sun suurin ongelmasi on huono itsetunto. Sitten koet ettei kannata mitään yrittääkkään, kun epäonnistunhan mä kuitenkin..ja olen niin huono jne.
ihminen jolla on huono itsetunto (tai erittäin huono kuten sinulla) on useimmiten alisuorituja elämässään sillä näkee itsensä ihan väärin. Esim ajatellessaan että olisipa kiva oppia neulomaan kauniita villasukkia, niin mikäli hän pääsee alkuun siinä yrityksessään edes niin hän vertaa omaa tekelettään tietysti jonkun parikymmentä vuotta neulomiskokemusta omaavan huippuneuloja työhön...ja se antaa syyn tietysti lopettaa homma hyvin lyhyeen..
jos sen sijaan lakkaisit vertailemasta itseäsi muihin ja itse toistamasta itsellesi että et opi tai osaa mitään, niin voisit päästä tuosta alisuoriutujan suosta ja alkaa nauttimaan elämästäsi ja asioiden tekemisestä.
Mikäli huonolla itsetunnolla on juurensa esim lapsuuden kokemuksissa eli että vaikkapa vanhempasi haukkuivat aina yrittämisesi lyttyyn ja jaksoivat ahkeasti kertoa miten huono ja saamaton olet, niin mieti miksi sinun tarvitsisi ajatella itsestäsi niin. Sinä voit itse valita aikuisena uskotko lapsuuden valheita vai korvaatko ne uusilla terveillä ja hyvillä ajatuksilla itsestäsi.