Mä en ymmärrä miksi sitä ei saa kritisoida ettei mies vie lasta koskaan lääkäriin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ainut?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ainut?

Vieras
Eikä ole siittä asia kiinni että olisi aina töissä, koska neuvolaankin olisi 1-2krt ehtinyt mut kun vaan ei halua. Lääkäriinkiin olisi joskus
kerinnyt viemään mut eipä ole halunnut samoin kun on verikokeita otettu ja lapsi reuhtoo sylissä olisi voinut tulla auttamaan mut odotushuoneessa enemmin istui. Olenko mä ainoa äiti joka hoitaa yksin lapsen terveysasiat?

Toki sitä saa kritisoida. Mut haukuttiin joskus palstalla kun annoin miehen viedä pojan lääkäriin ja jäin itse kotiin vanhempien lasten kanssa, onhan se nyt ÄIDIN TEHTÄVÄ hoitaa lääkärikäynnit - mitä hemmettiä :xmas:

Onko kyse siitä ettei mies oikeen välitä sairaaloista jne? Mä en itse välitä, ja jos mahdollista niin mies hoitaa nää jutut meillä :ashamed: Toki jos menen mukaan niin menen sitten sinne hoitohuoneeseen asti enkä jää oven taakse odottelemaan.

Meillä mies on vienyt lapsen lääkäriin ehkä kerran...ja neuvolassakin on tainnut olla vain kertaalleen mukana...lapsia meillä siis 3.

Mutta ennemmin se on musta kiinni, kun miehestä.

Meinaan että mä itse nimenomaan haluan hoitaa lasten lääkärissäkäytöt ja neuvolat. Sen kerran kun mies vei lapsen lääkäriin, niin soitin koko ajan perään kysyäkseni miten menee ja joko tiedetään mikä on ja onko kaikki ok. Mä vaan olen tottunut pitämään kaikki langat käsissäni ja haluan jatkossakin pitää.

Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Meillä mies on vienyt lapsen lääkäriin ehkä kerran...ja neuvolassakin on tainnut olla vain kertaalleen mukana...lapsia meillä siis 3.

Meinaan että mä itse nimenomaan haluan hoitaa lasten lääkärissäkäytöt ja neuvolat. Sen kerran kun mies vei lapsen lääkäriin, niin soitin koko ajan perään kysyäkseni miten menee ja joko tiedetään mikä on ja onko kaikki ok. Mä vaan olen tottunut pitämään kaikki langat käsissäni ja haluan jatkossakin pitää.

Anteeks vaan, mutta toi kuulostaa siltä että sun miehessäsi on jotain pielessä - että hän on ehkä niin tampio ettet voi luottaa hänen osaavan käyttää lasta edes lääkärissä ilman sun apuasi :D

Alkuperäinen kirjoittaja Darwinin leski:
Toki sitä saa kritisoida. Mut haukuttiin joskus palstalla kun annoin miehen viedä pojan lääkäriin ja jäin itse kotiin vanhempien lasten kanssa, onhan se nyt ÄIDIN TEHTÄVÄ hoitaa lääkärikäynnit - mitä hemmettiä :xmas:

Niinpä. Mäkin sain kuulla saman, kun isä oli 2,5v esikoisen kanssa sairaalassa kun pojalla oli keuhkokuumme ja joutui 5päiväksi tiputukseen. Olisihan pitänyt sen ÄITIN olla siellä lapsen kanssa..... Mitäs siitä, että aina isinpoikana ollut lapsi halusi nimeoman ISIn sinne ja äiti oli 10kk ikäisen pikkuveljen kanssa kotona....

Meillä hoidetaan lääkärikäynnit vähän sillä, että se vie, kuka ehtii ja on kipeän lapsen kanssa kotona.

Sä vaan teet siitä isomman ongelman valittamalla.Meillä 5 lasta ja pääsääntöisesti olen aina yksin hoitanut nuo lasten lääkärikäynnit, eikä se ole mulle ollut mikään ongelma.Kuopuksenkin sairaalakäynnit hoidin yksinäni ja myös tulevat sellaiset hoidan, enkä valita =)

Miehestä mahtaa tuntua mukavalle kun et luota häneen tasavertaisena aikuisena ihmisenä, joka ei osaa edes penskoja viedä lääkäriin.

Heh. Mä olen jo vauva-aikana ulkoistanut lääkärikäynnit miehelle. Toki joskus joutuu menemään itsekin :D Yhdessä käydään harvoin, koska se tuntuu turhalta ajankäytöltä ja muutenkin turhalta lähteä kaikkien lasten kanssa lääkäriin. Toki, jos syy on erikoisempi, mutta noin yleensä. Neuvolalääkäreissä mä olen kyllä tainnut käydä enemmän. Mies taas on käynyt enemmän korvatulehdusten yms. takia lääkärissä. Ei kai lääkärikäynnit ole sen kummempi jaettava asia kuin muutkaan. Jos se on toiselle vaikeaa, ei sitten tee. Tekee varmaan jotain muuta.

Mua otti päästä tuo asia, kun meillä oli 2 alle kouluikäistä ja mies ei voinut olla kotona toisen kanssa kun toisella aika.
Olisi saanut keskittyä aina kulloiseenkiiin lapseen kerrallaan. esim. neuvolat ym.

Anteeks vaan, mutta toi kuulostaa siltä että sun miehessäsi on jotain pielessä - että hän on ehkä niin tampio ettet voi luottaa hänen osaavan käyttää lasta edes lääkärissä ilman sun apuasi :D

No musta ei kuulosta siltä, että miehessä niinkään olisi jotain vikana, mutta ÄITI on ominut aikamoisen aseman :D
Mun mies ei sellaista hyväksyisi. Ja en osaisi itseäni kuvitella soittamassa miehen perään kun hän on lapsen kanssa lääkärissä, kyllä nyt täysjärkinen aikuinen mies, lapsen ISÄ pärjää itsekseenkin :)

Alkuperäinen kirjoittaja mie:

No musta ei kuulosta siltä, että miehessä niinkään olisi jotain vikana, mutta ÄITI on ominut aikamoisen aseman :D
Mun mies ei sellaista hyväksyisi. Ja en osaisi itseäni kuvitella soittamassa miehen perään kun hän on lapsen kanssa lääkärissä, kyllä nyt täysjärkinen aikuinen mies, lapsen ISÄ pärjää itsekseenkin :)

Tää on toinen vaihtoehto ;) Joko miehessä on oikeesti jotain hämärää, tai sitten äiti on omasta mielestään suurenmoisempi kuin todellisuudessa :xmas:

No sullahan äitiys on maine coon ihan joltain toiselta vuosisadalta. Synnytyksissäkään ei isä saanut olla mukana tai et halunnut. Minä taas ajattelen että kun yhdessä lapsi tehtiin ja oli alusta lähtien mukana niin kaikki hoidetaan yhdessä.

Meinasin että pitääkö kirjoittaa ettei kyse ole luotosta vaan muusta...ja näköjään olisi pitänyt.

Kyse ei siis ole siitä etteikö mies pystyisi tai kykenisi, mutta mä nyt vaan haluan olla lapseni kanssa jos hän on kipeä. Haluan siis hoitaa häntä sairaana kotona, vaikka toki mieskin siihen kykenisi. Ja mummokin kykenisi. Mutta mä vaan itse haluan olla häntä hoitamassa. Mun mielestä lapsi tarvitsee syliä kaikkein eniten ollessaan kipeä ja mä haluan olla se syli jossa lapsi tuolloin lepää.

Ja tuo lääkärissäkäynti...koska alunperin olen ollut yksinhuoltaja useamman vuoden ajan, niin tuolloin mä hoidin kaikki elämän asiat ykisn. Niin lääkärissäkäytöt, sähkösopimusten hoidot, kuin ihan mitkä tahansa asiat. Mä olen siis tottunut ne tekemään itse...kun mies tuli kuvioihin, niin toki hoidin edelleen kaikki asiani ja lapseni asiat pitkälti itse. Josakin vaiheessa aloin sitten antamaan miehellekin vähän köyttä ja sitä kautta pääsin näkemään, että mies osaa, pystyy ja kykenee. Ja luottamus syntyi.

Se ei kuitenkaan poista sitä, että mä edelleen haluan itse silti asioita hoitaa...ja varsinkin ne asiat jotka liittyy lasten hyvinvointiin jne.

Meillä kyllä jutellaan yhdessä siitä että mihin kouluun ja päiväkotiin lapset laitetaan ja mitä harrastuksia heille tarjotaan, mutta mä olen se joka ottaa vaihtoehdoista selvää ja ne hakemukset ja yhteydenotot tekee.

Meillä minä hoidan lääkärit, mies puolestaan lasten kylvetykset. Eli meillä molemmilla on ns. osa-alueita joista me vastataan toista enempi. Eikä kyse ole luottamuksesta vaan ihan tosiaan ihan muusta.
Mä olin äärimmäisen huolissani lapsesta, kun mies hänet lääkäriin vein. En siksi etteikö mies hänen kanssaan pärjäisi vaan siksi että lapsi oli kipeä.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:

Tää on toinen vaihtoehto ;) Joko miehessä on oikeesti jotain hämärää, tai sitten äiti on omasta mielestään suurenmoisempi kuin todellisuudessa :xmas:

Tietyllä tapaa mulla tosiaan on "aikamoinen asema". On paljon asioita joita haluan hoitaa itse. Ja lähtökohtainen syy selviää edellisestä postauksestani.

Ajoittain mies asiasta minulle sanoo ja myönnän että jopa ihan aiheesta.

Toisaalta on meidän perheessä myös miehellä "aikamoinen asema". On paljon asioita joita minä en osaa perheessämme hoitaa, koska mies hoitaa ne aina eikä minun ole ikinä pitänyt opetella.

Ja tämä kuvio on meille kyllä yleensä täysin ok.

Kyse ei ole edelleenkään siitä, etteikö mies pärjäisi. Kyse on siitä, että olen huolissani lapsesta...en siitä että pärjääkö isä hänen kanssaan vai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja ainut?:
No sullahan äitiys on maine coon ihan joltain toiselta vuosisadalta. Synnytyksissäkään ei isä saanut olla mukana tai et halunnut. Minä taas ajattelen että kun yhdessä lapsi tehtiin ja oli alusta lähtien mukana niin kaikki hoidetaan yhdessä.

:laugh: Pitäiskö mun odottaa että mies keskeyttäisi työpäivänsä jotta voin viedä lapsen lääkäriin tai sairaalaan?Totta, etten ekaa synnyttäessani (mistä aikaa 19v ) halunnut miestä mukaan ja seuraavissa se ei olisi ollut mahdollistakaan lastenhoito-ongelmien vuoksi.Eipä ole kukaan sanonut aiemmin et mun äitiys on toiselta vuosisadalta :laugh: johan nyt vitsin lohkaisit.Tuleppa tänne tutustumaan, niin taidat muuttaa mielipiteesi hyvinkin nopeesti ;)

Alkuperäinen kirjoittaja --:
Chef, mitäpäs jos miehesi haluaisi olla tuo syli, ja sä et anna..

No en mä sitä tarkoittanut ettei lapsi saa sairaana istua kenenkään muun, kun mun sylissä :D

Mutta jos lapsi on kipeä ja me kummatkin ollaan töissä, niin kyllä se olen minä joka jää töistä kotiin hoitamaan lasta. Ja tämä on kyllä ollut miehelle täysin ok. Hän saa sitten sylitellä vaikka koko illan, jos siltä tuntuu.

En mä lapsen sairastelun takia jätä esim. harrastustani väliin, mikäli lapsen tilainne ei sitä vaadi. Jotta en mä nyt sentään 24/7 kiinni siinä sairaassa lapsessa ole.

No meillä hoidetaan yhdessä kaikki asiat, se tekee kumpi aina paremmin ehtii ja jaksaa.
Tänään on 4viikkoisen neuvola ja uskallan kyllä lähettää kirpun mieheni mukaan, jään itse kotiin muiden kanssa muuttohommiin...