mä haluan kaikenlaista mutten

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja näkymätön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

näkymätön

Vieras
jaksa tehdä asioitten eteen mitään. En saa töitä kun ei oo tutkintoa enkä osaa tehdä cv:tä kun ei ole mitään siihen pantavaakaan kun en osaa mitään. En jaksa opiskella.

Niin kivittäkää nyt sitten vaan. Palstan mukaan olen laiska ja saamaton paska ihminen joka pitäis hävittää tän maan päältä.

Tuntuu ettei mikään kiinnosta ja mulla ei ole mitään sellaista missä olisin hyvä. olen vaan kömpelö ja se joka ei tajua mitään vaan joutuu kysymään miljoona kertaa miten tää tehdään ja silti menee väärin

ihan sama tilanne... ahistaa... tutkinto on mutta alalta joka ei ole oma, ei kiinnosta... cv näyttäs melkein tyhjää kun oon ollu niin pitkään kotiäiti... olo on sellanen, ettei musta ole toimimaan missään ammatissa... mulla on kauhea epäonnistumisen pelko

Otapa ap yhteys joulun jälkeen terveysasemallesi ja juttele asioistasi terkkarin kanssa. Näin pikaisesta arvioituna sulla voi olla masennusta ja se voi olla joko oire jostain noista mainitsemistasi tai aiheuttaa mm. kyvyttömyyttä opiskeluun. Jos asut pk:seudulla, niin Hesasta löytyy Hero, joka auttaa erilaisia oppijoita ja oppimisvaikeuksista kärsiviä ihmisiä. Toivottavasti saat apua ongelmiisi, ja saat elämäsi järjestykseen.

sun suurin ongelmasi on huono itsetunto. Sitten koet ettei kannata mitään yrittääkkään, kun epäonnistunhan mä kuitenkin..ja olen niin huono jne.

ihminen jolla on huono itsetunto (tai erittäin huono kuten sinulla) on useimmiten alisuorituja elämässään sillä näkee itsensä ihan väärin. Esim ajatellessaan että olisipa kiva oppia neulomaan kauniita villasukkia, niin mikäli hän pääsee alkuun siinä yrityksessään edes niin hän vertaa omaa tekelettään tietysti jonkun parikymmentä vuotta neulomiskokemusta omaavan huippuneuloja työhön...ja se antaa syyn tietysti lopettaa homma hyvin lyhyeen..

jos sen sijaan lakkaisit vertailemasta itseäsi muihin ja itse toistamasta itsellesi että et opi tai osaa mitään, niin voisit päästä tuosta alisuoriutujan suosta ja alkaa nauttimaan elämästäsi ja asioiden tekemisestä.

Mikäli huonolla itsetunnolla on juurensa esim lapsuuden kokemuksissa eli että vaikkapa vanhempasi haukkuivat aina yrittämisesi lyttyyn ja jaksoivat ahkeasti kertoa miten huono ja saamaton olet, niin mieti miksi sinun tarvitsisi ajatella itsestäsi niin. Sinä voit itse valita aikuisena uskotko lapsuuden valheita vai korvaatko ne uusilla terveillä ja hyvillä ajatuksilla itsestäsi.

• Tykkää
Reactions: Wc Ankka
[QUOTE="vieras";27761559]Ooksä ammattivalittajan kaveri?[/QUOTE]

anteeksi mutta nyt en oikein ymmärtänyt.
Ikävää kun ihminen yrittää kertoa ongelmistaan ja jotkut vaan heittää läppää.

No miksi et lähtenyt peruskoulun jälkeen opiskelemaan. Kannattaa nyt miettiä mikä on syynä tuohon tilanteeseen. Voi tuntua kurjalta aloittamaan periaatteessa siitä mihin on elämänsä jättänyt peruskoulun jälkeen. Ilman opintoja ei vain nykyään moni pärjää. Yhteishaku on edessä kohta. Mikä kiinnostaisi ja hakupaperit meneen ja siitä se lähtee. Aina ei tietystikään pääse siihen koulutukseen mihin ensisijaisesti haluaisi, mutta joku tutkinto pitäisi hankkia, jotta niitä töitä saa. Kuka ottaa kouluttamattoman töihin, jos tarjolla on koulututettua työvoimaa myös. Pitäisi olla melkoinen persoona ja osaaja, jotta töitä saa ilman tutkintoa.

[QUOTE="vieras";27761801]No miksi et lähtenyt peruskoulun jälkeen opiskelemaan. Kannattaa nyt miettiä mikä on syynä tuohon tilanteeseen. Voi tuntua kurjalta aloittamaan periaatteessa siitä mihin on elämänsä jättänyt peruskoulun jälkeen. Ilman opintoja ei vain nykyään moni pärjää. Yhteishaku on edessä kohta. Mikä kiinnostaisi ja hakupaperit meneen ja siitä se lähtee. Aina ei tietystikään pääse siihen koulutukseen mihin ensisijaisesti haluaisi, mutta joku tutkinto pitäisi hankkia, jotta niitä töitä saa. Kuka ottaa kouluttamattoman töihin, jos tarjolla on koulututettua työvoimaa myös. Pitäisi olla melkoinen persoona ja osaaja, jotta töitä saa ilman tutkintoa.[/QUOTE]

kuka on sanonut etten ole opiskellut peruskoulun jälkeen?
Lähdin kyllä opiskelemaan ammattia, alkoi koulukiusaus joka johti poissaoloihin.
Sitten tulin raskaaksi 18v en pystynyt tekemään aborttia, eli minusta tuli yh.
Olin lapsen kanssa kotona 3v. Yritin jatkaa opintoja mutten pystynyt. Niinpä mulla jäi se tutkinto, viittä vaille valmistumista. Kokeillut olen viedä loppuun ei vaan onnistu.

sun suurin ongelmasi on huono itsetunto. Sitten koet ettei kannata mitään yrittääkkään, kun epäonnistunhan mä kuitenkin..ja olen niin huono jne.

ihminen jolla on huono itsetunto (tai erittäin huono kuten sinulla) on useimmiten alisuorituja elämässään sillä näkee itsensä ihan väärin. Esim ajatellessaan että olisipa kiva oppia neulomaan kauniita villasukkia, niin mikäli hän pääsee alkuun siinä yrityksessään edes niin hän vertaa omaa tekelettään tietysti jonkun parikymmentä vuotta neulomiskokemusta omaavan huippuneuloja työhön...ja se antaa syyn tietysti lopettaa homma hyvin lyhyeen..

jos sen sijaan lakkaisit vertailemasta itseäsi muihin ja itse toistamasta itsellesi että et opi tai osaa mitään, niin voisit päästä tuosta alisuoriutujan suosta ja alkaa nauttimaan elämästäsi ja asioiden tekemisestä.

Mikäli huonolla itsetunnolla on juurensa esim lapsuuden kokemuksissa eli että vaikkapa vanhempasi haukkuivat aina yrittämisesi lyttyyn ja jaksoivat ahkeasti kertoa miten huono ja saamaton olet, niin mieti miksi sinun tarvitsisi ajatella itsestäsi niin. Sinä voit itse valita aikuisena uskotko lapsuuden valheita vai korvaatko ne uusilla terveillä ja hyvillä ajatuksilla itsestäsi.

En tiedä mistä tämä huono itsetunto on peräisin... ehkä vanhemmilta, ehkä koulukiusaamisesta ja nyt minusta tuntuu että avopuolisoni on siinä vanhempieni roolissa eli epäilee että osaan mitään tai aina kaikki mitä teen on outoa ja väärin ym ym.

Yhteistyössä