Mä en osaa päättää mitä kutoosin kaverin tulevalle vauvalle

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Eka meinasin neuletakkia ja housuja, mutta sitte rupesin miettimään, että ne menee kuitenkin aika vähän aikaa jos teen sen kokooset, että on sopivat helmikuus syntyvälle vauvalle. Onhan ne nättejä tuollaaset, mutta käyttöikä valitettavasti lyhyt. Mietin, että peitto olis pitempään käytös, mutta toisaalta se tuntuu niin tylsältä. Vaikka voishan sitä tehdä jotaki palmikkoa yms., että olis elävämpi pinta.

Ei mulla tämän vakavampi ongelma. :D Mutta olis kiva kuulla mitä mieltä te olette ja kumman itte toivoositte saavanne vauvalle takin ja housut vai peiton.

Kudo joku nukke? Voiskohan semmosia tuttipidikkeitä kutoa itse? Entäs kun monet laittaa vaunujen suojaksi semmosen ruman harson. Jotain löyhempää kudosta semmonen harso siihen eteen.

Siis enhän mä oikeesti kutomisesta mitään tiedä, mut yritin miettiä semmosia juttuja mitä itse vauva-aikana olis toivonut :)

Housut ja takki on epäkäytännölliset, ei millään pahalla. Mieluummin haalarimallinen. Voihan siitä peitostakin tehdä monimutkaisen jos haluaa, mielikuvitus rajana. Jos vaatetta teet niin yritä arvioida minkä kokoista talvella tarvii..

[QUOTE="vieras";28883289]Housut ja takki on epäkäytännölliset, ei millään pahalla. Mieluummin haalarimallinen. Voihan siitä peitostakin tehdä monimutkaisen jos haluaa, mielikuvitus rajana. Jos vaatetta teet niin yritä arvioida minkä kokoista talvella tarvii..[/QUOTE]

On mulla tuos yhden haalarinki ohje. Lanka on vaalianharmaata.
Novita Oy - Neulemalli: Neulottu vauvan palmikkohaalari (Muksuextra 2008)

Anoppi kutoi meidän pojillemme neuletakin ja haalarimalliset housut sekä lakin. Oli tehnyt housuihin ja takkiin "käännettävät" lahkeet ja hihat, niin systeemi sai käyttöaikaa lisää. Olivat kyllä kovassa käytössä.

Mä meinaan kohta syntyvälle siskon vauvalle tekaista vauvapeiton, esim. Dropsin sivuilla ihania ohjeita. Mulla ei hermo riitä tuollaiseen asustejuttuun. :D

[QUOTE="vieras";28883324]Villahaalari on kätevämpi, mielestäni.

Ja myssyt, sulat, tumput on aina tarpeen.

Hei joku hauskanvärinen liivihame, jos vauva on tyttö? Tai liivi pojalle.[/QUOTE]

Sukupuoli ei oo tiedos. Kyllähän noita liivihameita/liivejä ehtii tehdä sitte myöhemmin. Just ny on melkeen valmiina tuon kaverin esikoolle villasukat.

Käyttikö joku oikeasti lapsellaan äp:n toppahattua? Se oli meillä ainakin niin valtava, että ois kadonnu koko vauva kainaloihin asti, tais 3v:lle olla sopiva.. Ääni myssylle!

Usiempi on sitä mieltä, että mielummin haalari takin ja housujen sijaan joten vaihtoehdot on ny haalari tai peitto. Tällä hetkellä kyllä houkuttaas tehdä tuo haalari josta laitoon linkin tuonne yhteen viestiin. On mun mielestä kivan näköönen malli. :)

• Tykkää
Reactions: Zucchini
Villahousut tai haalari. Tai myssy. Villahousut olen tehnyt sellaiset, joissa korkea joustava vyötärö ja taitettavat lahkeet, menee pitkään. Haalari taas on niin käytännöllinen ja haluttu että siitä ehtii nauttia kierrossa moni lapsi. Olen myös virkannut peittoja, pitkään ovat rattaissa olleet käytössä. Eli tee sitä mikä itseä huvittaa ;)

Mun äiti teki viime talvena mun tyttären vauvalle villalangasta sellasen vaunupeiton. Tyttäreni tykkäsi siitä tosi paljon ja sanoi että tuli todella tarpeeseen. Äitini neuloi sen peiton semmosista pikkuneliöistä. 7 veljestä -lankaa tais vielä olla, eri värejä, mutta kuitenkin vaunujen väriin sopivat :)

Usiempi on sitä mieltä, että mielummin haalari takin ja housujen sijaan joten vaihtoehdot on ny haalari tai peitto. Tällä hetkellä kyllä houkuttaas tehdä tuo haalari josta laitoon linkin tuonne yhteen viestiin. On mun mielestä kivan näköönen malli. :)

Oi, on muuten tosi kiva ja näyttää kätevältä. Kiitos linkistä. :)

• Tykkää
Reactions: Scarlett O Harava
[QUOTE="saana";28883394]Villahousut tai haalari. Tai myssy. Villahousut olen tehnyt sellaiset, joissa korkea joustava vyötärö ja taitettavat lahkeet, menee pitkään. Haalari taas on niin käytännöllinen ja haluttu että siitä ehtii nauttia kierrossa moni lapsi. Olen myös virkannut peittoja, pitkään ovat rattaissa olleet käytössä. Eli tee sitä mikä itseä huvittaa ;)[/QUOTE]

Tällä hetkellä huvittaa se haalari. Peitto tuntuu niin tylsältä kudottavalta. :D Likalle tein neulehaalarin ja se meni aika pitkään koska neule venyy sen verran, että siinä on kasvunvaraa. Että jos alkuun on liian iso tulevana talvena niin olis sitte sopivampi seuraavana. Ainaki toivon niin. :D

http://www.garnstudio.com/lang/fi/kategori_oversikt.php Tuolla on aivan ihania ohjeita.
Mä tykkäsin ku sain tädiltäni villatakin ja villasukat samaa sarjaa pojalle. Pidin tosi paljon. Ja oli eka vähän reilu et käänsin hihansuita vaan.

Yhteistyössä