaan toimeen mun palkan ansiosta, mutta varmasti kivammin tulevat toimeen ne perheet, jossa noita palkkoja tulee kaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja lk:
Ymmärrän kyllä - en minäkään jaksaisi kuunnella!

On se järkkyä, kun joutuu jotain tekemään elantonsa eteen. :O Kehtaisko sanoa suoraan, ettei jaksa kuunnella tms. Tai sit on vaan olematta yhteydessä..

No en mä kehtaa, kun se ei sitä välttämättä ota sitten oikein.

Olis vaan mieluten kotona ja tekevinään jotain kotihommia, kuin oikeesti töissä.

(Tekevinään tarkoitan sillä sitä, kun se luettelee aina mitä tehny ja sitte kun sinne menee, niin ne samat liat on aina samoissa kohdissa... Yök)

Yhteistyössä