Mä en oikein tiedä mitä mun pitäis tehdä ajatella tai suunnitella elämääni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma-muu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mamma-muu

Vieras
Vaikea saada tätä lyhyesti ja ytimekkäästi selitettyä...

Mä haluaisin naimisiin ja lisää lapsia.. Mies ei todennäköisesti halua naimisiin koska on aina keksinyt tekosyitä miksei voida mennä naimisiin ja nykyään se ei vastaa mitään kun alan puhumaan ja kyselemään avioliitosta. Joku varmaan nyt sitten heti heittää että ei se sua rakasta kun ei koskaan ole sellaista sanonut.
haluaisin lisää lapsia mutta siihen mies edellyttää työpaikkaa. vaikeaa on löytää työpaikkaa täältä maalta ja tää on vieras paikkakunta mulle, muutin tänne vuosi sitten.

en tiedä mitä mä yritän sönköttää mut oon tyytymätön elämääni enkä tiedä mitä mä voisin tehdä jotta se olis enemmän tyydyttävä... :/

Vieras paikkakunta tai tuttu, kuullostaa tekosyyltä. Esimerkiksi paikallisesta lehdestä voisi katsella työpaikkailmoituksia tai mollin sivuilta. Autokauppaan ja oma auto alle, uusi työpaikkasi voi sijaita vaikka 10-50km päässä.

Mollin sivut olen toki kahlannut miljoona kertaa läpi.

Luuletko että ne huolii mut rehtoriksi, sairaanhoitajaksi,huoltoasentajaksi,hitsaajaksi tai metallityötekijäksi ilman alan koulutusta???
Paikallis lehdessä samantyyppiset työt kun mollin sivuillakin.

Uusi työpaikkani ei voi sijaita muualla kun omalla paikkakunnallani koska minulla ei ole autoa! Eikä minulla ole rahaa millä ostaa autoa!!

Asiat ei oo niin yksinkertaisia...

Täällä "maalla" yleensä tarvitaan kaksi autoa ellei asu pyörämatkan päässä työpaikastaan. 10km menee vielä pyörälläkin, mutta talvet vähän ahdistaisi.

Kysyt miehelltä, että jos saat töitä niin ostaako se sulle auton.

[QUOTE="Jäämies";26967451]Täällä "maalla" yleensä tarvitaan kaksi autoa ellei asu pyörämatkan päässä työpaikastaan. 10km menee vielä pyörälläkin, mutta talvet vähän ahdistaisi.

Kysyt miehelltä, että jos saat töitä niin ostaako se sulle auton.[/QUOTE]

Niinhän sitä tarviskin olla kaksi autoa.. jo pelkästää keskustaan meillä on matkaa 20km...

Kun vaan sitä töitä löytäis... nyt olen työkkärin järjestämässä työharjoittelussa.. Onneksi löysin harjoittelupaikan ihan läheltä kotiamme...

Mitenkäs sen nyt muotoilisi... Älä anna kenekään olla onnesi "este". Tai päin vastoin, älä kuvittele kenenkään tekevän sua onnelliseksi tai onnettomaksi. Jos sä olet tyytymätön elämääsi, muuta sitä. Jos et tiedä, mitä siihen onnellisuuteen tarvitsisit, se varmaan on eka asia, jota tulisi miettiä. Enkä todellakaan nyt sano, että vaihda miestä jos ei mene sun kanssa naimisiin! Vaan lähinnä sitä, että onko se naimisiin meno oikeasti sulle elämän ja kuoleman kysymys, että tarvittaessa sitten vaikka vaihdat miestä. Mutta kenenkään ei pidä elää elämää, jota ei halua tai tunne oloaan siinä hyväksi. Ei sun, eikä sun miehenkään.

Mulla oli samantapaiset ajatukset ja lopulta tajusin että johtuu siitä etten saa mitään onnistumisen kokemuksia elämästäni.
En ollut saavuttanut mitään jota voisin ajatella silloin tällöin ja hymähtää että pystyinpäs siihenkin!

Vuosi taaksepäin aloitin sitten koulun, hiukan epäröiden mitä siitäkin tulisi, mutta nyt olen erittäin onnellinen että näin tein. Mulla on tavoite jota kohti menen ja haluan vielä sen matkankin tehdä hyvin.
Loppupäässä sitten tiedän hyötyväni tästä hiukan korkeammalla palkalla.
Ei se helppoa ole kun ensin paskaduunissa raadat täyden päivän ja illalla opiskelet,mutta lopussa kiitos seisoo.

Mikä koulutus sulla ap on?

Juu eipä tässä oikein mitään onnistumisia ole kun kaikki mihinkä tartun menee päin metsää...

Merkonomi olen, siihenkin meni 6-vuotta että sain sen suoritettua. Olen aina ollut huono koulussa.. :/

Juu eipä tässä oikein mitään onnistumisia ole kun kaikki mihinkä tartun menee päin metsää...

Merkonomi olen, siihenkin meni 6-vuotta että sain sen suoritettua. Olen aina ollut huono koulussa.. :/

Tuskinpa se nyt ihan noinkaan on. Siis että kaikki menisi jotenkin pieleen, mitä yrität. Näe ennemmin asioiden positiivinen kuin negatiivinen puoli. Vaikka sun koulunkäynti vei aikaa, niin so what? Sä suoritit sen kaikesta huolimatta, etkä jättänyt kesken.

Tyhjä olo on vaikea kestää, mutta siihen aikaa myöden kyllä löytyy aina joku "täyte". Entäpä uusi harrastus? Ja juu, asut maalla ja liikkuminen on hankalaa. Mutta tuskinpa se sentään mahdotonta on, kunhan motivaatio asioiden järjestämiseen on kohdallaan.

Musta kuulostaa, että ryvet nyt vähän sellaisessa itsesäälin ja selityksien suossa. Sekin on ok, kunhan sieltä vaan jatkaa matkaa jossain vaiheessa.

[QUOTE="pöö";26967752]Tuskinpa se nyt ihan noinkaan on. Siis että kaikki menisi jotenkin pieleen, mitä yrität. Näe ennemmin asioiden positiivinen kuin negatiivinen puoli. Vaikka sun koulunkäynti vei aikaa, niin so what? Sä suoritit sen kaikesta huolimatta, etkä jättänyt kesken.

Tyhjä olo on vaikea kestää, mutta siihen aikaa myöden kyllä löytyy aina joku "täyte". Entäpä uusi harrastus? Ja juu, asut maalla ja liikkuminen on hankalaa. Mutta tuskinpa se sentään mahdotonta on, kunhan motivaatio asioiden järjestämiseen on kohdallaan.

Musta kuulostaa, että ryvet nyt vähän sellaisessa itsesäälin ja selityksien suossa. Sekin on ok, kunhan sieltä vaan jatkaa matkaa jossain vaiheessa.[/QUOTE]

Musta vaan tuntuu etten pysty täällä suorittamaan mitään itsenäisesti olen aina riippuvainen jostakin toisesta ihmisestä.

Mutta samalla tunnen itseni todella yksinäiseksi ja arvottomaksi...

No, onhan se kieltämättä aika haastava ajatus, että onnesi ehtona on lisälapsien tehtaileminen miehen elätettäväksi tekemättä itse töitä.
Pahoittelen ikävää sävyä, mutta suurinpiirtein noinhan se asia näyttäytyy ainakin miehen näkökulmasta.

Miehen vaihtaminen nyt tuskin ainakaan auttaisi =)

Kyllä sun ehkä kannattaisi kuunnella miestä, ja etsiä sitä sisältöä jostakin muualta kuin lastenteosta.

Musta vaan tuntuu etten pysty täällä suorittamaan mitään itsenäisesti olen aina riippuvainen jostakin toisesta ihmisestä.

Mutta samalla tunnen itseni todella yksinäiseksi ja arvottomaksi...
Jos miehesi haluaa sun käyvän töissä, niin kaiketi hän myös katsoo, että sulle pitää hommata auto. Eli aloita siitä autosta, niin et ainakaan liikkumisen suhteen ole enää miehestä riippuvainen. Sitten alat etsimään töitä.

Tehtailla lapsia miehen elätettäväksi? Sallikaa mun nauraa... Minä kustannan kaikki lapsiin liittyvät kulut. Mies on tämän YHDEN vuoden tarjonnut kattoa pään päälle. ennen sitä minä maksoin myös asumiskulut ihan samperi vieköön kaikki kulut mitä oli olemassakaan. joten mies ei ole mitään tarvinnut "elättää".

[QUOTE="eee";26970395]Miksi olet miehesi kanssa yhdessä?[/QUOTE]

koska meillä on mukavaa yhdessä ja rakastan häntä. Tää viimeinen vuosi on vaan ollut meillä huono ja raskas.

Yhteistyössä