mä hajoon!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä ja 3v (siis kohta 3)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä ja 3v (siis kohta 3)

Vieras
eräs naapurin rouva on välillä hoidellu mun kohta3v lasta,tämä rouva minun kiellosta huolimatta työntä makeita herkkui lapsel jatkuvasti(silloin ku on ollu hänellä hoidossa)

leikkii,ja jos lapsi leikin lomassa satutta häntä,niin ei kiellä,eikä juuri toru vaikka olisi tahalleen lapsi esim.huitassu.

no näimme vahingossa tämän rouvan,ja lapsi lähti ulkona vaan seuraa häntä,sanoen tuun mukaan.

mulle lapsi sanoi että haluun tiinan mukaan. enkä äitin

mä oon kolme vuotta hänen kanssa ollut,ja hän mhaluu vaan´olla naapurin tätin kanssa! ei ota mua sillein vastaan vaikka olisi llut viikonlopun poissa.

vittu.mitkä fiilikset.

No lapsethan nyt haluaa ja ei halua moninaisia asioita. Meidän lapset halusi tuon ikäisenä myöskin jäädä mummolle ja serkuille vähän väliä.
Sinä päätät lapsen elämästä ja tuossa nyt on vaan yksi esimerkki siitä arjesta . Et kai odota lapseltasi aikuismaista käytöstä kuten juhlavaa vastaanottoa tai reilua käytöstä ? Tulet varmasti pettymään vielä usein jos nyt et ryhdy toimeen , älä välttele ikäviä tilanteita ja puhu lapsesi kanssa kaikista asioista. Tuon ikäisen kanssa voi jos keskustella ja käsitellä asioita hänen ikäiselleen sopivasta vinkkelistä.

Tota noin...On ihan normaalia, että lapsi kiintyy myös häntä hoitaneeseen aikuiseen; ei se ole äidiltä pois. Ole päinvastoin tyytyväinen, että lapsesi viihtyy naapurin tädin kanssa ja täti on hänelle kiltti - saat sillä aikaa hengähtää. Ja toinen lapsi auttaisi tietysti sillä tavoin, että olisit vähemmän hysteerinen. Mutta tää nyt oli tietysti provo, josta provosoiduin vain minä.

juu kyllähän mä tavallaan ymmärtäisin jos kyseessä olisi just mummi tai oma täti tms ihminen keneen on tunneside. mutta puolituttu joka on muutaman kerran häntä hoitanut ,ei vaan käsitä!

Alkuperäinen kirjoittaja minä ja 3v(siis kohta):
mitä se toinen lapsi auttaa siihen jos edellinenkin olisi mielummin naapurin tätin kanssa kuin oman äidin!!!???

Huoh. Tällaisista lapsista kasvaa kiusaajia ja terroristeja, kun äitikin yrittää olla parasta kaveria.

Pistä lapsi hoitoon tai tee sisarus tai ota hoitolapsia. ja kasva aikuiseksi ja mene töihin.

miksi viet hoitoon enää? löytyy varmasti joku muukin joka hoitaa?
kun luin tuon, voin hyvin kuvitella. lapset ovat tuollaisia, jos joltain saa kaikkea kivaa ja hyvää, tietysti he tykkäävät. ei se tarkoita ettei hän rakastaisi sinua, sinä olet varmasti hyvä äiti <3 mutta tuommoisia ihmisiä on ja paljon! helpommalla pääset kaikkien kannalta ettet enää anna lasta hänelle hoitoon!

niin se hoitotätihän tässä kaveri yrittää olla!kun mitään ei kiellä ja herkuilla lellii,vaikka olen kieltänyt!enkä minä.

mutta kuvittelin että olisin silti vielä n.3v lapselle tärkein ihminen maailmassa,eikä suinkaan puolituttu naapurin täti,vaikka lelliikin!

niin toki pääsen helpommalla mutta silti asia vaivaisi,ja vaivaa=(

Jotenkin tuntuu, että sulla on toi äidin rooli hukassa, anteeksi vain. Minusta on ihan kiva, että esim. mummot vähän meidän lapsia lellivät, kun ovat heitä hoitamassa. Ja on ihanaa, kun oma kolmevuotiaani ihailee yhden tuttavaperheen äitiä. Kyllä minä tiedän olevani hänen tärkein ihmisensä, vaikka välillä sanookin, että en tykkää äidistä (ja kuopuskin jo huutaa vihaisena, että "Ei äiti, ei kun isi!" Miten aiot jaksaa lapsesi murrosiän sitten joskus, jos tällainen saa jo pääsi pyörälle?

Alkuperäinen kirjoittaja Keikas:
Jotenkin tuntuu, että sulla on toi äidin rooli hukassa, anteeksi vain. Minusta on ihan kiva, että esim. mummot vähän meidän lapsia lellivät, kun ovat heitä hoitamassa. Ja on ihanaa, kun oma kolmevuotiaani ihailee yhden tuttavaperheen äitiä. Kyllä minä tiedän olevani hänen tärkein ihmisensä, vaikka välillä sanookin, että en tykkää äidistä (ja kuopuskin jo huutaa vihaisena, että "Ei äiti, ei kun isi!" Miten aiot jaksaa lapsesi murrosiän sitten joskus, jos tällainen saa jo pääsi pyörälle?

Peesi tähän.

Äidin rooli täysin hukassa, ei ihme, että väittää aina, että on niin "vaativa", jos lapselta odottaa rakkautta ja jumalointia ja parhaana kaverina oloa.

Ap ei osaa kasvattaa lapsestaan muut ihmiset huomion ottavaa, olisi parasta laittaa kiireesti hoitoon tai ottaa itse hoitolapsia jos ei halua töihin mennä.

Jos hajoaa tällaisesta asiasta, ja maailma sekaisin, että lapsi on iloinen nähdessään hoitotädin, pitäisi hankkia jo ihan omakin elämä. Työtä? Toinen lapsi?

ANTEEKSI NYTTEN MUTTA KUN SE EI OLE HOITOTÄTI ,vaan puolituntematon naapuri joka on hoitanut lasta pari kertaa!

minusta ei pitäisi kiintyä noin pienestä. joku lähempi ihminen on asia erikseen.

ja kyllä 3v pitäisi vielä oikeesti olla oma perhe paras.

eriasia on jos hetkellisesti sanoo ei äitii.

mut jos vieras ihminen saa lämpimämmän vastaan oton ku oma äiti,tai mummo tms niin onko se muka ok?

Minä oon suurinpiirtein ainut, joka jaksaa sulle vastata, eikä ihme. Yritä nyt ymmärtää, että lapsi tarvitsee muitakin ihmiskontakteja kuin äitinsä. Lisäksi kolmevuotias on juuri siinä iässä, että tarkkailee, miten ihmiset reagoivat hänen sanomisiinsa. Paitsi, että hän varmaan vilpittömästi pitää tästä naapurin tädistä, hän myös kokeilee, miten äiti reagoi, kun hän sanookin haluavansa tädin mukaan. Älä hyvä ihminen unohda olevasi aikuinen (oletko?)!

Alkuperäinen kirjoittaja Keikas:
Minä oon suurinpiirtein ainut, joka jaksaa sulle vastata, eikä ihme. Yritä nyt ymmärtää, että lapsi tarvitsee muitakin ihmiskontakteja kuin äitinsä. Lisäksi kolmevuotias on juuri siinä iässä, että tarkkailee, miten ihmiset reagoivat hänen sanomisiinsa. Paitsi, että hän varmaan vilpittömästi pitää tästä naapurin tädistä, hän myös kokeilee, miten äiti reagoi, kun hän sanookin haluavansa tädin mukaan. Älä hyvä ihminen unohda olevasi aikuinen (oletko?)!

Ei ole aikuinen.

Ja 3v on jo niin iso, että tarkkailee äidin reaktioita, ja kun huomaa, että äiti on kauhuissan (hajoaa henkisesti) kun tykkää hoitotädistä, varmasti tulee tekemään noin toistekin.

VArmasti samaa tekee myös mummon kanssa. Ap ja lapsen mummo varmasti kilpailevat kummasta pitää enemmän, ja molemmat hemmottelevat kilpaa. Ja sitten valittaa, kun on termitti ja tekee mitä haluaa. en ihmettele ollenkaan.
Kuria ja rajoja ja aikuisuus on täysin hukassa ap:lta.
Aivan varmasti tuollainen lapsi kiusaa toisia hoidossa, katsoo, miten pitkälle oma valta yltää, joka on tottunut olemaan kiinan keisari. Saa mitä haluaa kaikilta ja äiti hyysää kotona ainokaistaan ja kilpailee tämän huomiosta. Ottaa varmasti jonkun silmätikuksi ja alkaa katsoa, saako kaikki muut lapset kiusaamaan häntä, kuten saa äitinsä kotona hermoraunioksi, jos sanoo että pitää enemmän mummosta/naapurista/ isästä...

Ehkä on liian myöhäistä kasvattaa lapsesta toiset huomioonottavaa, koska perusta on tehty ennen 3v ikää.

Tiedän tämän siitä, että yksinhuoltajan lapsi, joka olisi sukunsa keskipiste, (mummo, äidin sisko, ym) tekivät tuon kuvailemani asian lapselleni. Äiti yritti olla lapsensa paras kaveri, ja koko ajan lapsi sai sitä enemmän huomiota mitä enemmän kiusasi muita tai räyhäsi. Täysi hirviö. Kammottava otus.

anteeksi nyt vaan mutta lapsella on rajat joista pidetään kiinni! minä en häntä hemmottele!!

paitsi jos hemmotteluksi lasketaan se että ehkä kerran viikossa käydään kahvilla jolloin tarjolla saattaa olla pullaa!

häntä ei hemmottele kukaan muu kuin tuo kyseinen naapurin täti,ja hänkin tekee sen kieltoani vastaan!

joten hänellä ne rajat on hukassa eikä mulla. :) eli ei kyllä ole kukku tunkiolla kuin ko.naapurin tädin kotona.

meillä joutuu arestituoliin istumaan jos ei uskota muuten

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
anteeksi nyt vaan mutta lapsella on rajat joista pidetään kiinni! minä en häntä hemmottele!!

paitsi jos hemmotteluksi lasketaan se että ehkä kerran viikossa käydään kahvilla jolloin tarjolla saattaa olla pullaa!

häntä ei hemmottele kukaan muu kuin tuo kyseinen naapurin täti,ja hänkin tekee sen kieltoani vastaan!

joten hänellä ne rajat on hukassa eikä mulla. :) eli ei kyllä ole kukku tunkiolla kuin ko.naapurin tädin kotona.

En ihan usko tuota, muista kirjoituksistasi on tullut ilmi, että teillä lapsi vedättää sinua kuin pässiä narussa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

En ihan usko tuota, muista kirjoituksistasi on tullut ilmi, että teillä lapsi vedättää sinua kuin pässiä narussa.

Sitä paitsi, en ole koskaan tavannut vi äitiä, joka sanoisi, että meillä lapsi määrää ja minä tanssin, kaikki hirviöiden äidit sanovat aina olevansa "jämäköitä". ja kuitenkin ovat kaukana siitä.

Mitäpäs jos sun rajat on liian tiukat????
Jos lapsi joutuu alistuu koko ajan siihen mitä vanhemmat sanoo ja tekee asioita vaan silloin kun annetaan lupa niin onko lapsi silloin kotona vai armeijassa?
Lapsi tarvii hemmottelua kohtuudella että tietää ja oppii ymmärtämään että häntä rakastetaan.En suinkaan tarkoita että että sen pullan tillalle pitää antaa kaksi.,vaan lapsen kansa pitää tehdä kivaa useamminkin kuin kerran viikossa.Varsinkin noin pienen.

Muuten kyllä tajuun mihin tähtäät,ymmärrän että tuntuu pahalle kun lapsi on kiintynyt naapuriin ja tavallaan heittänyt sut nurkkaan.
Mutta elämä on sellasta ja asettuu uomiinsa ajallaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras79:
Jos lapsi joutuu alistuu koko ajan siihen mitä vanhemmat sanoo ja tekee asioita vaan silloin kun annetaan lupa niin onko lapsi silloin kotona vai armeijassa?
Lapsi tarvii hemmottelua kohtuudella että tietää ja oppii ymmärtämään että häntä rakastetaan.En suinkaan tarkoita että että sen pullan tillalle pitää antaa kaksi.,vaan lapsen kansa pitää tehdä kivaa useamminkin kuin kerran viikossa.Varsinkin noin pienen.

Muuten kyllä tajuun mihin tähtäät,ymmärrän että tuntuu pahalle kun lapsi on kiintynyt naapuriin ja tavallaan heittänyt sut nurkkaan.

Jos lapsella on liian tiukat rajat, eikö hänestä kasva arka ja kiltti? Kun taas ap:n lapsi on villipeto. Ainakin hänen aiempien kuvauksiensa mukaan.

sellainen, joka vaatii koko ajan keskipisteenä oloa tai ei voi olla mitenkään päin. Tottunut pomottamaan muita. Tahallisesti riehuu, jotta saa äitinsä lässyttämään, mutta ei mitään konkreettisia rangaistuksia/huomionmenetystä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras79:

Jos lapsella on liian tiukat rajat, eikö hänestä kasva arka ja kiltti? Kun taas ap:n lapsi on villipeto. Ainakin hänen aiempien kuvauksiensa mukaan.

sellainen, joka vaatii koko ajan keskipisteenä oloa tai ei voi olla mitenkään päin. Tottunut pomottamaan muita. Tahallisesti riehuu, jotta saa äitinsä lässyttämään, mutta ei mitään konkreettisia rangaistuksia/huomionmenetystä.

Tai sitten kasvaa uhmakas ja tuhma, jos lapsella on luonne voimakkaampi kun äidillään.

Jos tahallaan riehuu ja kukaan ei kiellä tai rankase on se äidin tai isän syy jos lapsella ei rajoja,tuntee olonsa turvattomaks ja jos naapurin tädillä on aikaa antaa rajoja niin lapsi tuntee olonsa turvalliseks sen kanssa,lelliminen ei ole rajojen asettelua,mutta rajatkin voi asettaa muutenkin kuin huutamalla tai nappaamalla sormille ym...typerää.(en tarkota että ap tekee näin)
Lapsi ymmärtää jos puhutaan ja puhuessa katsotaan silmiin eikä ikkunasta ulos ja lapsi selän takana.

Yhteistyössä