mä en osaa olla mun lapsenkanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
mulla on 4vuotias tyttö. jotenkin se yhtäkkiä kun sain toisenlapsen kasvo isoksi.
mä rakastan sitä ihan hirveesti,tietenkin,mutta en osaa olla senkanssa. en tiä mitä puhuisin tai leikkisin.
tiedän että se tarvii mua enemän ja inhoon itseeni kun en osaa suhtautua normaalisti.
mä tilasinkin jo jonkun kirjankin..tiä sit onko siä vinkkejä.

Älä leiki, ellet koe sitä hommaa omaksesi. Muovailun, piirtelyn, värittelyn ohessa tulee juteltua lapsen kanssa. Liikkukaa, katselkaa, kuunnelkaa yhdessä asioita. Uimahalli, kirjasto, pienet retket on tuon ikäiselle kivoja. Älä tee sitä, mitä "kaikki tekee", vaan tee sitä, mikä luontuu sulta ja tuntuu kivalta.

ei sen yhdessäolon tarvi olla kummallista. Lue satuja, piirtäkää, leivotkaa, menkää uimaan, ulkoilemaan. Ota mukaan kotitöihin ja kehu kun auttaa. Pelatkaa pelejä (lauta ym)
Rakentakaa maja.

:hug: Vaikea sanoa,mut mitä jos esim.vauvan nukkuessa menisit tytön huoneeseen ja kysyisit vaan että mitäs leikittäisiin? Luulis että tytöllä ideoita =) Tai sitten voisit ehdottaa esim.piirtämistä tai muovailuvahalla väsäämistä,vesivärit tms..Sellaisia juttuja missä ei niin paljon tarvii puhua,kuten esim.nukkeleikeissä tms..siis jos mietit että miten sitä nyt puhuis,mitä se nukke sanois jne..Kyllä se siitä.Muistathan antaa isommallekin paljon aikaa,haleja ja hellyyttä ja käytte yhdessä vaikka leikkipihoilla :hug:

Pieni tyttö se 4-vuotias vielä on. Kaipaa sinun syliäsi, juttelua, leikkimistä, satujen lukemista. Ole oma itsesi ilman sitä itseinhoa.
Olet ilmeisesti hiljattain saanut vauvan? Kyllä se esikoinen minunkin mielestäni tuntui välillä (hakiessaan huomiota) rasittavalta, ennenkuin hän otti uuden perheenjäsenen vastaan.
Varmasti siitä kirjasta löytyy vinkkejä!

En minä leiki lasten kans. Ei se mun hommaa ole. Teen kuitenkin paljon juttuja lasten kanssa. Leikkinsä saavat leikkiä itse. Minä en vaan jaksa olla mikään barbi-Auroora, joka marssii korkokengillä barbi-Camillan luo laittamaan pompuloita takkuiseen tukkaansa. Ei ei se vaan passaa mulle. Teen paljon mieluummin muuta.

Yhteistyössä