mä en yksinkertasesti jaksa enää yksin tätä kaikkee

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja loppuun palanut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

loppuun palanut

Vieras
mä en jaksa enää yksin huolehtia talosta raha-asioista ja lapsesta.
mies kulkee ympäri suomen töissä ja mä oon kotona 9kk pojan kanssa ja kun mies pääsee töistä viikonlopuks vapaalle ni eiköhän sillä ole sitte aina muuta tärkeämpää kuin olla perheensä kanssa tai antaa mulle esimerkiksi yksikään vapaa päivä.
poika nyt sairastellu vähän väliä ja ei sit nuku kunnon öitä ja herää aamulla jo kuudelta ylös vaikka menis kuinka myöhään illalla nukkuun. herää joka yö vähintää 6 kertaa ja huutaa 10-15 minuuttia yhtä kyytiä. alkaa jo tuntuun että ois ihana nukkua vaan vuorokausi yhtä kyytiä.
no päivällä poika konttaa koko ajan nilkassa kiinni ettei taho ees vessaan päästä. sitte huutaaki vähän väliä muuten vaan ku en sen kanssa ihan joka hetkeä ole. eikä suostu syömään kunnolla.
tekis mieli vaan painaa pää tyynyyn ja itkee niin kauan et ei enää edes kyyneliä tule.

ja ne jotka on sitä mieltä että mä en lastani ansaitse tai että olen huono äiti kun en jaksa niin älkää ees viittikö kommentoida mulle mitään. ihan tarpeeks paska fiilis muutenki

Puhut miehes kaa. Pyydä häntä karsimaan ei-tärkeitä-menoja. Vaadi häntä osallistumaan raha-asioihin ja sano, että tarvitset myös itse irtiottoja, eli että pääset pariksi tunniksi vaikka kävelemään.

Nuku lapses lähellä. Huutamisen tarve vähenee tai jopa loppuu. Eroahdistus on pahimmillaan tuossa iässä ja erillään nukkuminen ei teidän tapauksessa ole paras ratkaisu.

Hommaa manduca ja laita lapsesi siihen. Sulta vapautuu kädet ja voit tehdä kotitöitä kotona tai kuljeskella ja vauva on tyytyväisenä kyydissä. Vauvaa ei silloin tarvitse erikseen viihdyttää eikä hän kitise jaloissa.

Muista, että vauvavuosi on raskainta ja se helpottuu.

Tärkeintä olisi sun saada unta, joten muuta ennakkoluulottomasti nukkumapaikkoja. Nukkukaa niin, mikä tuo eniten unta. Jaksamista!!!!

Voimia. Pistä se mies tajuamaan että on isä ja sen pitää hoitaa lastaan. Seuraavan kerran kun tulee kotiin sanot että on vaikka kolme tuntia lapsen kanssa poissa sinun silmistä, niin saat hengähtää, et ehkä nukuttua mutta muutama tunti omien ajatusten kansskin tekee ihan hyvää.

poika nukkuu omassa pinnasängyssään mutta sänky on vedetty omaani aivan kiinni.
miehelle olen monta kertaa puhunut ja vaatinut omaa aikaa mutta sitä ei vaan oo vielä tullu.
nyt olen päättänyt että viikonloppuna meen kampaajalle ja otan kunnon hoidot ja värjäyksen. sit meen kavereiden kanssa syömään ja saatan pari lasillista ottaa siideriä. sitte nukkumaan ja nukun aamuun asti! poika ei koskaan oo rintarepussa tai kantoliinassa viihtyny. tulee vaan pitempi kestoista huutoa kun ei pääse konttaamaan ja kiipeilemään

Voimia sulle! Olisiko sinulla ketään sukulaista/tuttua, joka voisi hoitaa viikolla lasta, että saisit omaa aikaa edes pari tuntia? Tai mitä jos otat yhteyttä esim. MLL:än, jos sitä kautta löytyisi luotettava lapsenvahti. Ja puhu tosiaan miehesi kanssa, että hän voisi olla perheensä kanssa silloin kun on maisemissa...
Minulla vähän samanlainen tilanne, joten ymmärrän tunteitasi. Mies on yksityisyrittäjä, tekee töitä 10-13 h/pvä eli käytännössä ei ole päiväaikaan koskaan kotona. Eikä myös pidä mitään lomia. Viikonloppuisin hän haluaa harrastaa. Minä olen täällä kotiäitinä 1v1kk tytön kanssa. Lapsen hoidon ohella yritän hoitaa yrityksen kirjanpitoa. Mies ei ymmärrä edes sitä, että hän voisi hoitaa lasta silloin kun minun pitää keskittyä kirjanpitoon! Eikä mulla ole mitään mahdollisuutta harrastaa. Olen iloinnut siitä, että sain lapselle istuimen pyörään, niin päästään edes pyöräilemään!

Mulla 10 kk lapsi, jonkun verraan ollaan kaksistaan kotona kun mies työreissulla....univelkaa monesti sillon tulee itellekin, mutta esim. lapsen päiväuniaika kannattaa käyttää levähtämiseen/nukkumiseen...samoin myös illalla mennä samaan aikaan nukkumaan kun lapsi nii saa riittävästi nukuttua...itse nukun lapsi kainalossa, joten nukkuu tosi hyvin ja herää kerran yössä yleensä vähän itkeskelemään ja varmistelemaan että äiti on lähellä... Voimia sulle! Mulla mies on paljon kuitenkin kotonakin ja viettää aikaa meidän kanssa...Puhu miehellesi ja kerro tunteistasi...toivotaan että hän alkaa ymmärtää tilanteen ja sen että äidinkin jaksamisella on rajansa.

sisko ja appivanhemmat. siskolla kyllä itsellään 4kk ikänen poika ja hänellä mies huono vointinen ollut pitkään eli en häntä halua rasittaa ja appivanhemmat hoitaisivat muten mutta he käyvät töissä molemmat joten heitäkään en halua vaivata

Yhteistyössä