Mä keksin hyvän idean mielestäni, mut mies ei varmaan ole samaa mieltä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meillä siis 2 lasta, ja tarkoitus on ollut että enää ei lapsia tehdä. Nyt meillä alkaa töissä yt-neuvottelut, ja melko varmaa on että koko pulju lopetetaan, mä siis jään työttömäks. Mä oon stressannu tätä asiaa jo koko viikon. Tässä tuppukylässä on jäänyt nyt viimesen puolen vuoden aikana monia satoja ihmisiä työttömäksi, ja työpaikat on tosissaan kiven alla. Mä tylsistyn kotona!!! Sit mä keksin et mitä jos tehtäskin (joo joo tiedän ettei noin saa sanoa, siis yritettäis) vielä yks vauva, mut mä tiedän et mies ei suostu kuitenkaan. Millä mä puhun sen ympäri?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ai että kun rahantulo vähenee muutenkin, on toimiva ratkaisu tehdä lisää lapsia..? Ei taida olla hyvä perustelu.

No eikun se vaan lisääntyy kun tulee enemmän lapsilisiä. No ei.. mutta ei mun palkka ole niin iso että me konkkaan joudutaan. Sitten kun äippäloma ja mahdollinen hoitovapaa olis mennyt, saattas työtilanne olla taas ihan toinen, mikäli tästä lamasta selvitään.

itsea asiassa,ihan suositeltiin,että laman aikana voi lapsia tehdä,jos pelkää,että jää työttömäksi,niin on lapsen kanssa kotona laman ajan.just oli,että on ennustettu,että 2011 toukokuussa ois lama aikalailla ohi.
et jos nyt alkaa yrittää,niin aikalailla silloin ois sit takas töihin meno :D

Jos miehes on fiksu se sanoo jotta ei! Yksi suu lisää ruokittavaa varmaan helpottaa hitosti rahatilennetta, joka on muutenkin kuralla sun työttömyyden takia...ou nou teitä järjen jättiläisiä

Millonkohan päättäjätkin tajuaa tän logiikan, kun tulot vähenee, perheet lisääntyy...kohta varmaan lapslisät lakkautetaan kokonaan..

Jos olette yhdessä päättäneet, että ei enempää, pitää sinun kunnioittaa sitä päätöstä. Toki voit kysyä, mutta tyydy vastaukseen vaikka olisikin kielteinen.

Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
No, voihan se olla ihan hyvä idea, jos vaan haluat myös sen lapsen. Ei ole niin paniikki löytää uutta työtä, maailmanmeno voi parantua siihen mennessä kun vauva on kasvanut.

Tai sitten mieskin on voinut saada kenkää.

No, voihan se olla ihan hyvä idea, jos vaan haluat myös sen lapsen. Ei ole niin paniikki löytää uutta työtä, maailmanmeno voi parantua siihen mennessä kun vauva on kasvanut.

Niin, mistä sitä tietää. Mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma, vai miten se nyt meni.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Jos miehes on fiksu se sanoo jotta ei! Yksi suu lisää ruokittavaa varmaan helpottaa hitosti rahatilennetta, joka on muutenkin kuralla sun työttömyyden takia...ou nou teitä järjen jättiläisiä

Millonkohan päättäjätkin tajuaa tän logiikan, kun tulot vähenee, perheet lisääntyy...kohta varmaan lapslisät lakkautetaan kokonaan..

Niin luitko sä ton mun toisen kirjoituksen? Meidän talous ei ole kuralla siitä että mä jään työttömäksi. Sitäpaitsi mähän olisin suurimman osan äippälomalla ja sitten mahdollisesti kotihoidon tuella, joten tehtiin se lapsi sitten mun ollessa töissä tai työttömänä, ei se noihin äp rahoihin niin paljon vaikuta.

Jumankaut, toi lapsen saaminen oli VAIKEINTA elämäs. Jos ei pelottas synnyttäminen (paskat kivusta!), ni liuta niitä ois. Skeidaa, ettei niitä pystys taloudellisista syistä hankimaan. Mä en tarvii ite kaikkee luksusta, ni lapset saavat kaiken tarvittavan (ja rakkaudesta muutakin). ME OLLAN NII ITSEKKÄITÄ JA MUKAVUUDEN HALUSII, ET EI HANKITA MUKSUJA HÄIRITSEMÄÄN!

Niin, mistä sitä tietää. Mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma, vai miten se nyt meni.

Niin no jos tolla logiikalla ajatellaan niin eihän kukaan uskaltais tehdä yhtään lasta, ottaa asuntolainaa tms. Mikäänhän ei ole varmaa koskaan. Mun mies on kuitenkin sellaisella alalla että tuskin kenkää tulee, mutta eihän sitä koskaan tiedä. Tai sit jos mies vaikka kuolee ja mä jään leskeksi, tai vammautuu eikä kykene töihin tms.
Mutta kuten jo aiemmin kirjoitin, niin tällä hetkellä meidän talous kestää sen yhden lisää, vaikka mä jäisinkin työttömäksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Niin no jos tolla logiikalla ajatellaan niin eihän kukaan uskaltais tehdä yhtään lasta, ottaa asuntolainaa tms. Mikäänhän ei ole varmaa koskaan. Mun mies on kuitenkin sellaisella alalla että tuskin kenkää tulee, mutta eihän sitä koskaan tiedä. Tai sit jos mies vaikka kuolee ja mä jään leskeksi, tai vammautuu eikä kykene töihin tms.
Mutta kuten jo aiemmin kirjoitin, niin tällä hetkellä meidän talous kestää sen yhden lisää, vaikka mä jäisinkin työttömäksi.

mutta kestäisikö suhde yhdessä tehtyä päätöstä vastaan perumisen ja painostamisen? Joten edelleen, kysy, mutta jos mies sanoo ei, se on silloin ei.

mutta kestäisikö suhde yhdessä tehtyä päätöstä vastaan perumisen ja painostamisen? Joten edelleen, kysy, mutta jos mies sanoo ei, se on silloin ei.

[/quote]

Eihän ap puhunut painostamisesta, kai sitä voi uuden tilanteen edessä tehdä uusia suunnitelmia. Yleensä sellaisella joustavuudella ja tilannetajulla kuitenkin saa asiat sujumaan ihan järkevällä tavalla, esim mitä järkeä on lähteä kursseille homehtumaan jos on jo hyvä ammatti. Tuntematta nyt tarkemmin ap:n tilannetta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No enhän mä sitä ole painostamassa! Kyllä se on ihan aikuinen ihminen (vaikkei aina uskois) ja osaa itse päättää. Se, ettei meille tule lapsia on lähinnä ollut mun päätös, mies ei ole koskaan sanonut ettei enää halua, ei suostunut edes sterilisaatioon sen takia kun mä voin kuulemma muuttaa mieleni... enhän mä koskaan muuta :D Mutta nyt kun nuo isommat on jo niin helppoja, niin kyllä mä vielä yhden pienen voisin haluta. Se, ettei se suostuis, johtuu ihan muista syistä kuin siitä ettei se haluais enää lasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
mikä järki on tylsyyttä poistaa lapsia tekemällä?

Mä en ole halunnut lisää lapsia koska tykkään työstäni ja haluan käydä töissä. Mutta kohta mulla ei mahdollisesti ole niitä töitä, niin olis hyvä aika tehdä vielä se yksi.

no jos tuntuu että jaksat lähteä vauvarumbaan alusta asti kun lapsesi ovat jo isompia niin mikäs siinä...Ja jos kerran miehesi tuloilla pärjäätte ilman että tarvii joka euroa venyttää niin miksipä ei =)
Ainahan se on hyvä miettiä taloudellista tilannetta kun tekee lapsia, ja joskus jopa jättää ne tekemättä sen takia jos tuntuu että tekee liian tiukkaa tai pää ei kestä kituuttamista..
ainahan sitä vaihtoehtoja löytyy:)
mut jos miehesi ei halua niin sun pitää toki kunnioittaa hänenkin päätöstään..

Yhteistyössä