Mä en oikein käsitä tuota ruokahommaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Neljän äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Määsi;28871781:
Mulla kolme laihanluirua lasta, jos sillä nyt mitään merkistystä on. Itse olen lihava mutta se johtuu ihan muusta kuin meidän yhteisistä ruoka-ajoista.
Ja meillä syödään aamulla leipää, muroja, kaakaota, mehua jne, lounasaikaan lämmin ruoka, välipalaa iltapäivällä(hedelmää jne), päivällinen eli oikea ruoka sekin klo 18 ja kevyt iltapala klo 19.30 maissa.

Ja siis lounaalla usein syödään eilisen jämiä.

Ennemmin meillä jätetään välipalat välistä kuin pääruoka! Meillä syödään kahdesti päivässä lämmin ruoka. On vaan yksi lapsi, ehkä se sitten helpottaa? Lapsi syö aina aamu- ja iltapalan. Jälkimmäistä oikein vaatii, kuuluu niin rutiineihin, ettei osaa oikein muuten nukkua. Välipalan syö sillon kun aikuisilla on päiväkahvi, joka siis on se aikuisten välipala. ;)

Meillä syödään arkísi kunnon aamupala n. klo 6-7, lapset syö koulussa minkä syö (yleensä varsin niukasti) ja itselläni on salaattieväät, sitten päivästä riippuen joko tehdään kunnon ateria ko 15-16 TAI klo 18-19 ja välipalaa syödään sitten vastaavasti joko silloin iltapäivästä tai illalla, välipalaa on esim. leivät + päällysteet + marjat + luonnonjogurtti. Viikonloppusin syödään kunnon aamupala vasta n. klo 9-10 (kun kaikki ollaan herätty), lämmin ruoka tehdään n. 14 ja illalla monesti syödään sitten jotain herkkua, kuten tortilloja, pizzaa tms. eli kolmesti päivässä. Aikuiset juodaan siinä välissä kahvia, mutta lapsille ei yleensä mitkään välipalat maistu koskaan. ei ole paino-ongelmia tai muitakaan ongelmia... kyllä kunnon ateria pitää nälkää sen 4-5 h, kun sen tekee kunnon aineksista eikä mistään hötöhiilareista, jonka jälkeen on nälkä jo ennenkuin on ehtinyt pöytää raivata.

Tuo on ihan kiinni ihmisten fysiologiasta. Minun lapseni pärjäisi varmaan vain kahdella aterialla päivässä (aamulla ei suostu kuin juomaan yhden lasillisen maitoa), mutta minulle tulee paha olo, jos en syö useasti. Kyse ei ole verensokereista vaan siitä, että maha alkaa murista ja möykätä ja minua alkaa oksettaa, jos en saa jotakin mahaani. Aamuisin sen huomaa selvimmin, jos aamupala jostain syystä myöhästyy eli olen hereillä pari tuntia ennen aamupalaa. Silloin meinaa todella yrjö lentää ja pitää syödä oksennusta vastaan taistellen. Olo helpottuu kyllä nopeasti. Olen varmaan todella outo ihminen, mutta näin se vaan on ja sitä ei muuta se, että joku pystyy olemaan 6 h syömättä ilman mitään ongelmia.

Mä olen ihan samanlainen kuin sinä. Joudun syömään tosi säännöllisesti ja oikeastaan maksimi ruokailuväleille on 5 tuntia, silloin olen jo tosi huonovointinen, päähän koskee, olen äkäinen ja saatan vaikka pyörtyä nälkääni. Näin on aina ollut, ihan lapsesta asti.

[QUOTE="vieras";28872241]Meillä kaksi alle 3-vuotiasta ja heille on tarjolla päivittäin 5-6 ateriaa mutta me vanhemmat pärjäämme yhdellä aterialla. Erityistapauksissa kahdella.[/QUOTE]

Onko heidat totutettu syomaan noin usein? En todellakaan usko etta kukaan lapsi tarvitsee 5 ateriaa paivassa, mutta tunnen itsekin yhden perheen missa lapset ovat totutettu tuollaiseen ateriarytmiin ja heilla tuntuu olevan koko ajan nalka.

Yhteistyössä