Mä loukkaannuin eilen miehen sanomisista :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mulla on ollut vuosia univaikeuksia, stressin ym. takia. Ei auta vaikka olisin miten väsynyt nukkumaan mennessä, silti voin pyöriä aamuun ja lopulta nukkua tunnin. Lääkärissä olen useasti käynyt tämän takia ja saanut unilääkkeitä (niitä yritän mahdollisimman harvoin ottaa ettei tulis riippuvuutta, n. 2krt/kk). Mä en oo koskaan nukahtanut heti sänkyyn mennessä, tunti menee helposti pyörimiseen. Mies nukahtaa itse minuutissa. Eilen valitin miehelle mun väsymystä, tällä viikolla koiran unta saanut ehkä yhtensä 10 tuntia nukuttua, en osaa edes arvioida itse, oon vaan tosi väsynyt. Mies naputti kun oli sotkuista kun tuli töistä. Sanoin sille, että en ole saanut nukuttua, se ei usko mua. Sanoi vaan, että: kuka vaan saa nukuttua kun on tarpeeks väsynyt. Vit*u että ärsytti, huvikseenko mä olen unilääkkeitäkin hommannut. Mä inhoon tota miestä, oon luullut, että olis vuosien aikana nähnyt, että mä oon väsynyt, mutta laiskanahan se mua vaan pitää.

:/ miehet.
mulla sama homma,mutta ex kyseessä.se ei ymmärrä (tai halua??)että olen tosi väsynyt,kun yöllä ei saa nukuttua ja paniikkikohtauksia tullut :/
silti ei ota mitään vastuuta lapsista.

Mä taas kärsin kovista selkäkivuista joiden takia välillä ei nukuta paljon mitään ja lääkärit ei anna kunnon lääkkeitä.Ja meilläkään mies ei ymmärtänyt kunnes sillä ittellä meni selkä :kieh: :kieh: .Nykyään ei valita kämpän sotkuisuudesta vaan auttaa siivouksessa ja muistuttaa muakin että lepäähän välillä :heart: :heart: ,eli miehet ymmärtää vasta sitten kun itte ovat sen kokeneet.

Onko sulla jotain ongelmia siellä unettomuuden taustalla, jotka pitäis selvittää, oletko harkinnut psykologilla käymistä tai muuta vastaavaa? Eihän kukaan kestä univaikeuksia hajoamatta vuodesta toiseen?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko sulla jotain ongelmia siellä unettomuuden taustalla, jotka pitäis selvittää, oletko harkinnut psykologilla käymistä tai muuta vastaavaa? Eihän kukaan kestä univaikeuksia hajoamatta vuodesta toiseen?

En mä osaa sanoa. Ei suurepia huolia ole elämässä. Lääkärikään ei oikein uskonut kun sanoin, että en stressaa mistään varsinaisesta asiasta vaan siitä, että saanko unta. Hirveä oravanpyörä, illalla menen nukkumaan ja yritän rentoutua, silti päässä pyörii ajatukset montako tuntia ehdin nukkua jne. Sit pitää aina unilääkkeillä nollata tilanne kun sen avulla nukahdan oikeestaan heti ja nukun heräämättä aamuun, ilman lääkettä uni on jatkuvaa havahtumista hereille, "koiran unta".

Alkuperäinen kirjoittaja McGarmiwa:
Mulla oli samaa ongelmaa ja mä söin kyl nukahtamislääkkeitä ns kuurin et olis saanu sen unirytmin tasaantumaan ja oppimaan siihen. Etkö saanu lääkäriltä kunnon ohjeita lääkkeiden kans?

En oo saanu...

Meillä mies ihan samanlainen.Kuorsaus kuuluu heti kun pää koskettaa tyynyä.Vituttaa joskus kun on itellä jotain huolia eikä saa unta.Se kans neuvos unettomuudesta kärsivää, ett painu nukkumaan.
Tietääkseni nukahtamislääkkeistä ei tule niin riippuvaiseksi.nehän on mietoja ja tarkoitettu helpottamaan unen saantia.

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja a:
Kyllä minä sinuna ottaisin ihan kuuriluontoisesti niitä unilääkkeitä, että saisit kunnolla nukuttua.

Pelottaa jos niihin jää riippuvaiseks :(

Kuuria suosittelen minäkin. Minulla on ollut pahoja univaikeuksia. Niin pahoja, että pysytin nukkumaan vain kolmisen tuntia yössä. Tilanne korjaantui parin viikon nukahtamislääkekuurilla ja sen jälkeen tarpeen mukaan + vuoden jaksolla mielialalääkkeitä. Mielialalääkkeiden lopettamisen jälkeen olin tarkkana unen kanssa. Heti jos tuntui, etten saa nukuttua otin nukahtamislääkkeitä 3-7 pv kuurin, sillä tiesin, että jos en heti korjaa tilannetta, niin unettomuus jää minulle päälle.

Yhteistyössä