mä haluan lapsen, mutten halua pettää miestäni, joten mitä seuraavaksi??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pauliina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pauliina

Vieras
olemme naimisissa ja minä haluan lapsen (mieskin halusi ennen) mutta nyt ei ymmärrä mistään mitään. minun on vaikea myöntää, että hän on ikään kuin poissa pelistä..on ollut jo 3 vuotta. mieheni on halvaantunut ja hän on pikku lapsen tasolla ja hänen puheensa on epäselvää. en aio ottaa eroa ja jättää häntä, koska rakastan häntä siitä huolimatta valtavan paljon! onko meillä enää mitään tehtävissä? :'(

Tota noin... Ei kai se rakkaus kuole, vaikka tunnustaisi, ettei miehestäsi ole aviopuolisoksi sanan oikeassa merkityksessä. Ottaisin eron, hoitaisin miehen hoitokotiin ja pysyisin ystävänä. Jatkaisin elämääni.

miten tossa tilanteessa keinohedölmöitykseen suhtaudutaan.kun sperman varmaan sais mieheltä mutta ottaavatko niin se on toinen asia.mutta keinohedelmöityksellä saat jos otat vierasta spermaa.
mutta soittamalla selvii=)etit tahon joka hoitaa heldelmöityksiä ja selvität asian.

Alkuperäinen kirjoittaja vaikee tilanne:
miten tossa tilanteessa keinohedölmöitykseen suhtaudutaan.kun sperman varmaan sais mieheltä mutta ottaavatko niin se on toinen asia.mutta keinohedelmöityksellä saat jos otat vierasta spermaa.
mutta soittamalla selvii=)etit tahon joka hoitaa heldelmöityksiä ja selvität asian.

Aika vittumoista ottaa toiselta sukusoluja, henkilöltä, joka ei enää omaa suostumustaan voi antaa

Alkuperäinen kirjoittaja perkele:

Aika vittumoista ottaa toiselta sukusoluja, henkilöltä, joka ei enää omaa suostumustaan voi antaa

Mitä kettumaista siinä on???

Jos mies on lapsen tasolla niin onko siinä edellytyksiä enää avioliitolle, saati sitten lapselle :/ Kukin tietysti tekee omat ratkaisunsa niinkuin parhaaksi näkee, mutta mietin vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja heillo:

Ai sultakin saa aivokuolleena tms. repiä munasolut käyttöön ilman suostumustas?

Alkuperäinen kirjoittaja WcAnkka:
Jos mies on lapsen tasolla niin onko siinä edellytyksiä enää avioliitolle, saati sitten lapselle :/ Kukin tietysti tekee omat ratkaisunsa niinkuin parhaaksi näkee, mutta mietin vaan.

mitä minun sitten pitäisi tehdä? jättää mies ja mennä uusiin naimisiinko! :'( :'(

Alkuperäinen kirjoittaja pauliina:
Alkuperäinen kirjoittaja WcAnkka:

mitä minun sitten pitäisi tehdä? jättää mies ja mennä uusiin naimisiinko! :'( :'(

Mä en tiedä. Ei voi kukaan muu tietää kuin sinä itse.

Jos olisin nuorehko, lapseton ja tuossa tilanteessa, niin mäkin varmaan ottaisin sen eron, järjestäisin miehelle hyvän hoitopaikan ja jatkaisin elämääni. Vaikka rakastankin miestäni, niin mullakin on elämä. Ja jos mies ei edes suurinpiirtein ymmärrä tilaansa eikä pysty osallistumaan yhteiseen elämään muuten kuin hoidokkina, niin en jaksaisi. Aina voi pysyä hyvänä ystävänä ja välittää jatkossakin hänen hoidostaan, mutta pitää sinun itseäsikin ajatella.

Kukaan ei todennäköisesti suostu ottamaan miehesi sukusoluja ilman hänen lupaansa, ja jos hän on lapsen tasolla, hän ei ole enää oikeustoimikelpoinen eli ei voi päättää omista asioistaan. Sinä taas olisit mielestäni jäävi antamaan lupaa siihen sukusolujen keräämiseen. Ja olisiko se hänelle reilua tulla isäksi niin, ettei edes ymmärrä sitä? Ja toisaalta se ei olisi myöskään reilua tulevalle lapselle.

Aloituksestasi ei käy ilmi, HALUAAKO miehesi vielä oman lapsen - siis vaikka ei ilmeisesti voi sitä itse toimittaa alkuun. JOS haluaa, niin uskon että saatte avun yksityiseltä klinikalta: JOS siis saat sperman mieheltäsi. Klinikka auttaa sitten siitä eteenpäin.

Luovuttajan sperman saamisen suhteen on aika kovat kriteerit, koska siitä on pula nyt uuden hedelmöityhoitolain myötä. Eli kun tuntemattomia luovuttajia ei enää ole. Kokonaan lapsettomat parit varmasti menevät edelle.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja heillo:

Ai sultakin saa aivokuolleena tms. repiä munasolut käyttöön ilman suostumustas?

No kyllä tuossa tilanteessa saisi sellaisen vetää. Mitäpä se mua haittaisi, jos itsellä ei olisi enää kaikki palikat kohdallaan ja puoliso lapsen haluaa hoitaa??

Ihanaa kuulla oikeasti että on olemassa ihmisiä jotka eivät hylkää rakastaan vaikka tilanne olisikin paha. Mä en vois laittaa omaa ukkoani minnekään laitokseen ja "jatkaa omaa elämää", kyllä se sen verran tärkeä on...

Lapsen teko sitten.. Tietysti on toi keinohedelmöityksen mahdollisuus. Harmi on että jos miehesi ei pysty asiasta päättämään, niin hänen lastaan et voi tehdä :(

Yhteistyössä