V
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Wilma-73:Itse asiassa jos minä olisin takan päättänyt niin meillä varmasti olisi jokin tyyliin Samuli. Annoin kuitenkin miehen päättää tässä asiassa, muuten päätin itse kaiken sisustuksen.
Ja syy miksi mies sai päättää on ihan taloudellinen, tuo takka säästää lämmityskuluissa ihan hirveästi, on tosiaan hyvä varaamaan lämmön. Puut kun tulevat anoppilan metsästä ihan kun vaan itse vaivautuu ne kaatamaan ja pilkkomaan. Tai no, mies näytti mulle kolme tai neljä eri vaihtoehtoa ja niistä sitten minä päätin mikä takka meidän taloon tulee...![]()
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Susanna ja just tuon ihanan värin takia!!
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:Alkuperäinen kirjoittaja Wilma-73:Itse asiassa jos minä olisin takan päättänyt niin meillä varmasti olisi jokin tyyliin Samuli. Annoin kuitenkin miehen päättää tässä asiassa, muuten päätin itse kaiken sisustuksen.
Ja syy miksi mies sai päättää on ihan taloudellinen, tuo takka säästää lämmityskuluissa ihan hirveästi, on tosiaan hyvä varaamaan lämmön. Puut kun tulevat anoppilan metsästä ihan kun vaan itse vaivautuu ne kaatamaan ja pilkkomaan. Tai no, mies näytti mulle kolme tai neljä eri vaihtoehtoa ja niistä sitten minä päätin mikä takka meidän taloon tulee...![]()
Meilläkin olis tarkoitus käyttää pääasiallisena lämmitysmuotona tuota takkaa :snotty: . Mutta on nuo mun vaihtoehdotkin varaavia, pitää vaan sitten heittää pökköä pesään enemmän jos ei tarpeeksi lämmitä.
On muuten melkoista hommaa se puun kaataminen ja pilkkominen, noin niinkuin ohi aiheen. Meillä kun on metsätontti ja "jokunen" puu jouduttiin kaatamaan. Tänäänkin oltiin niitä puita vielä pilkkomassa, eikä urakka ole vielä lähelläkään loppua...
Alkuperäinen kirjoittaja Ihan sama kumpi:mutta ota rohkeasti valkoisena vaan! Se on kaunis. Paljon kauniimpi kuin mikään muu väri. Kaakeliin ei jää nokitahroja ja saumat voi käsitellä aineella. Meillä ollut valkoinen kaakelitakka jo monta vuotta ja edelleen kuin uusi.
Alkuperäinen kirjoittaja :):Oletteko rakentamassa? Me tehtiin tuota samaa raivausta pari vuotta sitten.
Nyt ollaan vuosi asuttu ja 2400m2 metsätontilta puita kului kuluvana viime vuonna takkapuuksi korkeintaan 20% vaikka lämmitettiin ahkerasti. Että 5 vuodeksi on ainaki puita omasta takaa...
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:Alkuperäinen kirjoittaja Ihan sama kumpi:mutta ota rohkeasti valkoisena vaan! Se on kaunis. Paljon kauniimpi kuin mikään muu väri. Kaakeliin ei jää nokitahroja ja saumat voi käsitellä aineella. Meillä ollut valkoinen kaakelitakka jo monta vuotta ja edelleen kuin uusi.
Mä vähän pelkäsin tuota valkoista väriä just likaantumisen takia, mutta kyllä mä taidan sen silti uskaltaa ottaa. Ja ihan takuulla kaakelia on helpompi putsata kuin rappausta.
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:Alkuperäinen kirjoittaja :):Oletteko rakentamassa? Me tehtiin tuota samaa raivausta pari vuotta sitten.
Nyt ollaan vuosi asuttu ja 2400m2 metsätontilta puita kului kuluvana viime vuonna takkapuuksi korkeintaan 20% vaikka lämmitettiin ahkerasti. Että 5 vuodeksi on ainaki puita omasta takaa...
Juu, ollaan. Perustuksesta puuttuu ontelolaatat, jotka tulee perjantaina. Ja syyskuun kolmannella viikolla alkaa pystytysporukka kasaamaan taloa säältä suojaan- vaiheeseen.
Meillä on vähän reilu 5000 m2 tontti, jossa on paljon isoja mäntyjä ja koivuja. Nyt ei kaadettu kuin pakolliset ja niissäkin on totisesti työsarkaa. Osa puista tehdään laudoiksi, niistä tulee sitten joskus autotalli. Ja loput menee polttopuiksi. Ja juu, totisesti riittää tavaraa yhdestäkin puusta, varsinkin kun me säästettiin paksummat oksatkin, karsittiin vaan havut pois![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:Alkuperäinen kirjoittaja Wilma-73:Itse asiassa jos minä olisin takan päättänyt niin meillä varmasti olisi jokin tyyliin Samuli. Annoin kuitenkin miehen päättää tässä asiassa, muuten päätin itse kaiken sisustuksen.
Meilläkin olis tarkoitus käyttää pääasiallisena lämmitysmuotona tuota takkaa :snotty: . Mutta on nuo mun vaihtoehdotkin varaavia, pitää vaan sitten heittää pökköä pesään enemmän jos ei tarpeeksi lämmitä.
On muuten melkoista hommaa se puun kaataminen ja pilkkominen, noin niinkuin ohi aiheen. Meillä kun on metsätontti ja "jokunen" puu jouduttiin kaatamaan. Tänäänkin oltiin niitä puita vielä pilkkomassa, eikä urakka ole vielä lähelläkään loppua...