Mä olen burana-addikti :'(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja cothis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

cothis

Aktiivinen jäsen
10.11.2006
21 297
0
36
Mä soitin tossa päivällä hammaslääkäriin, että joskos ne vois laittaa mulle sähköisen reseptin apteekkiin. Siis uusis vaan sen, mikä mulle sillon reilu viikko sitten tehtiin, ku molen edelleen kipeä. (joo, se viisaudenhammas)
Resepti sisälsi burana800 30kpl ja panadol 30kpl. Mä kuuntelin oikeasti 20minsaa napinaa siitä, että mulla niitä buranoita pitäs vielä olla ku ei saa syödä ku 3pvässä. No minähän siihen selitin, että ei paljon tule ajateltua niitä määriä kun öisin herää itkemään tota kipua (jonka sekin sitten luokitteli hermokivuksi) niin sitä sitten ottaa ihan mitä vaan droppia että helpottais. Sittenpä alkoi kitinä, että ei hän ala konsultoimaan lääkäriä tästä, kun mulle on selkeästi muodostumassa riippuvuus.. buranaan :laugh: :laugh:

Luojan kiitos se sitten kuitenkin suostui jotain hammaslääkäriä sieltä tavoittamaan, ja se lääkäri oli samantien sanonut uusivansa sen kun vaan tietää mihkä apteekkiin soittaa. Huhhuh, burana-addikti.. kaikkea sitä :D

Älähän nyt hermostu mut eiks ihan aikuisten oikeesti särkylääkkeisiinkin voi jäädä koukkuun? Varsinkin noihin "vahvempiin"? Korjatkaa jos horisen omiani. Mut ikävää toki tuo särkykin. Toivottavasti pian lakkaa :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Älähän nyt hermostu mut eiks ihan aikuisten oikeesti särkylääkkeisiinkin voi jäädä koukkuun? Varsinkin noihin "vahvempiin"? Korjatkaa jos horisen omiani. Mut ikävää toki tuo särkykin. Toivottavasti pian lakkaa :(

Voi toki jäädä, mutta ei nyt noihin sentään. Enkä mä noita haluais syödä, mutta on pakko et pystyy jotenkin olee. Sepä se kiva ois ollu, ku se ei ois suostunut soittaa sille lääkärille.. mä tekisin oikeasti kuolemaa täällä :kieh:

Näin se vaan on että Buranaan voi jäädä koukkuun -aivan kuten muihinkin särkylääkkeisiin -ja apteekki valvoo tiukan puoleisesti niitä reseptejä. Toisekseen pitkäaikaisessa käytössä ja varsinkin jos on yhteiskäyttöä muiden särkylääkkeiden kanssa voivat haitat muodostua hyvinkin pian melkoiseksi terveysriskiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:
No ei voi buranaan tulla mitään riippuvuutta...

Tavallaan voi, särkylääkepäänsäryn muodossa.

Eikä voi, tää ei nimittäin ole yhtään kivaa |O Mut mä otin tän hedarin ennemmin ku sen jumalattoman säryn koko toisella puolella naamaa. Kivaa :/

Alkuperäinen kirjoittaja jankutijankuti:
voi hyvä luoja! koska sä lopetat tosta hampaasta jankkaamisen? ei kukaan enää tota jaksa lukea. elämässä pikkasen kovempia kohtaloitakin kun sulla!

No voihan nyyhky, ihan alkaa hävettää :xmas:

Kerropa sitten miksi niitä saa ostaa vain tietyn määrän kerrallaan apteekista? Ja vähänkin vahvemmat ovat reseptitavaraa ja kulutusta valvotaan tiukasti? Huvin vuoksi varmaankin...

Ei mihkään Buranaan ja Panadoliin tule riippuvuutta. Mäkin oon niitä vuoskaudet syöny ilman mitään.

Mä kun viimeks kipulääkkeitä pyytelin niin sain sekä Buranaa että Panadolia 300 kpl molempia :o Ja annostus 1 g Panadolia + 800 mg Buranaa x 3 vrk. Sitä ku on tällanen krooninen raato..

Aika turvallisiahan nämä on, Buranaa jos joutuu pitempään nappaileen niin kannattaa muistaa että se on aika paha vatsalle.

Alkuperäinen kirjoittaja huppaloora:
Näin se vaan on että Buranaan voi jäädä koukkuun -aivan kuten muihinkin särkylääkkeisiin -ja apteekki valvoo tiukan puoleisesti niitä reseptejä. Toisekseen pitkäaikaisessa käytössä ja varsinkin jos on yhteiskäyttöä muiden särkylääkkeiden kanssa voivat haitat muodostua hyvinkin pian melkoiseksi terveysriskiksi.

Noniin noniin, onhan se tullu se uus juttu et ei saa ostaa ku 30kpl buranaa tms kaupasta. Mä en tienny siitä aiemmin, syön niin harvoin mitään.

:D hihi ... voi voi raukkaparka burana addiktia.. :D
Mut oikeesti.. kannattaisko käydä pyytämässä jotain vahvempaa lääkettä?
Se että kärsit ilmeisen kovasta hermokivusta ei ole järkevää. Kipu voi "jäädä päälle". :/

Kerropa sitten miksi niitä saa ostaa vain tietyn määrän kerrallaan apteekista? Ja vähänkin vahvemmat ovat reseptitavaraa ja kulutusta valvotaan tiukasti? Huvin vuoksi varmaankin...

Se on se maksa. Ei se kestä liikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja miz:
:D hihi ... voi voi raukkaparka burana addiktia.. :D
Mut oikeesti.. kannattaisko käydä pyytämässä jotain vahvempaa lääkettä?
Se että kärsit ilmeisen kovasta hermokivusta ei ole järkevää. Kipu voi "jäädä päälle". :/

Mie meen sillon keskiviikkona ottaa tikit pois, niin katsotaan sitten se tilanne.

Burana 600-800mg tuli napsittua sellaset kymmenen vuotta.
Ihmettelin tosiaa ku alko vaa useemmin ja useemmin särkee päähän ja lopult joka päivä.
Vaikka otti kaks buranaa nii särki silti.
Pari viikkoo kesti päänsärky ku päätin et nyt loppu tää maksan ja vatsan rääkkäys.

Buranaa ja Panadolia saa apteekista suunnilleen ämpärillä kantaa jos sitä on reseptiin sen verran määrätty. Eri asia on just nää Tramalit joista reseptikin jää apteekkiin..

Mahahaava riskin takia.

Kyllä buranaan voi tulla myöskin riippuvuus ja pahin mitä voi saada on särkylääkepäänsärky ja ei se ole elimistölle muutenkaan hyväksi jatkuvasti napata särkylääkettä,sun kannattaa hakeutua hoitoon,että pääset buranasta eroon.

Alkuperäinen kirjoittaja cothis:

Se on se maksa. Ei se kestä liikaa.
On siinä muutakin.. Ja lähes mihin tahansa särkylääkkeeseen voi tulla riippuvuus. Joku jo mainitsikin ns. särkylääkepäänsäryn joka sitten jo on oire riippuvuudesta.

Yhteistyössä