MÄ OLEN SHOKISSA!

Eestlanna Savanna

Aktiivinen jäsen
01.11.2007
38 773
0
36
Olin kertonut jo että isä kuoli ja hänen kaveri uhkailee meille että meijän pakko antaa koko omaisuus hänelle!!!!SIIS USKOMATONTA ,sisko oli kaikissa paikoissa tanään ja se on totta että koko omaisuus menee mun isän kaverille ja hänen pojalle.Mun isä teki sen 8 marraskuuta,silloin hän vielä oli hyvässä kunnossa.Ei se ole vielä kaikki,mun isoäidin paperit on ryöstetty ja hänenkin oamisuus menee sen paskiasille ja meille ei jää mitään eli NOLLA 0,kaksi asuntoa hän saa,mökki,maatila,plus vielä iso summa mitä oli mun isällä pankissa ja hänen koko omaisuus.Voitteko uskoa että oma isä teki meille noin vai hänelle uhkailtiin koko ikänsä.En halua uskoa enää mihinkään,enkä luota jopa isällekin,todella inhottava olo nyt,mun sisko vihainen heille kaikille että noin kävi.Ei edes tämän takia että koko omaisuus menee hänelle,mutta sen takia että hänen lapsia ja lapsen lapsia jäävät ilman mitä ja joku PASKA saa kaikki mahdollista.Oikeukseen kukaan enää ei mee,koska kaikki on jo selvä me samma vain NOLLA

Siis tekikö isäsi testamentin tuon miehen hyväksi? Anteeksi, että kysyn, en ole seurannut aiempia keskusteluja.
Jos isäsi tahto on antaa kaikki tuolle kaverilleen niin onhan se paskajuttu teidän kannalta, mutta jostain syystä isäsi tahto.

Hirveää! Siis meneekö se sun isoisänkin jättämä perintö niille paskiaisille? Uskomaton juttu... varsinkin kun kaikki selviää vasta sun isän kuoleman jälkeen :/

tuo että sun isän äidin omaisuus menee jollekin muulle kuulostaa kummalta. Leskellä on suomen käytännön mukaan ainakin elinikäinen asumisoikeus omistamassaan asunnossaan, lapset ei mun mielestä voi myydä mummulta mökkiä ilman tämän suostumusta . Outoa myös että voisi testamentata toisen omistamaa omaisuutta..

vaan onkos systeemit hippaen erilaiset Viron maalla??

Alkuperäinen kirjoittaja AnnaBell:
Olin kertonut jo että isä kuoli ja hänen kaveri uhkailee meille että meijän pakko antaa koko omaisuus hänelle!!!!SIIS USKOMATONTA ,sisko oli kaikissa paikoissa tanään ja se on totta että koko omaisuus menee mun isän kaverille ja hänen pojalle.Mun isä teki sen 8 marraskuuta,silloin hän vielä oli hyvässä kunnossa.Ei se ole vielä kaikki,mun isoäidin paperit on ryöstetty ja hänenkin oamisuus menee sen paskiasille ja meille ei jää mitään eli NOLLA 0,kaksi asuntoa hän saa,mökki,maatila,plus vielä iso summa mitä oli mun isällä pankissa ja hänen koko omaisuus.Voitteko uskoa että oma isä teki meille noin vai hänelle uhkailtiin koko ikänsä.En halua uskoa enää mihinkään,enkä luota jopa isällekin,todella inhottava olo nyt,mun sisko vihainen heille kaikille että noin kävi.Ei edes tämän takia että koko omaisuus menee hänelle,mutta sen takia että hänen lapsia ja lapsen lapsia jäävät ilman mitä ja joku PASKA saa kaikki mahdollista.Oikeukseen kukaan enää ei mee,koska kaikki on jo selvä me samma vain NOLLA

Testamentin voi riitauttaa. Ja jos kyseessä on rikos, poliisi auttaa. Joskin kuulostaa kyllä aika porvoosta olevalta tää juttu...

Alkuperäinen kirjoittaja AnnaBell:
kyllä hän teki testamentti tuon PASKIAISEN hyväksi, ja myös isoisäkin perintö menee hänelle eli KAIKKI ,kaikki meidän omaisuus missä mä oli kasvatettu ja mitä isä osti,en luota isälle ,nyt ei

Jos on ihan testamentin tehnyt niin sille ei sitten mitään voi. Tämähän ei sis tapahdu suomessa, joten aivan varmasti tuo on mahdollista.

Alkuperäinen kirjoittaja Bree:
tuo että sun isän äidin omaisuus menee jollekin muulle kuulostaa kummalta. Leskellä on suomen käytännön mukaan ainakin elinikäinen asumisoikeus omistamassaan asunnossaan, syytingiksikin sitä sanotaan.

vaan onkos systeemit hippaen erilaiset Viron maalla??

Mun äiti erosi mun isästä ja kaikki meni puoliksi silloin,mutta ei hänelle nyt ole oikeutta mihinkään,ihan eri juttu se on,mun äiti sai jo kauan sitten oma ennen kuin muutimme tänne.Lisän vielä sen että ISÄKÖ huijasi meitä?Kun hänellä on paljon enemmän mistä mun äiti ei edes tienyt

Hieman asian vieresta... Kannattaa muuten testamentilla turvata, että esim. kiinteistöt pysyvät oman suvun hallussa. Esim. mieheni peri tädiltään mökin ja tädin testamentissa oli kohta siitä, että mökki ei voi sirtyä avioerotilanteessa minulle. Näin mökki kulkee koko ajan mieheni suvussa :)

Täh? Kurja temppu. Oliko tää sun miesystävä? Silloin tossa olisi jotain järkeä tai sit isäs on ollut roimasti velkaa. :(

Kai te voisitte tarjoutua jotain ostamaan jos isän kaveri olisi halukas? Tai eikö lapsilla ole oikeus lakisääteiseen osaan testamentista huolimatta? Ei sit vissiin.

Minä en käsitä, että ihminen ei sais tehdä omilla rahoillaan tai omaisuudellaan just niinku haluaa. Jos on lainmukainen testamentti siis tehty. Miksi aina pitää itse hyötyä mahdollisimman paljon omaisen kuolemasta? Tuntuu, että nää perintöriidat tuo ihmisissä aina esiin ihan käsittämätöntä ahneutta. Mulle eniten ja heti.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hieman asian vieresta... Kannattaa muuten testamentilla turvata, että esim. kiinteistöt pysyvät oman suvun hallussa. Esim. mieheni peri tädiltään mökin ja tädin testamentissa oli kohta siitä, että mökki ei voi sirtyä avioerotilanteessa minulle. Näin mökki kulkee koko ajan mieheni suvussa :)

Avioehto takaa ihan saman asian. Ei tarvitse välttämättä testamenttia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Meillä on mutsi ja faija testamentissaan määränneet jo aikoja sitten ennen kuin systerin kanssa oltiin edes täysi-ikäisiä että heiltä perittyyn omaisuuteen ei ole avio-oikeutta mahdollisilla puolisoillamme.

Mihin sun isäs kuoli? Toivottavasti ei oo jokin salamurha ollut jos marraskuussa tehnyt testamentit ym. tuolle paskiaiselle niin melkein heti sen jälkeen isä kuoleekin.. Hyvin hämärää...

Yhteistyössä