Alkuperäinen kirjoittaja aija:
Miksi pitää etsiä jotain täydellistä ystävää?? Kauhean korkealle asetatte riman!
Minä olen nähtävästi teidän mittapuullanne erilainen ihminen, harrastan käsitöitä, olen kiinnostunut luonnonsuojelusta, kuuntelen mainstreamista poikkeavaa musiikkia, näytänkin vähän erilaiselta kun pukeudun tietyn tyylisesti. Silti minulla on paljon kavereita ja ystäviä, laidasta laitaan. Yksikään heistä ei ole täysin samanlainen kuin minä, joidenkin kanssa on ikäeroa 10v ja ainoa yhdistävä tekijä lapset ja että käymme samassa leikkipuistossa.
En ole ikinä kokenut vaikeaksi tutustua ihmisiin ja saada ystäviä, johtuisikohan sitten siitä että osaan puhua kaikenlaisista asioista, hymyilen ja olen kaikille ystävällinen. Menen juttelemaan tuntemattomienkin ihmisten kanssa ja kun tutustun heihin, esittelen heitä myös muille ystävilleni. Näin on tullut ihan huomaamatta luotua mukava kaveriporukka ympärille, aina löytyy kavereita lenkille, taidenäyttelyyn, leikkipuistoon, leffaan. Ja joskus tehdään jopa jotain kaikki yhdessä
Mähän en nimenomaan etsi mitään täydellistä ystävää. Ellei sitten täydellisyyttä ole se, että voi pitää joskus yhteyttä

Mä en kaipaa edes siis mitään tiivistä, joka päiväistä yhteydenpitoa tai tiivistä yhdessäoloa.
Joku kyseli miksi äitiystäviä. Siksi kai, että mun mielestä olis kiva joskus tavata muita ihmisiä vaikka mä olen lasten kanssa kotona. Muutakin elämää mulla on, ja tapaan sen tiimoilta muita ihmisiä, mutta sellaisia kavereita tai ystäviä mulla ei ole, joiden kanssa vois olla päivällä kun olen lasten kanssa.
Mä olen itse kaikille ystävällinen, en puhu pelkästään omista kiinnostuksenkohteistani vaan muustakin, mutta kai sekin on ihan ymmärrettävää että mä haluan välillä jutella muustakin. Tai siis jos mä käytän vapaa-aikaani vaikka lukemiseen ja käyn vaikka jollain keikalla, niin tuntuu hassulta että en puhuis siitä koskaan mitään

Mä olen ujo, mutta silti pärjään ihan hyvin. Ujo siinä mielessä, että mun on vaikea antaa itsestäni livena ihan sellainen kuva kuin mitä olen oikeasti

Mulla on aina ollut paljon kavereita, mutta sellaisia joita voisin nyt tavata päivällä lasten kanssa ei juurikaan ole. Musta olis kuitenkin kiva tavata useammin ihmisiä lastenkin seurassa, useammin kuin siis mitä nyt. Mä en tiedä miksi mulla on aina ollut paljon kavereita mutta vähän ystäviä, mutta niin se vaan on
Ja tällä kertaa mulla nyt vaan meni hermot siihen, että olin taas tutustumassa uuteen ihmiseen, joka sitten yhtäkkiä lopettaa yhteydenpidon kokonaan (tää on vielä ihan ok) mutta sitten se, että pitää teeskennellä ettei näe mua vaikka tunnistaa minut. Ja tää ei ollut ensimmäinen kerta.
Ja mulla siis on myös ystäviä olemassa, eikä heistä kukaan ole minun kanssani samanlainen, jokainen oma persoonansa

Valitettavasti vain elämä on kuljettanut meitä niin kauas toisistamme, että sellainen arkinen yhdessäolo ei ole oikein mahdollista