mä en sitten tajua tota mummola hommaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt vituttaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyt vituttaa

Vieras
Kun lapsi on yhden päivän siellä viikossa kun mulla on tiistaisin aina kouluhommat. On siellä 10-15. Lapsi käy siellä kyllä muulloinkin mutta eivät koskaan laita nukkumaan päiväunia kun on niin kiva touhuta lapsen kanssa. Sitten meen hakemaan pystyyn nukahtavan yliväsyneen lapsen joka alkaa nukkumaan herää viideltä eikä käy nukkumaan illalla ajoissa. Kun keskiviikko aamuisin on kuitenkin tarhaan lähtö puoli 8 aamulla (haen 12.00). Ja jos en anna lapsen nukkua niin itkee koko illan.

MIKÄ SIINÄ ON NIIN HELVETIN VAIKEA YMMÄRTÄÄ ETTÄ TUON IKÄINEN TARVITSEE VIELÄ UNET.

2 vuotta. Ja päiväunien tarve on ihan selkeä.
Asiasta keskusteltu monesti, mutta aina valvottavat. Kerran mummo jopa sanoi, että melkein meinasi nukahtaa mutta onneksi muistin uuden lelun minkä olin kaappiin ostanut. SIIS HALOO.

Joo asiasta ollaan keskusteltu. Ja he itse haluavat välttämättä lapsen sinne, muuten voisi olla tarhassa kuten normaalistikin. Tuli hirveä riita kun ylipäätänsä ilmoitin, että lapsi menee tarhaan. Turha tässä mitään kiittämättömyys juttuja alkaa avautumaan.
Mun mielestä lapsen pitäis saada olla tekemisissä myös isovanhempien kanssa, mutta ei mitään järkee tässä toiminnassa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Asiasta keskusteltu monesti, mutta aina valvottavat. Kerran mummo jopa sanoi, että melkein meinasi nukahtaa mutta onneksi muistin uuden lelun minkä olin kaappiin ostanut. SIIS HALOO.

Meillä tuon ikäiset nukkuu (pääsääntöisesti!) päikkärit mutta josku jompikumpi menee ilman päikkäreitä. Meillä saavat nukkua aamulla kylläkin ihan niin pitkään kun haluavat eli 7-8!

No onpas omituista käytöstä mummolta :/ Sinähän se vanhempi olet ja sinun sana pätee, mitä tulee lapsen hoitoon. Sano mummolle, että lapsi siitä kärsii, jos ei saa nukkua päiväunia. Jos sama meno jatkuu, laita päiväkotiin sillonki, ku ois menossa mummolaan.

Eli tiistain halusivat itse ehdottomasti hoitaa, en suostunut siihen että hoitavat poikaa koko ajan kun se ei onnistunut sen takia kun eivät nukuttaneet ollenkaan päiväunille, jos ei syönyt ei tarvinnut syödä muuta kun hedelmiä jne. ei lapsi sellaista kestä koko viikkoa. Joten päädyin hoitoon ettei tule sanomista, mutta vaatimalla vaativat yhtä päivää.
Joo on mullékkin rankkaa, mutta on se lapsellekkin. Ti ilta pielessä ja aamulla menee koko aamupäivä sitten yliväsyneenä.

No en henk.koht ymmärrä, miksi isovanhemmat eivät voi laittaa lasta nukkumaan? Kyllä meidän lasten isovanhemmat ainakin laittavat jos hoidossa siellä joskus ovat! Onpa omituista...

Joo asiasta ollaan keskusteltu. Ja he itse haluavat välttämättä lapsen sinne, muuten voisi olla tarhassa kuten normaalistikin. Tuli hirveä riita kun ylipäätänsä ilmoitin, että lapsi menee tarhaan. Turha tässä mitään kiittämättömyys juttuja alkaa avautumaan.
Mun mielestä lapsen pitäis saada olla tekemisissä myös isovanhempien kanssa, mutta ei mitään järkee tässä toiminnassa.

vie sitten sellaseen aikaan että olet tyytyväinen. ei ne sua rupea tottelee jos eivät tähänkään asti ole totelleet. Tarhaan vaan siksikin päivää niin saa nukkua! Vaikka ei se yksi päivä viikossa ilman päikkäreitä niin vaarallista ole. laita aikaisemmin nukkumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:

Meillä tuon ikäiset nukkuu (pääsääntöisesti!) päikkärit mutta josku jompikumpi menee ilman päikkäreitä. Meillä saavat nukkua aamulla kylläkin ihan niin pitkään kun haluavat eli 7-8!

Meillä tarvii ihan selvästi vielä unet. Ja keskiviikko aamuisin tosiaan herätys on puoli 7, että ehditään syödä puurot jne.. ja jos iltainen nukkumaan meno mennyt 11-12 niin unta on liian vähän. Liian myöhään nukutut päikkärit siirtää meillä samantien yöunille menon.

Miehen vanhemmat kyseessä ja omat vanhempani asuvat niin kaukana, niin haluaisin kuitenkin lapselleni läheisen suhteen isovanhempiin mutta tää on rankkaa tuolle pienelle näin :/

Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:

vie sitten sellaseen aikaan että olet tyytyväinen. ei ne sua rupea tottelee jos eivät tähänkään asti ole totelleet. Tarhaan vaan siksikin päivää niin saa nukkua! Vaikka ei se yksi päivä viikossa ilman päikkäreitä niin vaarallista ole. laita aikaisemmin nukkumaan.

Joo ymmärä se että tää tarvii unet kun nukahtaa pystyyn jo sillon kolmen aikaan. Ei ole vaarallista jos ei nuku mutta kun on niin yliväsyny että nukahtaa väkisinkin ja sen jälkeen turha laittaa yöunille ajoissa kun nukkunu päiväunet niin myöhään.

Kyllä mie sanoisin, että siirtyy lapsi tiistai päiviksikin tarhaan, jos ei mene jakeluun, että se lapsi on laitettava päiväunille! Ja sanot et yksi kerta vielä kokeeksi ja sitten on pelipoikki.
Ja kylmästi lopettaisin mummolla hoidottamisen, jos ei menisi jakeluun =)

Omat vanhempani ovat innokkaasti hoitamassa lasta.

Lapsemme käy tarhassa myös ja on siellä hoidossa joka päivä kun olen töissä.
Vanhempani ovat eläkkeellä, joten olemme sopineet, että silloin kun heillä on vapaa hetki niin voivat hakea lapsen tarhasta aikaisemmin.
Eli silloin kun lapsi herää päiväunilta.
Sitten hän viettää loppupäivän heidän kanssaan ja haen hänet mamman ja papan luota kun pääsen töistä.
Näin lapsi saa aamun touhuta tarhassa ja nukkua rauhassa päikyt ja pääsee muutaman kerran viikossa aikaisemmin pois isovanhempien kanssa touhuamaan.

Ettekö voisi tehdä niin, että he voisivat vaikka pari kertaa viikossa hakea lapsen tarhasta päikkyjen jälkeen. Ehtivät hyvin touhuta siinä muutaman tunnin ennen kuin tulet hakemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Maamikki:
Minä sanoisin että jos eivät nukuta päiväunia niin lapsi menee tästä lähin joka päivä päiväkotiin.

Niin kai se on sit tehtävä. Mies samaa mieltä ja hoitaa kyllä homman mutta sitten syyllinen olen kuitenkin minä. Pelkkä hoitoon vienti aiheutti hirveän myräkän.
Blaah,.. kun niin pieni asia kun unille laitto ja näin hirveä sota.

Tää nyt ei varsinaisesti aiheeseen kuulu, mut miksi lapsi syö aamupalan kotona, jos lähtee hoitoon jo 7:30? meidän päiväkodissa kaikki, jotka tulee viimeistään 8:15, saa aamupalan. Mä en ainakaan herätä aamuisin yhtään aikaisemmin kuin on pakko, koska lapset syö vasta tarhassa

Sinun vanhempasi toimivat typerästi. Teet selväksi, että tuon ikäisen terveyden ja henkisen kehityksen takia on nukuttavat joka ikinen päivä päiväunet ja noudatettava joka ikinen päivä samaa rutiinia. Ellei onnistu, niin viet päiväkotiin. That's it. Et neuvottele lapsesi asioista moisten kanssa.

Yhteistyössä