Mä olen huono ihminen

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tirsku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Tirsku

Aktiivinen jäsen
03.07.2009
4 681
0
36
Kaveri kertoi eilen raskaudestaan, tuli mulle ihan puun takaa koko juttu, kun en oo tiennyt heidän ees ajattelevan moista. Siinä hetken nikoteltuani sain onniteltua ja asiasta sitten siinä illan mittaan juteltiinkin. Mutta, kuulin heidän jättäneen ehkäsyn 2 kuukautta sitten ja nyt kaveri ihmetteli, että näin äkkiä tärppäs.

Mä tiedän olevani paha ja kateellinen ja katkera, mutta mun oli liki mahdotonta olla oikeasti hänen puolestaan onnellinen. Me ollaan yritetty jo yli vuosi, 1 kohdunulkoinen ja 1 kemiallinen raskaus tänä aikana.

Antakaa tulla vaan, mulla on sateenvarjo jo auki.
 
En mä kyl ajattele, et olisit mitenkää paha ihminen. Olet vain suolahaavoilla, mutta sinussa oli kuitenkin naista onnittelemaan ja iloitsemaan asiasta vaikka ehkä et heti sitä tunnetta tiedostanut.
 
Voin hyvin ymmärtää. Nuorempana, jolloin vain haaveilin lapsista olin niin kateellinen kavereille, jotka saivat. Onneksi en silloin saanut lapsia silloisen poikaystävän kanssa.
 
oot kovia kokenu...... onks sun kaveris ymmärtäny sua :o ????? kyl opit vielä iloitsee kaveris penskastaki.............. toivon et saat omankin pikku pään :hug:
 
Jotenkin vaan tuntuu niin epäreilulta, koska lähipiirissä kaikki lisääntyy, osa jopa vahingossa. Mahtavaista kuulla että "voi kun sais vielä pois"-kommentteja. :headwall: Kaikista karsein olo tuli siitä, kun kaverille valittelin, että kun ei tarppää, niin tämä tuumas, että "ehkä teidän ei oo tarkotettu saavan lapsia" Oli muuten hilkulla, ettei ollu entinen kaveri. :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ewi:
oot kovia kokenu...... onks sun kaveris ymmärtäny sua :o ????? kyl opit vielä iloitsee kaveris penskastaki.............. toivon et saat omankin pikku pään :hug:

kai se yrittää ainakin ymmärtää, mutta ei näitä tunteita tiedä, jos ei oo itse samaa kokenu.
 
Tämä voi ehkä kuulostaa hölynpölyltä jos ei usko "yliluonnolliseen" tai auroihin, mutta kirjoitan sen kuitenkin, että aistin sun aurassas lapsia. Elokuu ja sininen on ensimmäinen tunne mitä saan ajatellessani habitustasi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tirsku:
Alkuperäinen kirjoittaja Ewi:
oot kovia kokenu...... onks sun kaveris ymmärtäny sua :o ????? kyl opit vielä iloitsee kaveris penskastaki.............. toivon et saat omankin pikku pään :hug:

kai se yrittää ainakin ymmärtää, mutta ei näitä tunteita tiedä, jos ei oo itse samaa kokenu.

voiks sitä sit siltä ees oottaa????
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ewi:
Alkuperäinen kirjoittaja Tirsku:
Alkuperäinen kirjoittaja Ewi:
oot kovia kokenu...... onks sun kaveris ymmärtäny sua :o ????? kyl opit vielä iloitsee kaveris penskastaki.............. toivon et saat omankin pikku pään :hug:

kai se yrittää ainakin ymmärtää, mutta ei näitä tunteita tiedä, jos ei oo itse samaa kokenu.

voiks sitä sit siltä ees oottaa????

no toisaalta ei. mutta ainakin se on kuunnellu mun vuodatusta, sekin riittää
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tirsku:
Alkuperäinen kirjoittaja Ewi:
Alkuperäinen kirjoittaja Tirsku:
Alkuperäinen kirjoittaja Ewi:
oot kovia kokenu...... onks sun kaveris ymmärtäny sua :o ????? kyl opit vielä iloitsee kaveris penskastaki.............. toivon et saat omankin pikku pään :hug:

kai se yrittää ainakin ymmärtää, mutta ei näitä tunteita tiedä, jos ei oo itse samaa kokenu.

voiks sitä sit siltä ees oottaa????

no toisaalta ei. mutta ainakin se on kuunnellu mun vuodatusta, sekin riittää

totta toi..... se on tärkeetä......... ja sä oot tärkee= susta tulis vissii hyvä äippä :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tämä voi ehkä kuulostaa hölynpölyltä jos ei usko "yliluonnolliseen" tai auroihin, mutta kirjoitan sen kuitenkin, että aistin sun aurassas lapsia. Elokuu ja sininen on ensimmäinen tunne mitä saan ajatellessani habitustasi.

:saint: mä uskon kaikennäköseen ihmeelliseen ja omituiseen

mistä tuon sinisen vetasit? ja tarkottaako se jotain erikoista?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ewi:
Alkuperäinen kirjoittaja Tirsku:
Alkuperäinen kirjoittaja Ewi:
Alkuperäinen kirjoittaja Tirsku:
Alkuperäinen kirjoittaja Ewi:
oot kovia kokenu...... onks sun kaveris ymmärtäny sua :o ????? kyl opit vielä iloitsee kaveris penskastaki.............. toivon et saat omankin pikku pään :hug:

kai se yrittää ainakin ymmärtää, mutta ei näitä tunteita tiedä, jos ei oo itse samaa kokenu.

voiks sitä sit siltä ees oottaa????

no toisaalta ei. mutta ainakin se on kuunnellu mun vuodatusta, sekin riittää

totta toi..... se on tärkeetä......... ja sä oot tärkee= susta tulis vissii hyvä äippä :hug:

kiitti =)
 
Mä en ole kauheen taipuvainen kateuteen käsittääkseni (ainoa lapsi, vähän harjoitusta...). Tää on ensimmäinen asia, missä oon kokenu sen sillätapaa puhtaana, että on ollu vaikea olla lapsiperheiden kanssa tekemisissä, kun kaikki on jotenkin mennyt tämän toivottavasti nyt päättyvän lapsettomuuden kautta. Ihan mikä tahansa nappaa sielunpohjaan, se miten helppoa se on muille (onneks kukaan kamu ei o tullu voihkimaan vahinkoraskaudestaan, joku etu nelikymppisyydestä). Tai jopa semmoset jutut, että kun tuntuu että kaveri ei osaa kasvattaa lastaan mun maun mukaan (heh...), niin se kirvelee, kun tulee jotenkin tunne että tyyppi haaskaa niin arvokkaan tilaisuutensa.

Ja sitten kun lapsettomuudesta ei meiän kulttuurissa lopultakaan paljon puhuta niinkuin ei keskenmenoistakaan, niin se pohjaton yksinäisyydentunne tuplaa ne muut negatiiviset tunteet. Mutta onneksi vanhemmiten on tullu armeliaammaksi näissä asioissa, ja ymmärtää ettei semmoinen epänegatiivisuus ole niinkään kaunis sielunpiirre kuin sokea. Että pointti on siinä, miten sitä negatiivisuuttaan käsittelee, eikä siinä ettei sitä sais kokea.

Tällä palstalla mua jatkuvasti hämmästyttää, miten moni häpeää ajatuksiaan ja tunteitaan. Mutta harvempi tekojaan. Ja kun musta juttu pitäis olla just päinvastoin.

Mutta sä teit urhoollisesti, kunniamerkkiä rinnuksiin myönnetään täten! terv. Lapsettomuusraivo ry... B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tämä voi ehkä kuulostaa hölynpölyltä jos ei usko "yliluonnolliseen" tai auroihin, mutta kirjoitan sen kuitenkin, että aistin sun aurassas lapsia. Elokuu ja sininen on ensimmäinen tunne mitä saan ajatellessani habitustasi.

OT: Mua kiinnostais tietää, aistitko sä mitään mun aurassa? Meilläkin tilanne, että ollaan yli 3v jo yritetty lasta..
 
Alkuperäinen kirjoittaja ahma:
Että pointti on siinä, miten sitä negatiivisuuttaan käsittelee, eikä siinä ettei sitä sais kokea.



Mutta sä teit urhoollisesti, kunniamerkkiä rinnuksiin myönnetään täten! terv. Lapsettomuusraivo ry... B)

Kaveri varmasti näki, että mun piti vähän niitä onnitteluja puristaa pihalle, mutta sain kun sainkin ne sanottua.


Ehkä se on parempi että mä puran paskaa oloani täällä ja kaverin nähdessäni osaan sitten olla "normaali"
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tirsku:
:saint: mä uskon kaikennäköseen ihmeelliseen ja omituiseen

mistä tuon sinisen vetasit? ja tarkottaako se jotain erikoista?

No, kun mä pistän silmät kiinni ja ajattelen sua. Niin mä näen hahmon joka on sisältä keltainen ja reunoistaan oranssi, mutta sun kehon oikealla puolella jaloissa suunnilleen polvenkorkeudelle asti näkyy tummansinistä. Mitä minä itse ajattelen lapseksi.

Jos ajattelee värien symboliikkaan niin oranssi viittaa iloon ja voimaan, ja mikä mielenkiintoisinta myös keltainen on ilon väri. Oranssi on kuitenkin valtaamassa keltaista eli voisin ajatella sen merkitsevän iloisuuden ja etenkin voiman, vahvuuden voimistumista ikään kuin keho valmistautuisi jotain hyvää varten. Sininen taas symboloi viattomuutta etenkin lapsia sekä myös rauhaa ja seesteisyyttä. Sininen väri on myös nousevassa suuntauksessa mikä voisi tarkoittaa lasta vuoden sisällä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja lapseton:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tämä voi ehkä kuulostaa hölynpölyltä jos ei usko "yliluonnolliseen" tai auroihin, mutta kirjoitan sen kuitenkin, että aistin sun aurassas lapsia. Elokuu ja sininen on ensimmäinen tunne mitä saan ajatellessani habitustasi.

OT: Mua kiinnostais tietää, aistitko sä mitään mun aurassa? Meilläkin tilanne, että ollaan yli 3v jo yritetty lasta..

No voin mä tietysti kokeilla millaisia mielikuvia saan. Mutta yleensä yritän olla sanomatta aroissa asioissa millaisia värejä aurassa näen koska en halua kenellekkään mitään lisähaittaa, joten ottakaa näyt mieluummin voimavaroina kuin minään muuna. Sillä sisältä sitä voimaa täytyy ammentaa. Mut mä kokeilen miettiä sua hetken ja kirjoitan sitten jos näen jotain värejä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Tirsku:
:saint: mä uskon kaikennäköseen ihmeelliseen ja omituiseen

mistä tuon sinisen vetasit? ja tarkottaako se jotain erikoista?

No, kun mä pistän silmät kiinni ja ajattelen sua. Niin mä näen hahmon joka on sisältä keltainen ja reunoistaan oranssi, mutta sun kehon oikealla puolella jaloissa suunnilleen polvenkorkeudelle asti näkyy tummansinistä. Mitä minä itse ajattelen lapseksi.

Jos ajattelee värien symboliikkaan niin oranssi viittaa iloon ja voimaan, ja mikä mielenkiintoisinta myös keltainen on ilon väri. Oranssi on kuitenkin valtaamassa keltaista eli voisin ajatella sen merkitsevän iloisuuden ja etenkin voiman, vahvuuden voimistumista ikään kuin keho valmistautuisi jotain hyvää varten. Sininen taas symboloi viattomuutta etenkin lapsia sekä myös rauhaa ja seesteisyyttä. Sininen väri on myös nousevassa suuntauksessa mikä voisi tarkoittaa lasta vuoden sisällä.
mielenkiintoista. toivottavasti sun intuitio pitää paikkansa
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No voin mä tietysti kokeilla millaisia mielikuvia saan. Mutta yleensä yritän olla sanomatta aroissa asioissa millaisia värejä aurassa näen koska en halua kenellekkään mitään lisähaittaa, joten ottakaa näyt mieluummin voimavaroina kuin minään muuna. Sillä sisältä sitä voimaa täytyy ammentaa. Mut mä kokeilen miettiä sua hetken ja kirjoitan sitten jos näen jotain värejä.

Kiva. Joo tietty, en mä niin vakavasti näihin suhtaudu. Ihan mielenkiinnolla odotan, mitä värejä näet.
 
Alkuperäinen kirjoittaja lapseton:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No voin mä tietysti kokeilla millaisia mielikuvia saan. Mutta yleensä yritän olla sanomatta aroissa asioissa millaisia värejä aurassa näen koska en halua kenellekkään mitään lisähaittaa, joten ottakaa näyt mieluummin voimavaroina kuin minään muuna. Sillä sisältä sitä voimaa täytyy ammentaa. Mut mä kokeilen miettiä sua hetken ja kirjoitan sitten jos näen jotain värejä.

Kiva. Joo tietty, en mä niin vakavasti näihin suhtaudu. Ihan mielenkiinnolla odotan, mitä värejä näet.

Ensimmäinen mielikuva sinusta on vaaleanharmaa, pääsi alue puolestaan on vaaleanvihreä ja vaaleanvihreää näkyy myös rintakehässä ja vatsalla. Vihreä on sydämenväri ja joskus jos aurassa näkyy vihreää voidaan sen ajatella johtuvan henkisestä väsymyksestä, ehkä surua tai huolta jostain, unettomuutta? Harmaa puolestaan kuvastaa arkea, se voi viitata myös alakuloon.

Toisaalta vihreä väri viittaa myös hedelmällisyyteen ja elinvoimaan, ehkä nämä puolet ovat siis sinussa voimistumassa viitaten vaaleanvihreään sävyyn. Koska vihreät värialueet sijaitsevat lähellä sydäntä ja päätä voisin ajatella sinun olevan kenties voitonpuolella sinua painavissa asioissa, kehosi parantaa sinua aktivoimalla sydäntä ja päätäsi. Suurin tunne on, että olet voimistumassa, voittamassa esteitä.

Värien lisäksi mieleen piirtyi auringonkukka ja ritarinmiekka. Itse en osaa kuvia selitää, ovatko ne kenties jotain konkreettisia viittauksia tai symbolisia... ?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tirsku:
Alkuperäinen kirjoittaja ahma:
Että pointti on siinä, miten sitä negatiivisuuttaan käsittelee, eikä siinä ettei sitä sais kokea.



Mutta sä teit urhoollisesti, kunniamerkkiä rinnuksiin myönnetään täten! terv. Lapsettomuusraivo ry... B)

Kaveri varmasti näki, että mun piti vähän niitä onnitteluja puristaa pihalle, mutta sain kun sainkin ne sanottua.


Ehkä se on parempi että mä puran paskaa oloani täällä ja kaverin nähdessäni osaan sitten olla "normaali"

Pari naista meni mykiksi kun kuulivat mun edellisestä raskaudesta, siinä kun taas seurueen äidit hyökkäs onnittelemaan. Kyllä mä olisin arvostanut ihan jo onnitteluyritystä, ja jäihän se kaivelemaan etteivät edes yrittäneet. Keskenmenosta en heidän kuultensa uskaltanutkaan sitten mainita, en halunnut tietää miten reagoisivat siihen. Olivat kuitenkin molemmat jo siinä iässä, että omasta lapsettomuudesta olisi luullut jo tulleen jossainmäärin hyväksytty asia.

Mut mä luulen, että se kuitenkin naisensielulle on niin tärkeä juttu toi lisääntymispuoli, että semmoisetkin naiset reagoi syvästi, jotka eivät edes tajua lapsettomuuttaan - ei o tullu mieleen hankkia tms. Itekkin viimeiset vuodet ennen ku aktiivisesti mietin lisääntymistä, niin huomaan jo vältelleeni niitä lapsellisiksi kääntyneitä. Huhhuh...
 

Yhteistyössä