N
nappimaha
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:tähän väliin vielä muuten kerron, että minulla on itsellä samankaltainen kokemus lapsuudesta.
parhaan ystäväni äiti kielsi lastaan leikkimästä kanssani, koska äitini oli alkoholisti. ystäväni oli tosi surullinen ja minä myös. salaa koitettiin tavata aina jossain koulun pihassa vapaa-ajalla, omassa pihassa ei voi leikkiä yhdessä ollenkaan.
siinäkin tapauksessa olisin voinut käsittää,ettei meille voi tulla, mutta minä en saanut mennä heille eikä ulkona saanut leikkiä.
kun kasvettiin isommiksi,ei enää vanhempien sana painanut. mutta on mulle jäänyt vähän katkeruutta tuota äitiä kohtaan ja muistan tapauksen loppuikäni.
Mulla sama kokemus. Paitsi että syy tähän oli raha!
Parhaan kaverin äiti kielsi meitä olemasta kavereita, koska meillä (mukamas) oli vähemmän rahaa kuin heillä. Ihan yhtä hienoissa vaatteissa kuljettiin ja kummallakin oli saman verran rahaa aina yms, mutta meillä ei ollut (kaverin äitin tietääksi) omaa taloa tai hienon hienoa autoa. Oikeasti pytinki, jossa asuimme, oli meidän oma ja täysin velaaton.
Kun kaveri itse hukkasi 20 mk, minuahan siitä äiti syytti. Raha löytyi myöhemmin, mutta anteeksi pyyntöä ei.
Kaikkein eniten nauratti se, että tämän kaverin vanhemmat tulivat poraten minun porukoilleni ja pyysivät lainaan rahaa, että saivat pidettyä velllisen auton, talon ja liiketilan.