[QUOTE="aapee";26141307]Mä en vaan tajua miksi mun pitäisi pitää yhteyttä ihmisiin joista en pidä ja joita en jaksa vain siksi että se olisi normaalia. Siksi ehkä että olisi joku joka hoitaa isompia kun menen synnyttämään mutta mieluummin menen sitten yksin kuin roikotan elämässäni vuositolkulla ihmisiä jotka ei kiinnosta.
Mua ei myöskään huvita tutustua uusiin ihmisiin moikkailutasoa enempää. Enkä koe silti olevani mitenkään masentunut tms. Masentuneempaa mun elämä oli nuorempana kun ei osannut yhtään olla yksin.
Mulle riittää hyvin pitkälti sosiaaliseksi elämäksi vaikka tämä palsta, täällä on juttuseuraa mutta kukaan ei vaadi multa mitään ja jos ei huvita niin voin olla vaikka puoli vuotta avaamatta palstaa ilman että kukaan vetää herneitä nenään.[/QUOTE]
Mua ei huvita, mä en haluu, mua ei kiinnosta...
Se on ihan ok. Ei ole pakko elää sosiaalista elämää, jos sellainen ei tunnu omalta jutulta. On täysin sallittua olla "erakko"
Mutta ymmärrät kai sen, että silloin myöskään ei ole sellaista ystäväpiiriä, joka voisi tarpeen vaatiessa olla esim. lastenhoitoapuna? Mitään ei saa ilmaiseksi, joidenkin asioiden eteen pitää vähän nähdä vaivaa.
Vaan tuleehan se vauva ulos ilman miehen läsnäoloakin, se on varmaa

. Ei liene edes mikään äärimmäisen harvinainen juttu, että nainen synnyttää ilman tukihenkilöä. Äidin läsnäolohan se pakollinen juttu on, isä voi tukea etäämmältäkin. Ja merkityksellisempää on isän läsnäolo arjessa lapsen syntymän jälkeen, kuin se että isä on läsnä lapsen syntyessä.