mä en vaan tajua noita köyhiä, jotka valittaa että joutuu venyttään penniä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toisin valinnut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

toisin valinnut

Vieras
menis ämmät töihin sieltä kotoa. sääli tulee niiden miehiä, kun ei muijat ymmärrä laittaa lapsia hoitoon ja mennä itse töihin, vaikka leipä loppuis pöydästä, vaan yksin pistetään miehet tekemään töitä. Ja ihan hevonpuppua tulla kertomaan, että meidän mies ainakin käy mielellään, kun mä saan olla kotona. Kyllä on niin paljon kuullut miehiltä, kuinka stressaava tilanne voi olla. Sitten nää ämmät tulee tänne vielä itkemään kun mies jätti ja lähti toisen mukaan eikä ole työtä eikä rahaa. voi voi.

toivotaan että elämän arkitodellisuus paljastuisi sinullekin joskus..

ja kunnolla..
sitä odotellessa- raada rauhassa

Alkuperäinen kirjoittaja toisin valinnut:
menis ämmät töihin sieltä kotoa. sääli tulee niiden miehiä, kun ei muijat ymmärrä laittaa lapsia hoitoon ja mennä itse töihin, vaikka leipä loppuis pöydästä, vaan yksin pistetään miehet tekemään töitä. Ja ihan hevonpuppua tulla kertomaan, että meidän mies ainakin käy mielellään, kun mä saan olla kotona. Kyllä on niin paljon kuullut miehiltä, kuinka stressaava tilanne voi olla. Sitten nää ämmät tulee tänne vielä itkemään kun mies jätti ja lähti toisen mukaan eikä ole työtä eikä rahaa. voi voi.

Alkuperäinen kirjoittaja toisin valinnut:

Ookko heränny väärällä jalalla?
Joillain menee niin, että isä jää kotiin ja äippä duuniin..

Ei se taloudellinen tilanne siitä välttämättä paljon parane jos nainen on pienipalkkaisella alalla. Lasten hoitomaksut tulevat kuitenkin maksettaviksi. Ja sitten miehen pitää yleensä osallistua enemmän kotihommiinkin kun nainen käy töissä, joudutaan sopimaan kumpi jää kotiin hoitamaan sairaita lapsia jne. Ei sekään mitään auvoa ole.

Ja miehet saattavat kuvitella että pääsevät todella halvalla eron yötä, mutta sitten se todellisuus iskee kun tajuaa että niistä lapsista pitää elatusmaksujakin maksaa iso summa.

Saa kai sitä sanoa jos ottaa päähän vaikka köyhyys. Sanoithan tuota itsekin mielipiteesi. Onko se sun pussista pois? Mene nukkumaan jos väsyttää ni jaksat nousta aamulla töihin kun me 'raadamme' kotona lastemme kanssa.

Tiedän monia miehiä, jotka toivoisivat kumppanin olevan kotona pienten lasten kanssa, koska he pääsisivät niin helpommalla. Ei tarvitse aamuisin viedä lapsia päiväkotiin ja lähteä töistä kiireellä, että ehtii hakemaan lapset. Ei tarvitse jäädä kotiin hoitamaan sairaita lapsia.

Asioissa on monta puolta.

kuule-meillä mies on sitä mieltä että lapset hoidetaan kotona eikä hän halua niitä viedä päiväkotiin.mutta ei mielellään jäisi itsekkään kotiin.joten minä "uhraudun" olemalla kotona pienokaisteni kanssa..ja teen sen enemmän kuin mielelläni!!

Juu, ja mä en voi käsittää ihmisiä, jotka tekevät lapsia ja sitten valittavat, kuinka raskasta niiden kanssa on. Tai ihmisiä, jotka menevät naimisiin ja sitten moittivat, kun se puoliso osaa välillä olla niin ällö. Tai ihmisiä, jotka menevät töihin ja sitten kiroavat, kun se duuni on niin paska..

Kato, kun vaikka ihmiset miten valintojaan tekisivät, niin ihan varmasti jokainen valinta ketuttaa joskus.. oli sitten köyhä tai ei.

Onneksi meillä on miehen kanssa erittäin avoimet välit ja keskustelemme asioista. Yhtenä päivänä juuri sanoi, että on se hienoa että lapset saa olla kotona. Toki olen sitten menossa töihin kun lapsi on 2 tai 3. Eikä tarvitse edes pihistellä ja mieskin tekee ihan normi työpäivää.

Jos on oikeasti köyhä, eli pienipalkkainen itse ja puolisolla kuitenkin jonkun verran tuloja, on edullisempaa hoitaa lapset kotona 3 vuotiaiksi, varsinkin jos itsellä olis jonkunverran työmatkaa, josta myös tulee kustannuksia.
Kyllä ne on rikkaat jotka laskee kannattaako, oikeasti köyhän ei kannata.

Kiitos kannustavista sanoistasi :)!

Yhtälailla minä toivon sinulle sitä surullisen kuuluisaa empatian kykyä, suhteellisuuden tajua, asioihin perspektiiviä...ja ennen kaikkea sitä, että edes yhdeksikin päiväksi voisit laskeutua sieltä ylhäytesi palliltasi meidän selvästikin alempiarvoistesi - ja kyllä, näemmä myös köyhienkin - joukkoon jotta huomaisit että... olet h.....tin typerä ja pikkusieluinen piruparka!

Ja mitä siihen mukamas miesten lähtemiseen ja pettämiseen tulee, niin... kyllä "rikkaankin" miehen on niiin helppoa ottaa irtiotto kuolettavan tylsästä "bling bling"-naisestaan ja lähteä sen oikean elämää - eikä helyjä - rakastavan naisen matkaan...Nähty on.

Kaikella hyvällä, kultaseni.

Mulla on pieni palkka, mies normaalituloinen. Nyt kun olen taas töissä, tuntuu, että rahaa on vähemmän. Hoitomaksu on niin suuri, että se nielee ison osan mun nettopalkasta. Siihen vielä pari isoa laskua päälle, niin taas olen loppukuun köyhä. Mies maksaa yksin asuntolainaa ja lähes kaikki ruokakulut, mulle jää loput. Kotona selvisi vähemmillä vaatteilla ja syöminenkin oli halvempaa kotona.

Kyllä siinä kannattaa aika tarkkaan miettiä että jos ukko perusduunissa peruspalkalla ja lapsia 4 alle koulu-ikäistä, että vietkö tarhaan vaiko et? Päivähoitomaksut aika tyyristä lystiä meinaan ;) Jos yöt menee heräillen alle 1h välein, oletko pirteenä heräämään aamulla klo 5 jne
Ennemmin oon köyhä ja kasvatan lapseni kotona ja rakkaudella kuin rikas ja "ostan" lasteni rakkauden rahalla enkä teoilla! Ja eiköhän suurin osa näistä julkisuuteenkin nousseista kauhujutuista ole niista HYVÄTULOISTEN perheistä *winkwink* ;)

Yhteistyössä