Mä haluaisin niin hoitaa lapset kotona, mutta mä en kestä näitä mammatouhuja..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Rakastan omia lapsiani, mutta mä en tykkää toisten lapsista. Joo, tiedän, olen ihan kamala. Mutta nyt kun olen kotona, pitäisi olla tekemisissä paljon muiden lapsiperheiden kanssa, mutta mä en siis tykkää toisten lapsista yhtään.

En kestä melua ja sekasortoa, ei kiinnosta muiden lasten asiat (tai se, kun äidit tohkeissaan juttelee lapsiensa asioista), leikkipuistoissa kykkiminen ja kerhoilut. Onko ainoa vaihtoehto nyt lahteä töihin ja laittaa lapset hoitoon, että saava seuraa? Vai mitä muita konsteja tässä on..?

Voithan sä hoitaa lapset kotona, ja olla käymättä kerhoissa, puistoissa, yms....se vaan ei ole lapsille lainkaan hyväksi.

Ehkä voisit ajatella asian niin, että ne perhekerhot yms ovat paikkoja joissa LASTESI on tarkoitus viihtyä, ei sinun? Äitiys on uhrautumista, en mäkään esim. Ti-Ti Nallesta kiksejä saa mutta niin vaan olen taas kerran menossa konserttiin ensi sunnuntaina :D. Tunti silloin tällöin, sen kestää kyllä, kun lapsilla on hauskaa.

Alkuperäinen kirjoittaja no esim:
Puolpäivätyö ja puolpäivähoito...?

Juu, hyvä idis. Pitääki alkaa katsomaan mitä osapäivätöitä löytyisi.

Ja lisätään vielä, että siis viihdyn aivan loistavasti OMIEN lasten kanssa, mutta en siis muiden. Juu, kivittäkää vaan, mutta en voi mitään...

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Voithan sä hoitaa lapset kotona, ja olla käymättä kerhoissa, puistoissa, yms....se vaan ei ole lapsille lainkaan hyväksi.

Ehkä voisit ajatella asian niin, että ne perhekerhot yms ovat paikkoja joissa LASTESI on tarkoitus viihtyä, ei sinun? Äitiys on uhrautumista, en mäkään esim. Ti-Ti Nallesta kiksejä saa mutta niin vaan olen taas kerran menossa konserttiin ensi sunnuntaina :D

Nimenomaan, tiedostan, että se on lapsilleni hyvästä, että käytäisiin katsomassa muita lapsia. Mutta kun mä en kestä. Mutta pakko kai se on..

Titi-Nalle konserttiin menisin mielelläni omien lasteni kanssa :)

Ehkä voisit ajatella asian niin, että ne perhekerhot yms ovat paikkoja joissa LASTESI on tarkoitus viihtyä, ei sinun? Äitiys on uhrautumista, en mäkään esim. Ti-Ti Nallesta kiksejä saa mutta niin vaan olen taas kerran menossa konserttiin ensi sunnuntaina :D. Tunti silloin tällöin, sen kestää kyllä, kun lapsilla on hauskaa.

Tätä mieltä minäkin. Ja kyllä usemmiten äiti viihtyy ihan jo sen takia, että lapsella on mukava. Mutta toki voi laittaa oma viihtyvyyden kotihoidon edelle---

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Nimenomaan, tiedostan, että se on lapsilleni hyvästä, että käytäisiin katsomassa muita lapsia. Mutta kun mä en kestä. Mutta pakko kai se on..

Entäs sellaiset kerhot, mihin lapset jäävät yksin? Harrastukset kuten satujumppa tms, missä vanhemmat eivät ole mukana?

Lapset saisivat tarvitsemaansa seuraa, eikä sinun tarvitsisi kärsiä :saint:

mä olen hoitanut lapseni n.3vuotiaaksi kotona, en ole käyny perhekerhoissa, ulkoiltu ollaan leikkipuistoissa mutta ei siellä ole pakko kenenkää kanssa jutella jos ei tahdo ja jos juttelee muiden äitien kanssa ei kaikki halua puhua vain lapsistaan, monet keskustelee muistakin asioista.

Entäs sellaiset kerhot, mihin lapset jäävät yksin? Harrastukset kuten satujumppa tms, missä vanhemmat eivät ole mukana?

Lapset saisivat tarvitsemaansa seuraa, eikä sinun tarvitsisi kärsiä :saint:

Mitä tuollaiset kerhot ovat? Seurakunnan kerhot..?

Tuollaisissa satujumppa tms jutuissa voisin käydä, missä olisin oman lapseni kanssa, muttei tarvitsisi niin välittää muiden lapsista.

Oletteko te kaikki muut sitten lapsi-ihmisiä, siis että tykkäätte kaikkien lapsista?

Mä siis tykkään vaan omistani. Meillä oli eilen kylässä lapsen kaveri ja mua lähinnä ällötti se lapsi, haisi kakkalle ja keltainen räkä valui..

Ehkä voisit ajatella asian niin, että ne perhekerhot yms ovat paikkoja joissa LASTESI on tarkoitus viihtyä, ei sinun? Äitiys on uhrautumista, en mäkään esim. Ti-Ti Nallesta kiksejä saa mutta niin vaan olen taas kerran menossa konserttiin ensi sunnuntaina :D

Olisiko mahdollista löytää äiti-kavereita jotka olisivat samanhenkisiä kanssasi? Saisitte yhdessä keskustella mielenkiintoisista asioista samalla kun lapset leikkivät yhdessä...?

Voi olla että niissä kerhoissa ja leikkipuistoissakin törmäisi tällaisiin ihmisiin (jotka myös käyvät noissa lastensa takia, ei siksi että itse viihtyvät). Sitten tietty on muut tässä ehdotetut asiat, kuten se osa-aikatyö ja kerhot joihin lapset jäävät ilman vanhempia.

Oletteko te kaikki muut sitten lapsi-ihmisiä, siis että tykkäätte kaikkien lapsista?

Mä siis tykkään vaan omistani. Meillä oli eilen kylässä lapsen kaveri ja mua lähinnä ällötti se lapsi, haisi kakkalle ja keltainen räkä valui..

Enhän mä nyt kaikkien lapsista tykkää, sehän on ihan selvä. Mutta enpä nyt koe heitä mitenkään vastenmieliseksikään. Lapsiahan kaikki :)

Ja enhän mä tykkää kaikaista aikuisistäkään, en kaikista työkavereistakaan. Mutta kyllä heidän kanssa toimeen tullaan kun aikuisia ollaan :)

Miltä susta tuntuisi, kun sun lapsi menee kylään ja kaverin äiti kokee sinun lapsen olevan ällöttävä?

No, yleisesti tykkään lapsista ja jos ei olisi omia lapsia niin voisin kuvitella vaikka työskenteleväni lasten parissa. En kuitenkaan ole sillälailla hulluna hössöttämässä jokaisen lapsen perään ja kieltämättä löytyy niitäkin lapsia jotka syystä tai toisesta ei minua niin viehätä.

Varmasti jokaisessa lapsessa on ne positiiviset puolensa, mutta kieltämättä joskus päälimmäiseksi tunteekseni jää että joku lapsi vain on ärsyttävä. :ashamed: Mitä siis en tietenkään lapselle tai hänen vanhemmalleen näytä...

Ja omista lapsistani tietty tykkään kuin hullu puurosta! :heart: Olettamatta kuitenkaan että he muiden silmissä olisivat yhtä ihania ja viehättäviä kuin omissani. :D Ja kieltämättä juu, juttelen mielelläni äitikavereiden kanssa muustakin kuin lapsista.

En minä ainakaan ole lapsi-ihmisiä :xmas:

Arvostan kovasti lapsia ja lapsuutta, mutten varsinaisesti välitä henk. koht. toisten muksuja kauheasti hoidella. Toki mukavaa kun on leikkikaveria jne, mutta toisten kersojen valuvat nenät ja pyllynpyyhkimiset saa mut voimaan pahoin.

Toisista tykkää enemmän, toisista vähemmän.

Omiani toki rakastan ja tykkään hoitaa, mutta aikuisten kanssa todellakin kiinnostaa puhua sitten ihan muusta kuin näistä vaippa-imetys-ruokailu-asioista... :|
Enkä näe syytä hengailla ja kaveerata ihmisten kanssa joiden kanssa ei ole oikeasti mitään muuta yhteistä kuin elämäntilanne, varsinkin kun em. teemoista en saa juttua aikaiseksi väkisinkään... :whistle:

Juu, oon itsekäs hirviö!

Yhteistyössä