Mä olen sika ja ilmiantaja!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muuttanut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

muuttanut

Vieras
Mun mummo on sairaalassa. Sillä on todellla hieno tapa ajatella että tietää kaiken paremmin kuin lääkärit. En jaksa aloittaa edes kertoa mitä kaikkia idioottimaisia luuloja sillä terveysasioista on.
Tilanne on kuitenkin ollut jo pitempään se, että hän tohtoroi itse omia lääkkeitään sillä seurauksella, että menee huonoon kuntoon vähitellen. Esimerkiksi kun on sydämmen vajaatoimintaa, niin nesteenpoistolääkitys on tärkeä ja sitä on jättänyt viimeisimpänä taas pois. Ei oppinu viimereissustä sairaalassa näköjääs mitään...
Hänen kanssaan samassa taloudessa asuvat kaksi vanhempaa sukulaistani eivät puutu oikeastaan tähän mitenkään, enkä enää tee sitä virhettä että heille mainitsisin asiasta. Otimpa siis ja soitin sairaalaan sinne osastolle jossa mummo on ja puhuin suuni puhtaaksi. Kerroin miten hän tekee lääkkeidensä kanssa. Hoitaja sanoi, että ompa hyvä kun kerroin, he olivat jo vähän asiaa epäilleet tullessa otettujen verikokeiden perusteella.
Pyysin vielä etteivät kertoisi sukulaisille minun soittaneen asiasta, koska en jaksa enää väitellä heidän kanssaan asiasta. Jospa nyt saisivat siellä mummon suostuteltua siihen, että kotisairaanhoitaja kävisi säännöllisesti jakamassa lääkkeitä ja seuraamassa tilannetta!

Mun mummo on niin hankala ja suoraan sanottuna v-mäinen ihminen, ollu aina. Olen sen tosiasian jo hyväksyny. En kuiteskaan voi olla ihan mitään tekemättä, vaikka en jaksa käydä siellä mieltäni pahottamassa ja kuuntelemassa et mitä paskaa se keksis taas mun niskaan kaataa.

Juu en omastakaan mielestäni ole kovin sika, mutta tiedän et ne ketkä mummon kanssa asuu, eivät kovin arvostaisi tuota puhelua. Mutta kun eivät itse tee asialle mitään, poikamiehet....

Mun mummo säätelee myös lääkkeitään. Sillä käy kotisairaanhoitaja jakamassa ne viikon dosettiin, mut rukkailee niitä sitte sieltä dosetista. Eipä sille oiken mitään mahda.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mummo säätelee myös lääkkeitään. Sillä käy kotisairaanhoitaja jakamassa ne viikon dosettiin, mut rukkailee niitä sitte sieltä dosetista. Eipä sille oiken mitään mahda.

Eihän sille, mut olis ainakin jotain kontrollin poikasta edes. Nyt ei ole mitään muuta kuin et toiset hakee lääkkeet apteekista ja siellä saattavat mainita jos on liian pian tai liian kauan edellisestä hakukerrasta.

Alkuperäinen kirjoittaja muuttanut:

Eihän sille, mut olis ainakin jotain kontrollin poikasta edes. Nyt ei ole mitään muuta kuin et toiset hakee lääkkeet apteekista ja siellä saattavat mainita jos on liian pian tai liian kauan edellisestä hakukerrasta.

Juu onhan se edes jotaki. Mut meillä on kanssa aika ikävä persoona ja aina ollu, korostuu vaan iän myötä. Ja aina on kuulemma se kotisairaanhoitaja tehny jotaki virheitä siinä jaossa ja tahallaan (huom. tahallaan) jakanu liikaa tai liiian vähän. Ja varatelevatki vielä mokomat hoitsut :laugh: ei jaksa ku nauraa.

Alkuperäinen kirjoittaja muuttanut:

Juu onhan se edes jotaki. Mut meillä on kanssa aika ikävä persoona ja aina ollu, korostuu vaan iän myötä. Ja aina on kuulemma se kotisairaanhoitaja tehny jotaki virheitä siinä jaossa ja tahallaan (huom. tahallaan) jakanu liikaa tai liiian vähän. Ja varatelevatki vielä mokomat hoitsut :laugh: ei jaksa ku nauraa.

Meidän mummo taas on niin asiantuntija, että eihän ne lääkärit voi tietää et miten niitä lääkkeitä hänen pitäs ottaa. Hän kun on sellanen lääketieteen ihme että oksat pois. Hän on vakaasti sitä mieltä mm. että ennen näkyi sydänfilmissä kaksi käyrää ja nykyään enää yksi. Hänellä on tahdistin ja ennen näkyi siis oman sydämmen ja tähdistimen käyrä, nykyään näkyy vaan kuulemma tahdistimen kun oma sydän ei kuulemma enää lyö ollenkaan....
Oli lääkäri kuulemma sanonu että hän ei voi enää tehdä mitään, vaan mummo on nyt omillaan...

On se ihme!

Yhteistyössä