Mä olen niin kateellinen mun kaverille.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kade
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kade

Vieras
Niillä on aina rahaa. Aina uudet vaatteet, autot ja reissaa paikasta toiseen.

Mies on päivä duunissa ja kaveri saa olla kotona. Lapsetkin on hoidossa ni kaveri saa päivällä tehä mitä ikinä haluaa ja mies maksaa.

Tosin mies ei ole kirjoilla asunnossa, että siksi jää vuokra ja muut kustannukset (sossun) omaan käyttöön.

MÄ haluaisin ite et voin tosta vaan ostaa ihanan vaatteen tai kivat kengät. Mut ei mä kävelen rikkinäisissä kengissä kun en raaski ostaa uusia (raskaana olen) jos jalka muokkaantuu.. Mut kaveri voi ostaa aina uudet raskauden jälkeen.. hmph...

Mistä sä tiedät, kuinka paljon se mies joutuu tekemään töitä sen eteen ja kuinka paljon niillä on vaikkapa lainaa?

Kateuden kohteena ei ole kivaa olla. Jokainen voi alkaa järjestelemään asioitaan mieleisikseen.

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24374301:
Mistä sä tiedät, kuinka paljon se mies joutuu tekemään töitä sen eteen ja kuinka paljon niillä on vaikkapa lainaa?

Kateuden kohteena ei ole kivaa olla. Jokainen voi alkaa järjestelemään asioitaan mieleisikseen.

Monesti kaverit saattavat jopa tietää nämä asiat toisistaa, että siis onko lainaa ja painaako mies liikaa töitä:)

[QUOTE="Kika";24374371]Monesti kaverit saattavat jopa tietää nämä asiat toisistaa, että siis onko lainaa ja painaako mies liikaa töitä:)[/QUOTE]

Meinaat, että ihmiset kertovat kavereilleen tarkat lainasummat ja muut kommervenkkinsä? En minä ainakaan kertoisi.

Jos ei miehen kanssa oltais naimisissa tai ei olisi asuntolainaa, tekisimme just niin, että mies pois kirjoilta ja mä lapsen kanssa tuilla. Ei tarvitsisi aina pähkäillä ostanko kengät tästä vai seuraavasta tilistä, vaan ostaisin ne just sillon kun haluan..

Kaverin mies on yrittäjä ja tekee duunia just niin paljon kun haluaa, pitää lomaa niin kuin haluaa.

Kyllä me elettäis herroiksi jos jäisi miehen palkka KOKONAAN törsättäväksi !!

Kateutta turhempaa tunnetta ei olekaan. Ikinä et oikeasti voi tietää onko sillä ihailtavalla ihmisellä paljonkin ongelmia tai onko onnellinen. Etkä voi tietää, mitä elämä vielä heittää eteen itsellesi ja mitä sille toiselle. Ollaan vaan onnellisia siitä, mitä on :)

Jos ei miehen kanssa oltais naimisissa tai ei olisi asuntolainaa, tekisimme just niin, että mies pois kirjoilta ja mä lapsen kanssa tuilla. Ei tarvitsisi aina pähkäillä ostanko kengät tästä vai seuraavasta tilistä, vaan ostaisin ne just sillon kun haluan..

Kaverin mies on yrittäjä ja tekee duunia just niin paljon kun haluaa, pitää lomaa niin kuin haluaa.

Kyllä me elettäis herroiksi jos jäisi miehen palkka KOKONAAN törsättäväksi !!

Miksi et sitten ala yrittäjäksi, jos se on noin helppoa vaan? Niin, tarvisko siihen ehkä ottaa hieman riskejä, lainaa, kenties? Kannattaako olla kateellinen, jos ei itse ole valmis samallaiseen?

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24374412:
Meinaat, että ihmiset kertovat kavereilleen tarkat lainasummat ja muut kommervenkkinsä? En minä ainakaan kertoisi.

Minä ainakin olen kertonut omille parhaille kavereille. Mikä ihmeen tabu on tulot ja lainat, kun jaetaan paljon vakavampiakin asioita?

[QUOTE="höh";24374443]Minä ainakin olen kertonut omille parhaille kavereille. Mikä ihmeen tabu on tulot ja lainat, kun jaetaan paljon vakavampiakin asioita?[/QUOTE]

Joo, mekin kerrotaan just siinä vaiheessa, kun aletaan marisemaan siitä, että miten meillä on audi ja miten me rakennetaan ja voi voi, kun miten me ei olla enää kauhean köyhiä ja voi kun me ei nyt ansaittas mitään. En kestä kateita ihmisiä, jotka valittaa.

Tottakai saa olla ja pitääkin.
Ja jos asian tiedostaa, se on jo paljon.
Kateuden voi k kääntää positiiviseksi voimaksi. Sen avulla voi selvittää, mitä itse todella haluaa.
Kateudella voi toki olla myös kauheat ja katkerat seuraukset.

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24374436:
Miksi et sitten ala yrittäjäksi, jos se on noin helppoa vaan? Niin, tarvisko siihen ehkä ottaa hieman riskejä, lainaa, kenties? Kannattaako olla kateellinen, jos ei itse ole valmis samallaiseen?

No ihan sama se onko niillä paljon lainaa vai ei. Kunhan kerroin et oon kateellinen kun niillä on aina kaikkea uutta ja näyttää selviävän lainoistaan kun on varaa tehdä jos jonkinlaisia reissuja ja ostaa uudet autot sun muut.. Mut ei heillä varmaan silloin jäisi koko miehen palkkaa omaan käyttöönsä jos joutuisivat itse maksamaan vuokran ja sähköt.

No ihan sama se onko niillä paljon lainaa vai ei. Kunhan kerroin et oon kateellinen kun niillä on aina kaikkea uutta ja näyttää selviävän lainoistaan kun on varaa tehdä jos jonkinlaisia reissuja ja ostaa uudet autot sun muut.. Mut ei heillä varmaan silloin jäisi koko miehen palkkaa omaan käyttöönsä jos joutuisivat itse maksamaan vuokran ja sähköt.

Jaa, kyllä kuules yrittäjillä voi jäädä käteen ihan kivasti rahaa, vaikka asuis miten. se on se riski, minkä yrittäjä ottaa ja sijoittaa yritykseen paljon. Ja sitten ihmiset, jotka ei ota riskiä, eikä sijoita mitään, on kateellisia. Oivaa.

Minä uskon rehellisyyteen. En ikinä olisi kateellinen siitä, että toiset huijaa tukia jostakin, tosin en ole kateellinen ihminen ylipäänsä. Paljon onnellisempi olen, kun voin nukahtaa iltaisin rauhassa, tietäen, että toimin oikein.

Siis oot kateellinen joillekin veroa kiertäville sosiaalipummeille?

Tähän voisin jopa sanoa että hanki oma elämä.

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24374477:
Jaa, kyllä kuules yrittäjillä voi jäädä käteen ihan kivasti rahaa, vaikka asuis miten. se on se riski, minkä yrittäjä ottaa ja sijoittaa yritykseen paljon. Ja sitten ihmiset, jotka ei ota riskiä, eikä sijoita mitään, on kateellisia. Oivaa.

oivaa on :D

Voin vilpittömästi sanoa, etten ole kateellinen kellekään. Se ei johdu siitä, etteikö löytyisi minua viisaampia, rikkaampia tai kauniimpia ihmisiä, vaan siitä, että olen tyytyväinen omaan elämääni.
Mieti mielummin, miksi et ole onnellinen nyt, ja mitä voisit asialle tehdä?

Kateellisuus on ihan terve tunne, jos ei siinä ryövi eikä anna negatiivisten tunteiden vallata elämäänsä. Ja muistaa että vaikka on kateellinen, niin pitää olla myös onnellinen toisten puolesta. Kyllä minäkin kateellisena huokaan kun kaverit matkustelee ulkomaille, itsellä ei todellakaan ole varaa eikä kyllä hirveästi haluakaan nyt pienten lasten kanssa lähteä. Mutta heidän matkansa ei ole minulta pois ja on hienoa että he pääsevät noita elämyksiä kokemaan.

Toisaalta taas en olisi kateellinen siitä, että huijaavat rahaa Kelalta/sossusta, ällöttävää touhua. Ymmärrän kyllä, että houkutus voi olla suuri kun monet tuet vieläkin ottavat puolison tulot huomioon liiankin kanssa (kenenkään ei pitäisi joutua täysin nollille varsinkaan lasten kanssa vaikka puoliso tienaisi mitä, kun koskaan ei ole taetta siitä, että sitä rahaa oikeasti saa muukin perhe), mutta tuollainen tietentahtoinen huijaus, jossa laitetaan kirjoja väärään paikkaan ja säädetään ja käännetään, yöh...

Yhteistyössä