mä olen aivan maassa, uupunut ja sumussa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja missing
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

missing

Vieras
tuntuu vaan etten jaksa kohta enää jaksaa jatkaa.. en mä itseni halua tappaa mut mä vaan haluaisin todeta etten jaksa enää.. jäisin vaan sängyn pohjalle makaamaan tai tölläisin palstaa koko päivän.. kukaan ei ymmärrä miten mä voin olla uupunut kun "ethän sä tee mitään"... oon työtön, kotona kahden lapsen kanssa, siivoan, pyykkään ja teen ruuat ja ulkoilen lasten kanssa jos jaksan... enempää en jaksa tehdä on liian raskasta.. miehellä on kauheat vaatimukset ja mä en osaa täyttää niitä.. se taitaa varmaan jo halveksia mua.. ajattelee varmaan jo vain pahoja ajatuksia minusta.. sen näkee jo naamasta... mulla ei oo ketään :/

tarviit iloa elämään! Moni on samassa tilanteessa. Pidä vaan hyvää huolta itsestä myös ja toi on juuri sitä raskasta huomaamatonta työtä, mikä on tärkeintä ja huomataan vasta jos se puuttuu. Mutta yritä jaksaa ja olla iloinen siitä mitä on. Tärkeintä arvostaa itse itseään!

huomaatko yhden asian - koti on sun vankila nyt. lähde ulos, sulla on kuitenkin avaimet. kun mies tulee kotiin, lähde ovesta ja jätä asiat sen hoitoon, vähintään kerran viikossa. kun tulet takaisin, nosta kova meteli siitä, että paikat eivät ole niinkuin miehen itsensäkin mielestä pitää.

mitä pidemmälle yrität pärjätä yli voimiesi, sitä vaikeampi sieltä on nousta, ja sitä pienemmältä maailmasi näyttää sieltä kalterien takaa.

äidin tehtävä ei ole tyydyttää miehensä vaatimustasoa, vaan huolehtia hyvinvoinnistaan niin yksinäistä työtä tehdessä kuin lasten kanssa oleminen kotona vain voi olla. lapsia ei kasvata kotiorja vaan heidän äiti. jos lisäksi sallit miehen leikkiä pomoa ja orjapiiskuria sinulle, niin eihän sitä voi loputtomiin kestää ihminen, jolla ei ole omaa elämää kodin ulkopuolella. eihän se ole mahdollista, vaikka alunperin olisit ollut miten jaksava ja taitava.

ennen kuin mies tietää mitään siitä mitä kotiorjan elämä on, hänellä ei ole oikeutta arvosteluunkaan. ja silloinkin vain, jos hän on myös valmis tekemään kotihommia sinun kanssasi ja hyvässä hengessä. jos sinä kuolet tai eroatte muuten vain, niin hän joutuu siihen joka tapauksessa ilman sinun apuasi.

Niinpä vankilassa olen. Mutta jos menen pois kotoa minne edes menisin? Voisin lähteä korkeintaan kävelylle. mulla ei ole ketään ystäviä tai tuttuja. Keskustaan on matkaa 20km eikä mulla ole autoa tai ajotaitoakaan enää tallella...

ja miehen mielestä hänellä on tärkeämpää tekemistä kuin koti työt...

miehellä on auto? otat sen ja alat treenata ajamista samalla ku ajat elokuviin tai vaikka mihin.

mutta soita neuvolasta apua jos olet noin sumussa jo. miehen on nöyrryttävä tai hän nöyrtyy koska sinä olet lataamossa. siinä on hänen vaihtoehtonsa.

[QUOTE="hei";26448990]Ei todellakaan ole tervettä. Itsellä ollut vähän vastaava tilanne, ja jälkeenpäin mietin, että miksi ihmeess annoin sen jatkua niin pitkkään.[/QUOTE]

miten sait tilanteen paranemaan?

Onkohan tää edes enää kovin tervettä? Kun mä en edes jaksa enää pitää huolta itsestäni sillälailla kuin ennen...

eihän se ole. olet masentunut ja uupumassa, ja yrität edelleen nojata mieheen joka ei ymmärrä asiaa tai ei piittaa.

jos mikään ei muutu, sun olo ei tule ainakaan paremmaksi. joko riuhdot itsesi eroon miehestä tai saat miehen ymmärtämään tai sitten et. mitä pidempään odotat ihmettä, sitä vaikeampaa lapsillesi.

mä en oikein tiedä miten mä saan miehen tajuamaan. Ehkä mun pitäis hakea lääkäriltä joku masennus diagnoosi että se uskoo etten vaan ole laiska ja välinpitämätön ihminen vaan oikeasti masentunut ja uupunut. toisaalta jos sen teen se ei varmaan enää pidä mua täysjärkisenä ihmisenä ja alkaa pitäämään mua entistä enemmän jonakin "holhottavana" eikä ota tosissaan enää yhtään mitään mitä sanon.

Niinpä vankilassa olen. Mutta jos menen pois kotoa minne edes menisin? Voisin lähteä korkeintaan kävelylle. mulla ei ole ketään ystäviä tai tuttuja. Keskustaan on matkaa 20km eikä mulla ole autoa tai ajotaitoakaan enää tallella...

ja miehen mielestä hänellä on tärkeämpää tekemistä kuin koti työt...

Nyt muutosta tuohon touhuun. Otat sen miehen tänä iltana pöydän toiselle puolelle ja puhutte asiat halki. Sanot että olet aivan loppu ja jos hän sinua rakastaa, hän ymmärtää että tarvitset apua.
Nyt joku piristys sulle on saatava, miten olisi vaikka risteily Tukholmaan tms?

Jos tilanne tuntuu sietämättömältä. Ota per oitis yhteyttä perheneuvolaan.
Jos tuntuu, että aika hoitaa asiat kondikseen, niin kärsivällisyydellä eteenpäin.
Mielestäni sun kuitenkin pitäisi saada puhua asiat halki-poikki- ja pinoon jonkun ulkopuolisen kanssa. Helpottaa nähdä asiansa "hyllyllä", ja ositttain jättää ne myös sinne.
Varmasti pystyisit nauttimaan (vaikka heikolla taloudenhoidolla hetkittäin) lapsistasi.Onneksi olkoon- lämpimästi!!! Ainutkertainen Äitsykkä ja ainutkertaiset lapset. Kaikille niitä ei tule, syystä tai toisesta.
Iloa Sinulle ja perheelle pienistä yksinkertaisista asioista, niistähän se kaikista antoisin elämä koostuu. Voi hyvin!

Jos tilanne tuntuu sietämättömältä. Ota per oitis yhteyttä perheneuvolaan.
Jos tuntuu, että aika hoitaa asiat kondikseen, niin kärsivällisyydellä eteenpäin.
Mielestäni sun kuitenkin pitäisi saada puhua asiat halki-poikki- ja pinoon jonkun ulkopuolisen kanssa. Helpottaa nähdä asiansa "hyllyllä", ja ositttain jättää ne myös sinne.
Varmasti pystyisit nauttimaan (vaikka heikolla taloudenhoidolla hetkittäin) lapsistasi.Onneksi olkoon- lämpimästi!!! Ainutkertainen Äitsykkä ja ainutkertaiset lapset. Kaikille niitä ei tule, syystä tai toisesta.
Iloa Sinulle ja perheelle pienistä yksinkertaisista asioista, niistähän se kaikista antoisin elämä koostuu. Voi hyvin!

Hiukset kampaajan kautta kuntoon ja veikeä huulipuna käyttöön. Kaikki aivan varmasti järjestyy.

Yhteistyössä