mä en varmaan ikinä uskalla mennä opiskelemaan..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

....

Vieras
siis oon nyt kotiäitinä kohta 1- vuotiaalle tytölle. Oon aina ajatellut, että kun tyttö on 2-3 vuotias menee hän hoitoon ja itse lähen opiskelemaan tai oppisopimuksella jonnekkin. Äsken huvikseni kattelin kaikki aloja netistä, niin heti tuli semmonen "ei vittu en mä uskalla mennä" tunne.
:d varsinkin tämmönen uus kaupungi pelottaa ja ihmiset joita en oo ikinä nähny. En osaa puhua tuntemattomille ihmisille, ellei oo pakko. Ajan kanssa sitten tuun sosiaallisemmaks, mutta sitä ei välttämättä edes sitten näy jos en jo ihan alusta asti uskalla alkaa puhumaan. Enkä edes tiedä minne alalle menisin opiskelemaan. Senkin takia on ollu pari vuotta välivuosia kun en todellakaan tiedä minne menen. Sekin pelottaa jos menen jonnekkin kouluun ja sitten se ala ei kiinnostakkaan. Miks pitää olla tämmönen nössö? :D

No siis kun tiedä minne menisin. Tai siis oon jotain vaate alaa ajattelut, mutta en sitte tiiä onko se ihan oikee mulle. Ois kiva semmonen ala, että siinä työssä ois oikeesti jotain mielenkiintoo ja näkis ihmisiä, vaikka ujo olenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja jaahas:
no jopas on ollut hyvä syy pukata lapsia maailmaan, kun pelottaa maailma.

siis joo, miksi kaikkien pitäisi mitään opiskella. tai mennä töihin? suurimmassa osassa "töistä" tuhotaan vaan tätä maapalloa.

mutta ei kai se ole syy lapsia tehdä jos pelkää?

Alkuperäinen kirjoittaja AP:
No siis kun tiedä minne menisin. Tai siis oon jotain vaate alaa ajattelut, mutta en sitte tiiä onko se ihan oikee mulle. Ois kiva semmonen ala, että siinä työssä ois oikeesti jotain mielenkiintoo ja näkis ihmisiä, vaikka ujo olenkin.

Oletko kokeillut http://www.mol.fi/avo tms. vastaavia netin ohjelmia? Ei se ehkä ihan heti tule kohdalle se kaikista mieluisin, siksi voisitkin kokeilla jo valmiiksi kotoa muutamia kursseja, tuntuisko mielekkäältä tms.

:D just! ei se maailma pelota. Saatan vaan olla vähän ujo joskus, mutta en minä pelkää maailmaa. En nyt pelkää sitä koulua niin paljoakaa :D olenhan kerran jo sen joutunut kokemaan että uuteen kouluun joutuin menemään.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:

siis joo, miksi kaikkien pitäisi mitään opiskella. tai mennä töihin? suurimmassa osassa "töistä" tuhotaan vaan tätä maapalloa.

mutta ei kai se ole syy lapsia tehdä jos pelkää?

En minä lastani ole sen takia tehnyt, kun ole uskaltanut kouluun mennä! :D itse haluan mennä kouluun/töihin, koska en halua olla sossupummina. Haluan että lapsellani on hyvä tulevaisuus ja aina ruokaa pöydässä. En halua samanlaista köyhää lapsuuttani lapselleni kuin itselläni oli.

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Alkuperäinen kirjoittaja AP:

Oletko kokeillut http://www.mol.fi/avo tms. vastaavia netin ohjelmia? Ei se ehkä ihan heti tule kohdalle se kaikista mieluisin, siksi voisitkin kokeilla jo valmiiksi kotoa muutamia kursseja, tuntuisko mielekkäältä tms.

en ole kokeillut. pitääpä ihan kattoa minkälainen sivu on...

Yhteistyössä