Mä halveksin naisia jotka elää väkivaltaisen miehen kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja argh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Koska sinun kaltaisia on paljon, he eivät uskalla tehdä aialle mitään, vaan kärsivät hiljaa ja lisäksi kantavat älytöntä syyllisyyttä kollekstiivisesta vääryydestä kaikkia maailman naisia kohtaan, jota he tekevät.

Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Hit her once - shame on him.
Hit her twice - shame on her.

Tuota mieltä mä olen. Enkä pysty kunnioittamaan naista, jolla ei ole sen verran munaa, ettei kykene häipymään väkivaltaisen miehen luota. Etenkin jos on lapsia.

Täsmälleen samaa mieltä. Varsinkin kun on lapsia... minkälaisen parisuhdemallin tämä uhri siinä antaa lapsilleen kun ei nosta kytkintä!

Joo, uhria pitäisi ymmärtää ja kannustaa... Pitää kuitenkin miettiä sitäkin, että ettei sillä ymmärtämisellä mahdollista tilanteen jatkumista ennallaan. No, maalta on niin helppo neuvoa merihädässä olevia että mitään jyrkkää kantaa en kyllä ota tässäkään asiassa.

aina ei ole helppo nostaa kytkintä.lyhyesti...
mä yritin ja paeta ja jäin kiinni.tulos viikko vankina omassa kodissa.turpaan tuli mihkään en päässy.mies päätti että koska nukutaan.jos nukahdin tuli veitsen iskuja sänkyyn tai veitsi kaulalle että vittuako sä nukut.äijä oli todella sekasin vetänyt ties mitä.väitti että lapsikaan ei ole mun.
vikana iltana pääsin jopa ulos asti sitten lähettiin tukasta sisään huusin ku hyeena eikä ihm,set pihalla tehneet mitään.
sain lopulta kännyn soittamaan hätänumeroon ja mies heitti puhelimen seinään.
puhelin jäikin päälle ja poliisit tajusi että joku on hätänä kun nainen huutaa apua.lopulta poliisit tuli sisään kun äijä kuristi mua kurkusta ja musta tuntu että se kesti saatanan pitkään.ukko lähti rautoihin sai pari kuukautta ehdollista.sen koommin ei siitä ole kuullut mitä kerran koetti tulla parvekkeen kautta sisään.
että aina se ei ole ihan helppoa :/

Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Eipä se halveksiminen ja sääliminen niitä yhtään ainakaan auta. Päinvastoin. Yhä enempi vaan sellanen nainen voi tuntea huonommuutta ja ansaitsevansa sitä väkivaltaa. Kun halveksimalla murennetaan loputkin itsetunnosta...

Tukea ne tarvitsee ja rakkautta, että ymmärtäisivät oman arvonsa ja lähtisivät suhteesta.

Opettele lukeen. Mä ainakin olen ilmoittanut tukeneeni ja auttaneeni kaveria jota hakataan mutta kyllä siinä ymmärrys loppuu kun jatkuu vuosikausia. Enkä tosiaan halveksi päin naamaa ja olen nimenomaan yrittänyt tsempata sanomalla että sinä et ansaitse tällaista kohtelua eikä se ole rakkautta. Silloin mua lähinnä huvittaa kun näen heidät kahdestaan jossain muka onnellisina. Pelkkää kulissia vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja HoNdATyTTö:
vaikeapa sitä on ymmärtää jos ei itse sitä ole kokenut.ja varsinkin jos mies uhkaa tappaa jos lähdet ja kun sitten kun tosissaan lähdössä olet niin mies yrittää tosissaan sen sitten tehdä :/

:( Ja näitä tapahtuukin, siten, että mies vielä onnistuu. Voin vaan kuvitella, miten paineistettua elämä tälläsen miehen kanssa voi olla ja miten se pelottaa ja kaikki energia varmaan menee vaan selviytymiseen, eikä jaksa ehkä lähteä.

Kerrankin rukoilijasirkka puhuu asiaa, juuri näin!!

Mua aina jaksaa ihmetyttää se häpeäminen :o mitä v**** hävettävää siinä on että on joskus erehtynyt ihmisestä, luullut kunnolliseksi ennenkuin todellinen karva paljastuu. Se mua ihmetyttää ettei naiset puhu omille vanhemmilleen. Jos minä saisin turpaani niin antaisin takaisin/kertoisin siskolleni ja sitten alkaisi tapahtua...

Pari on edelleen "onnellisesti" yhdessä, lapset oireilee, yms.

Miksi et tee lastensuojeluilmoitusta? Vaikka vaimo haluaakin ottaa nokkiinsa, lasten ei tarvitse kasvaa ja kehittyä epäsuotuisissa kasvuolosuhteissa!!

Alkuperäinen kirjoittaja EJK:

Miksi et tee lastensuojeluilmoitusta? Vaikka vaimo haluaakin ottaa nokkiinsa, lasten ei tarvitse kasvaa ja kehittyä epäsuotuisissa kasvuolosuhteissa!!

On siellä sossun tädit käyneet.

Joo, mutta ilmeisesti se tilanne ei lasten kannalta ole muuttunut suotuisemmaksi, vai? Tämän vuoksi se lastensuojeluilmoitus täytyy tehdä aina, kun huoli nousee. Aina, vaikka se olisikin toinen, kolmas, neljäs tai kymmenes kerta. Se nimittäin saa sossuihin enemmän vipinää, kun perheestä tulee useita ilmoituksia saman asian tiimoilta. Vaikka ilmoitukseen tuleekin reagoida pian, se ei välttämättä johda lastensuojelutarpeen selvitykseen jos tilanne todetaan hyväksi ( sillä hetkellä ).

Joo, mutta ilmeisesti se tilanne ei lasten kannalta ole muuttunut suotuisemmaksi, vai? Tämän vuoksi se lastensuojeluilmoitus täytyy tehdä aina, kun huoli nousee. Aina, vaikka se olisikin toinen, kolmas, neljäs tai kymmenes kerta. Se nimittäin saa sossuihin enemmän vipinää, kun perheestä tulee useita ilmoituksia saman asian tiimoilta. Vaikka ilmoitukseen tuleekin reagoida pian, se ei välttämättä johda lastensuojelutarpeen selvitykseen jos tilanne todetaan hyväksi ( sillä hetkellä ).

Mä en tee ilmoitusta.
En ole enää aikoihin ollut tekemisissä heidän kanssaan, joten se, mitä nykytilanteesta tiedän, on vain kuulopuhetta.
Sen tiedän, että koulua ja päiväkotiakin on tässä asiassa kuultu.

Minäkään en jaksa ymmärtää ihmisiä, jotka antaa lyödä itseään ja vielä vähemmän niitä, jotka antaa lasten nähdä/kuulla kaiken sen raakuuden. Mutta tosiasiassa, sellaisilla ihmisillä on hakattu itsetunto ja ajatus siitä, että he ovat itse aiheuttaneet lyömisen (mitä se ei todellisuudessa ole). Ja, ehkä myös se, että mies ja parisuhde menee lasten edelle...Ajatellaan, että kun ei lapsia ole lyöty, ei se kosketa heitä. Hakatuilla, parisuhteeseen jäävillä vaan ei ole kapasiteettia ajatella asioita toisesta näkökulmasta. Mä en tiedä, onko se yhtään turvallisempaa jäädä siihen parisuhteeseen ihmisen kanssa, joka on uhkaillut eroa haulikolla?

Arvon lukijat. Mitäs sitten tehdään kun hakkaaja on nainen. Oletteko valmiita julkisesti tuomitsemaan tämän naisen vai ymmärrättekö te nainen naista, koska ainoastaan miehet voivat moista tehdä ?

Kyllä minun mielestäni nainen/mies joka kasvattaa lapsia väkivaltaisessa suhteessa on vastuuton vanhempi. Hakkaaja tietenkin on syypää ja paskiainen mutta yhtä kaikki on myös toisen osapuolen otettava vastuu omasta ja lapsensa elämästä. Suurin uhri kuitenkin on lapsi koska tässä tilanteessa molemmat vanhemmat pettävät hänet.

Omaakin kokemusta löytyy.

Yhteistyössä