Mä olen niiiiiiiiiiiin lohtu-syöjä!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Läskimaha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Läskimaha

Vieras
V*ttu mua itteekin ärsyttää nyt suunnattomasti kun taas mätin ison kasan suklaata naamaan...Niin, olen lasten kans taas vaihteeksi yksin kotona kun mies työreissulla (tulee yöllä). Heti kun yksinäisyys iskee, syön kuin pieni possu. Ja mitä epäterveellisempää, sen parempi.
Miehellä ollut nyt lyhyen ajan sisällä pakollisia työkuvioita niin, että mä olen jäänyt lasten kans yksin tänne. Ja mä olen tosi surkee oleen yksin. Miksi hitossa mä aina syön? Askeleet vaan menee tonne keittiöön ja kas suu mussuttaa taas vaikka ja mitä.
Millä ajattelutavalla tästä pääsee eroon? Onko kohtalotovereita?
Tiedän mun naapurin tosta vähän matkan päästä...hälläkin ukko tekee tosi pitkää päivää, tulee monesti vasta ennen puolta yötä kotiin...Voi sanoa et tää nainen on ihan sen näkönenkin et ainoaa seuraa on pitkään ollut vain kaikki herkut. Ja mä olen varmaan kohta samannäkönen!!

Sama miulla :/ Se on vaan päätettävä, että nyt loppu nassuttaminen ja hakea sitä mielihyvää jostain muualta.

Jos siulla on sairaaloista ahmimista ja/tai ruoan oksentamista syömisen jälkeen niin siihen ei mielenlujuus auta :( Sillon pitää hakea apua esim. mielenterveystoimistosta.

Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Alkuperäinen kirjoittaja MintunKukka:
http://kiloklubi.fi/artikkelit/Tunnesyöminen-voi-olla-nälkää/910/

Olipas mielenkiintonen artikkeli :) En ole koskaan ajatellu tuota.

Juu en minäkään tuota ennen ollu tajunnu.Ja monta muutakin juttua sieltä kannattaa lukea. Mä olen monta iltaa kahlannu nuita sivuja. suosittelen.

Kiitos rohkaisevista sanoista. Kyllä mulla saattaa oikeesti olla tuota ahmimishäiriötä, mikä lie BED oireyhtymä. Luin siitä jostain. Mistä mä voisin hakea apua? Menisinkö ihan tk:hon ja sanoisin asiani ja he ohjaisivat mut eteenpäin? Tämä oikeasti haittaa jo elämää, varsinkin kun halu laihtua takoo takaraivoa.
Ja sulle joka kysyit suklaan ostosta kaappiin...juuri sain sinniteltyä kuukauden ilman karkin karkkia, mut heikotus iski muutama päivä sitten...ja tässä sitä taas ollaan. Suklaat oli miehen, kielsin ostamasta, osti kuitenkin, piilotti kaappiin, mut löysin kätkön siivotessa. Ihan oikeesti hävettää tää, häpeän todella muiden edessä syömistä, syön aina salaa. Kauhee morkkis joka suupalasta. Vaikka teen perheelle terveellistä ruokaa, salaattiakin löytyy aina, niin eihän se mitään vaikuta tämän ahmimisen kanssa.
Hitto mä niin masennun aina tästä.
Tuo kiloklubi ois varmaan tosi hyvä juttu muutenkin alkaa noudattaan. Mut nyt meen lukeen ton artikkelin.

Sie voit aluksi varata ajan vaikka terveydenhoitajalle ja kertoa, että tällanen epäterveelinen syöminen huolestuttaa sinnuu. Jos terkka on sitä mieltä, että siulla on ongelma niin ohjaa varmasti eteenpäin. Mutta voit soittaa suoraan myös mielenterveystoimistoon ja kertoa, että epäilet itselläsi syömishäiriötä ja haluat apua.

Kalorilaskuri.fi on myös hyvä paikka :wave: Siellä saa alottaa ilmaiseksi ja 2 viikon päästä sitten pitää alkaa maksaa palvelusta (1,90?/2 viikkoa). Ite olen siellä ja olen tykänny :)

Yhteistyössä