Mä niin kiehun! mies+nukkumajärjestykset..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MarieHos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mikä siinä on että toi narsistikortti pitää aina vetää esiin jos miehellä on näkemysero asiaan jossa nainen kuvittelee olevansa oikeassa?

Mitä tuohon aiheeseen tulee niin lapsethan nukkuvat aikuisten vieressä vaikka teini-ikäisiksi asti ellei heitä yksin nukkumiseen opeta. Lapsella pitää toki olla aina oikeus tulla viereen hakemaan turvaa jos esim. on nähnyt pahaa unta. Mutta ilmeisesti äidin hoivavietti on keskimäärin niin suuri että monet naiset kokevat julmaksi laittaa lapsi nukkumaan yksin jos hän vähänkin osoittaa halua tulla viereen.

Peesi. Heti jos mies laittaa tälläisessä asiassa poikkilauseen hän on narsistinen, itsekeskeinen ja keskenkasvuinen sika.

Mutta auta armias jos mies alkaisi vaimon sijaan huomioida vain niitä lapsia "kun ne on vaan kerran pieniä" - niin kyllä akkalauma älähtäs kun ei saa tarpeeksi hellyyttä.

Helppohan se on äidin, hän saa sitä hellyyttä kun liimaa itsensä lapseen. Pahimmassa tapauksessa vielä evää isältä lapsen kanssa olo mahdollisuuden "Kun ei se osaa edes oikeaa yökkäriä lapselle laittaa". Siinä sitten sivusta seisojana katsot kun mamma ottaa läheisyyden tarpeensa täyteen lapsesta ja passiittaa sinut vierashuoneeseen nukkumaan.

Ja lapset tosiaan menee sänkyihinsä 19.30-20.00, nukuttamiseen menee illasta se 15 min ja sen jälkeen meillä on miehen kanssa aikaa kahdestaan aina sinne puolille öin... Miehen mielestä minun pitää kuitenkin ottaa yhteyttä perheohjaajaan jotta päästään puhumaan näistä olemattomista uniongelmista. Ja maanantaina nuorimman lääkäriajalla pitää muistaa myös mainita, että herranjestas lapsemme haluaa nukkua meidän kanssa yönsä. En taida kehtaa kuitenkaan.

Ota puoliso sinne lääkäriin mukaan. Ehdottomasti. Siinäpähän voi sitten ammattilaisen kanssa jutella näistä "uniongelmista". Ei se sinun tehtäväsi ole. Jos on puolisolla töitä, ottakoon sen ajan vapaaksi, kyllä töistä vapaata saa lapsen lääkäriä varten.

Ja minusta ongelma on ihan miehesi oma, ei lapsesi tai sinun.

En minä tiiä mutta kuulostaa oudolta "neuvot" ukko toiseen huoneeseen ja nukkukoon sohvalla!! Siis mies tulee KOTIINSA pitkiltä työmatkoilta VAIMONSA ja LAPSIENSA luokse. Hienoahan tilanteessa VIELÄ on että mies tahtoo läheisyyttä ja kaksinoloa vaimonsa kanssa. Mutta kauanko jos nyt räjähdellyt ja riita pystyssä kun mielipiteensä laukoi.
Kovastihan teillä noita nukkumisongelmia on ollut jo vauvasta asti ja nytkö ei voi lääkärille kertoa?

[QUOTE="nuuh";25183536]En minä tiiä mutta kuulostaa oudolta "neuvot" ukko toiseen huoneeseen ja nukkukoon sohvalla!! Siis mies tulee KOTIINSA pitkiltä työmatkoilta VAIMONSA ja LAPSIENSA luokse. [/QUOTE]
minustakin se kuulostaa aika pahalle... jos kerta lapsen opettaminen omaan huoneeseen on niin pois suljettu vaihtoehto kuten nyt ymmärsin, niin ehkä sitten se lapsen sänky tosiaan sinne vanhmepien makkariin. lähemmäksi, muttei sit kuitenkaan samaan sänkyyn. kai tuossa nyt jonkinlaisen kompromissi ratkaisun saisi aikaa..

[QUOTE="nuuh";25183536]
Kovastihan teillä noita nukkumisongelmia on ollut jo vauvasta asti ja nytkö ei voi lääkärille kertoa?[/QUOTE]

Et tainnut kaikkea lukea, mutta ollaan lääkärillä ravailtu kyllä nukkumattomuuden kanssa ja siihen syynä oli silent refluksi jota nyt hoidetaan lääkkeillä. Enää ei vaan ole ongelmana lapsen nukkumattomuus vaan nukkumapaikka.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen;25183676:
minustakin se kuulostaa aika pahalle... jos kerta lapsen opettaminen omaan huoneeseen on niin pois suljettu vaihtoehto kuten nyt ymmärsin, niin ehkä sitten se lapsen sänky tosiaan sinne vanhmepien makkariin. lähemmäksi, muttei sit kuitenkaan samaan sänkyyn. kai tuossa nyt jonkinlaisen kompromissi ratkaisun saisi aikaa..

Lapsen sänkyhän siis nimenomaan on makkarissa. JA omassa sängyssään hän meidän makkarissa nukkuukin. Metrin etäisyydellä meidän sängystä.

Lapsen sänkyhän siis nimenomaan on makkarissa. JA omassa sängyssään hän meidän makkarissa nukkuukin. Metrin etäisyydellä meidän sängystä.
luulin että lapsella on oma sänky omassa huoneessa.. äh.. mennyt vissin ajatukset sekaisin. hankalahan se on jos kumpikin tosi kovasti haluaa pitää omasta ajatuksestaan kiinni. ymmärrän kyllä kummankin näkökulman. omat lapset ovat aikaneen nukkuneet samassa huoneessa, mutta nyt kun uuden miehen kanssa on lapsien tekemisestä puhuttu, olen ajatellut omaa huonetta vauvalle viereiseen huoneeseen. ihan siksi, että omat ajatukset makuuhuoneesta on muuttunut.

Lapsihan herää teidän huoneeseen, jos sitä ei opeta nukkuun veljensä kanssa samassa huoneessa. siihen menee ehkä useitä öitä, mutta oppii kyllä nukkumaan yönsä katkeematta. mutta silloin on oltava tiukkia, eikä saa lepsua, se lapsi kannetaan sinne sänkyyn aina takaisin vaikka itseä kuinka väsyttäisi.

vaikka ongelmana ei olekaan lapsen heräily ja se on tuon ikäisenä ihan yleisäkin, niin kannattaisi ehkä alkaa miettiä sitä vihtoehtoa. onhan se kuitenkin myös miehen koti.
voihan olla, että syynä on joku muu asia miksi syyllistää sua. onko sillä huono omatunto jostain vai muita ongelmia. sano sille, että varaat mielelläsi ajan perheneuvolaan, mutta teille aikuisille.

toivottavasti saatte asianne toimimaan. ja jos ette, niin sä ainakin osaat pyörittää arkea yksinkin.

[QUOTE="nuuh";25183536]En minä tiiä mutta kuulostaa oudolta "neuvot" ukko toiseen huoneeseen ja nukkukoon sohvalla!! Siis mies tulee KOTIINSA pitkiltä työmatkoilta VAIMONSA ja LAPSIENSA luokse. Hienoahan tilanteessa VIELÄ on että mies tahtoo läheisyyttä ja kaksinoloa vaimonsa kanssa. Mutta kauanko jos nyt räjähdellyt ja riita pystyssä kun mielipiteensä laukoi.
Kovastihan teillä noita nukkumisongelmia on ollut jo vauvasta asti ja nytkö ei voi lääkärille kertoa?[/QUOTE]

No kenen kotona ne lapset sitten on :)?

[QUOTE="vieras";25184525]No kenen kotona ne lapset sitten on :)?[/QUOTE]

Omassaan - ja heillä on oma huone, kuten äidillä ja isällä. Passitetaanko äiti sinne sohvalle? Tai lapsi? Ei näitä ehdotuksia ei kyllä tule, mutta auta armias jos mies kommentoi nukkumista niin johan narsisti kirves kolhtaa. Haluaisitko sinä etää mies komentaisi sinut toisaalle nukkumaan jotta saa itse touttaa sitä nukkumistapaa mitä haluaa - sinun kodissasi?

Mä ymmärrä yhtään aihetta jossa kaikkivaltias äiti lapsen verukeella pistää miehen kakkoskastiin. Ihan kun siltä tippuisi oikeudet kun mamma on saannut siemenet sisään ja idätettyä niistä lapsen.

En yhtään ihmettele jos perheet voi huonosti - jos jolta kulta perheen jäseneltäviedään oikeus sanoa oma mielipide asiaan ja kertoa rehellisesti miltä tuntuu. Ap:n miehestä tuntuu kurjalta nukkua samassa huoneessa lapsen kanssa. Hän on ihminen myös ja oikeutettu tulla kuuluksi. Vaikka kuinka onkin työn takia kotoaan pois(elättänee perhettään)

[QUOTE="tuulia";25184599]Omassaan - ja heillä on oma huone, kuten äidillä ja isällä. Passitetaanko äiti sinne sohvalle? Tai lapsi? Ei näitä ehdotuksia ei kyllä tule, mutta auta armias jos mies kommentoi nukkumista niin johan narsisti kirves kolhtaa. Haluaisitko sinä etää mies komentaisi sinut toisaalle nukkumaan jotta saa itse touttaa sitä nukkumistapaa mitä haluaa - sinun kodissasi?

Mä ymmärrä yhtään aihetta jossa kaikkivaltias äiti lapsen verukeella pistää miehen kakkoskastiin. Ihan kun siltä tippuisi oikeudet kun mamma on saannut siemenet sisään ja idätettyä niistä lapsen.

En yhtään ihmettele jos perheet voi huonosti - jos jolta kulta perheen jäseneltäviedään oikeus sanoa oma mielipide asiaan ja kertoa rehellisesti miltä tuntuu. Ap:n miehestä tuntuu kurjalta nukkua samassa huoneessa lapsen kanssa. Hän on ihminen myös ja oikeutettu tulla kuuluksi. Vaikka kuinka onkin työn takia kotoaan pois(elättänee perhettään)[/QUOTE]

No onko kyse siitä, ettei saa kertoa omaa mielipidettään vai siitä, että yksi henkilö perheessä sanelee marssijärjestyksen? Sun mielestä mies voi siis päättää miten eletään, siihen ei ole muilla sanomista, se on nyt vaan näin. Mutta nainen ei voi samaa päätöstä tehdä tai se on ihan vitun väärässä. Mä en nyt ymmärrä. Mikä kaikkivaltias se mies sitten on?

"Saako ukko tarpeeksi".... Luuletsä että akat on vaan sitä varten, että ukko saa tarpeeksi. Ukko tyytyy siihen mitä saa ja sillä selvä. Ei naisen elämää ole tarkoitettu ukkojen tarpeiden tyydyttämiseen. Kato kun naisellakin on jotain sanottavaa siihen asiaan.

No kyllä mua ainakin ihan naisenakin v tuttais jos ukko haluais jonkun kakaran meidän huoneeseen raijata yö toisensa jälkeen, enkä saisi sen takia tarpeeksi seksiä.

Kyllä on vanhemmat itsekkäitä, kun tätä ketjua lukee. Korostetaan hirveästi kuinka äitin ja isän pitää saada nukkua rauhassa ja häiriintymättä. lapsella ja hänen hyvinvoinnnillaan ei ole mitään väliä, kun vanhemmat eivät ole aikuistuneet vaan jääneeet lapsiksi itsekin.

Meillä jokainen lapsi on saanut tulla viereen niin paljon kuin haluavat. Jokainen on sen tavan jättänyt viimeistään kouluikäisenä. Jokaisella lapsista on ollut myös pelkokautensa, kun pelkää, että huoneessa pimeässä on mörköjä. Kaikki lapset eivät sitä osaa suoraan sanoa, mutta sen on huomannut ja jostain voinut aina päätellä.

Ap kyseessä on juuri vauvaiän ohittanut lapsi. melkein vauva siis vielä. Tuon ikäiset on meillä aina nukkuneet aikuisten makuuhuoneessa. Tuon ikäinen voi keksiä yöllä vaikka mitä ja lähteä seikkailemaan ja satuttaa itsensä.

Tilanne on se, että nuorin lapsemme (1v3kk) nukkuu meidän vanhempien huoneessa, omassa sängyssään. Lapsi nukutetaan illalla vanhemman lapsen kanssa samaan huoneeseen (omiin sänkyihin tietty). Nukuttaminen on ihan sitä, että istutaan 15 min sängyn vierellä tekemättä mitään.
Klo 23-24 nuorempi sitten kipittelee meidän makkariin ja kun nostan hänet makkrissa olevaan sänkyyn, nukahtaa lapsi samantien uudestaan ja nukkuu siellä aamuun asti.
Esikoinen saattaa tulla välillä myös meidän makkariin, vanhempien väliin nukkumaan. Ei kuitenkaan joka yö, pari kertaa viikossa silloin tällöin. Tämä kaikki on ihan ok minulle. Miehelle ei.

Viime yönä hän taas räjähti, kun nuorempi tuli huoneeseemme klo 24. Hän suuttui, kuinka ei saa olla edes omassa huoneessaan rauhassa. Lapsien ympäröivänä pitää olla myös nukkuessaan! Hän joutuu luopumaan omasta huoneestaan ja omasta sängystään, sanojensa mukaan. Ja minä olen kuullemma opettanut lapset tulemaan huoneeseemme nukkumaan..

Itse pidän ennemminkin normaalina lapsilta sitä, että he hakevat aikuisten tuomaa turvaa ja läheisyyttä myös yöllä. Ja aina otan lapset huoneeseemme nukkumaan jos tahtovat, en edes yritä kieltää. Ja tästä mies veti päätöksensä, että olen opettanut lapset tähän. Koska kerran annoin, niin aina pitää antaa tulla. Ja mainittakoon, että mies on myös itse nukkunut äitinsä vieressä ensimmäiset 10 vuotta.

Ja suuri ongelma tässä on se, että mies uhkailee lähtemiselläkin jo, koska ei saa nukkua öitään omassa rauhassaan.. Hän vaatii minua sanomaan kuopuksen lääkärikäynnillä, että lapsella on monia ongelmia ja vaivoja koska öisin tulee meidän huoneeseen nukkumaan (?!?!?!). Siinä vaiheessa kyllä lääkärikin nauraisi minut pihalle.
Miten ihmeessä saan miehen uskomaan, että lapsella ei ole ongelmia ja että on normaalia lasten nukkua vanhempien kanssa, kuin yksinään?

Entä jos jatkossa olisikin niin, että sinä nukkuisit lasten kanssa samassa huoneessa ja mies sitten siellä teidän makuuhuoneessa?
Lapset oppisivat nukkumaan omissa sängyissä, kun se vanhempi on siinä vieressä (siinä voisi vaikka vanhemmat vuorotella?) eikä lapselle tulisi tarvetta i lähteä pois siitä omasta sängystä? Makuuhuone pysyisi aikuisten huoneena ja lapsi saisi läheisyyttä...?

[QUOTE="eee";25184695]No kyllä mua ainakin ihan naisenakin v tuttais jos ukko haluais jonkun kakaran meidän huoneeseen raijata yö toisensa jälkeen, enkä saisi sen takia tarpeeksi seksiä.[/QUOTE]

Onhan sun tarpeet tietysti tärkeämpiä kuin lapsen hyvinvointi. ja miehen pitää aina olla valmis kun sä haluut seksiä. Kun sähän et ole itsekäs vaan kaikki vaan kuuluu mennä kuten sä haluut. Muista ihmisistä ja varsinkin lapsista viis.

[QUOTE="eee";25184695]No kyllä mua ainakin ihan naisenakin v tuttais jos ukko haluais jonkun kakaran meidän huoneeseen raijata yö toisensa jälkeen, enkä saisi sen takia tarpeeksi seksiä.[/QUOTE]

Ja vaikka ongelmamme ei ole koskaan ollut seksin vähyys tai lapsen huoneessa olo, niin paljastan sen verran kuitenkin, että lapsi ei ole koskaan häirinnyt seksielämäämme. Lapset kuitenkin nukkuvat sen illan omassa huoneessaan. Meillä on miehen kanssa aikaa kyllä parisuhdettamme hoitaa ennen nuoremman lapsen huoneeseen tuloa.

Ongelmana ei myöskään ole että jompikumpi meistä raijailisi lasta huoneeseen yö toisen jälkeen, vaan lapsi tulee ihan itse. Eikä lapset edelleenkää ole koskaan olleet esteenä keskinäisemme suhteen hoitamiseen ;)

Miksi lapsellanne on kaksi sänkyä? voisko sen makuuhuoneenne sängyn ottaa pois? Silloin olisi oma huone ja siellä yksi sänky.
Eilen jo kun ketjuasi luin, niin ihmettelin tuota toisen sängyn olemassaoloa.

Miksi lapsellanne on kaksi sänkyä? voisko sen makuuhuoneenne sängyn ottaa pois? Silloin olisi oma huone ja siellä yksi sänky.
Eilen jo kun ketjuasi luin, niin ihmettelin tuota toisen sängyn olemassaoloa.

No ihan juuri sen vuoksi, koska lapsi nukkuu makuuhuoneessamme. Mieluummin nukkuu sitten omassa sängyssään meidän huoneessa kuin meidän sängyssämme.
Ja en ole sitä pois ottamassa vielä, lapsi kun tulee nukkumaan täällä kuitenkin niin näin helpompaa :)