Mä en osaa päättää, sanokaa te mielipiteitänne joohan? Muoks: Susanna vai Samuli? Sis. kuvat takoista :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Meille olis tulossa tämä takka:

http://www.kermansavi.fi/www/tltuoteU.nsf/20KS/SUSANNA?OpenDocument&id=20KS&id2=TA2

Nyt tarvis vielä päättää minkä värisenä ja se tuntuu olevan sula mahdottomuus. Siinä edessä ylhäällä on ne koristekaakelit ja niitä mä en halua. Eli suoraa kaakelia vaan. Mutta minkä väriseksi??

Mun visio oli alunperin, että se edusta olis tummanruskea ja sivut valkoiset. Mietin käytännöllisyyden kannalta, siis ettei edusta olis heti (savusta ja noesta ja mistä lie) ihan mustana. Saumausvärinkin sais varmaan ruskeaksi. Mutta sitten aloin miettimään että taitaa tulla liian kirjava.

Kokonaan ruskeana on liian tumma. Mutta mitä sitten? Nyt mä harkitsen vakavasti sitä "norsunluu matta" tms. Ei olis ihan valkoinen, mutta ei tummakaan.

Minkä sä valitsisit?

Meillä on luonnonvalkoinen Kermansaven Johanna ja eikä nokihiukkastakaan likaamassa pintaa. Meillä otettiin ilmanvaihtokoneeseen "takkakytkin", jonka avulla huoneeseen saa hetkellisen ylipaineen joka pakottaa savut piipusta ulos... normaalistihan koneelliseessa ilmanvaihdossa huoneissa on lievä alipaine.

Riippuu muista huonekaluista. Itse tykkään vahvoista väreistä huonekaluissa ja tekstiileissä esim olkkarissa ruskeaa oranssia ja viininpunaista silloin ehkä ottaisin ruskean tai valkoisen. Koska varmaan sienäänkin tulisi jokin väri...mutta toi harmaaasta tulee jotenkin mökkifiilis, enemmin ruskea tai täysin valkoinen...vaikeaa

Niin siis meille tulee sisustuksessa olemaan beessiä, ruskeaa, valkoista ja varmaan taas ripaus myös vaaleansinistä. Lattia tulee takan edestä olemaan joko beessiä laattaa tai tummankirjavaa laminaattia (riippuen siitä miten päätän rajan noiden materiaalien välillä menevän :) )

Alkuperäinen kirjoittaja maija:
Riippuu muista huonekaluista. Itse tykkään vahvoista väreistä huonekaluissa ja tekstiileissä esim olkkarissa ruskeaa oranssia ja viininpunaista silloin ehkä ottaisin ruskean tai valkoisen. Koska varmaan sienäänkin tulisi jokin väri...mutta toi harmaaasta tulee jotenkin mökkifiilis, enemmin ruskea tai täysin valkoinen...vaikeaa

Meillä on lähes kaikki huonekalut talonpoikaisantiikkia. Kaikki muut puunvärisenä, paitsi yksi iso arkku on alkuperäisessä maalissaan, eli tummanruskea. Ja mä en ole vahvojen värien ystävä, enkä silti halua harmaatakaan :D

Hei nyt kävi niin että katsottiin miehen kanssa lisää noita takkoja ja mä aloinkin kallistua Samulin puoleen. Koitan hakea siitä vielä linkin, mutta kysymys kuuluukin: kumpi, Susanna vai Samuli?

samuli_06.jpg

Onko tuo Samuli?

Eli tämä:

http://www.kermansavi.fi/www/tltuoteU.nsf/20KS/SAMULI?OpenDocument&id=20KS&id2=TA2

Mä haluan vaan tuon yläluukunkin läpinäkyvänä, eli lasipinnalla. Muuten olis ihan tuommoisenaan väreineen ja koristekaakeleineen kuin kuvassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Ihanaa, kiitti vieras kun linkitit vaihtoehdot kuvina. Mä en tuota osaakaan tehdä :ashamed:

Klikkaat ensin sitä maisemakuvaa,sitten osoite ja taas maisemakuva.

Tai [ img ] osoite [ / img ] ja kaikki pötköön =)

Yhteistyössä