Mä olin taas oikeassa! Mä tiesin tän!! Ja mä oon paniikissa, pahasti..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kauhun oma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ap, nyt pitää pysyä rauhallisena, koska lähdet hysteerisenä panikoimaan ei se todellakaan auta sinua ja lapsiasi. Älä kerro exälle että käyt terapiassa? Eihän se silloin sille selviä.
Ex voi saada tapaamisia mutta ei se lapsia saa luokseen asumaan. Mutta nyt sun täytyy ryhdistäytyä ja koota itsesi ja SOITA POLIISIT jos exäsi ilmestyy sinne. Ja ois todella kantsinu tehdä rikosilmoitus niistä jutuista mitä se teki. Jos on huoltajuusriita päällä, niin silloin rikosilmoitukset on yhtä tyhjän kanssa, koska jotkut tehtailevat niitä valitettavasti hyötyäkseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Siiri:
Minä en äitinä panikoisi, jos on puhtaat jauhot pussissa.

Missä maailmassa sinä oikein elät? Ymmärrätkö yhtään, minkälaisiin asioihin mieleltään epäterveet ja persoonallisuushäiriöiset henkilöt ovat kykeneviä? Joskus paniikkiin ON IHAN SYYTÄ.

No, siis Siiri on kanssamme samaa mieltä????
Ja kaiketi Siirin mielestä isä ei ole täysin normaali???
Ja Siirin mielestä kaiketi tämä äidin paniikki ja pelko huolestutti eniten???
Siirillä on vain tapana esittää asiansa "hieman" huonosti ja ehkä hivenen asian vierestäkin :)
Pusu Siirille, kyllä me suakin rakastetaan!!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tämä Siirihän se haluaa tapella, vaikka hänet jo välillä jätettiin huomiotta.. :D

Miksi se on tappelua, jos puhuu asiat niin kuin ne on, eikä kaunistele mitään?

Sä et puhu 'suoraan ja kaunistelematta' vaan luet rivien väleihin asioita, joita ap ei ole maininnut sanallakaan. Spekuloit ja oletat -ja vielä pahantahtoisesti. Joten mitään 'suoruutta' sun tekstissäsi ei kyllä ole; et mitenkään 'puhu asioista kuten ne ovat'. ;)

Siiri hyvä vaikka olet aika liikuttavankin naiivi, niin tässä oikeassa elämässä asiat ei aina mene niin että pahat saavat palkkansa ja rehellisyys maan perii ja niin edespäin... toisinaan ne manipuloivat kusipäät vaan ovat niin älykkäitä että voivat tehdä melkein mitä tahansa ja selvitä siitä. Tällaisia juttuja kuin ap:lle ihan oikeasti tapahtuu eikä siinä auta vaikka olisit itse pyhimys.

Ap:lle voimia... pystytkö muuttamaan eri paikkakunnalle, mahdollisimman kauas miehestäsi? Ja neuvon kanssa hankkimaan HYVÄN asianajajan, kysele suosituksia vaikka oikeusaputoimistosta.

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Ja eikun bannia, jos on eri mieltä kanssanne.

no kyllä melkosen asiaton olet :headwall:

Samaa mieltä
Näinpä olet Siiri.

Ap:n kertoma miehen käytöksestä ei mitenkään viittaa 'hyvään isään' tai oma kertomuksensa omasta käytöksestään ei taas mitenkään viittaa 'huonoon äitiin'.

Eli, Siiri, oletat itse täysin tyhjästä, että tämä mies voisi olla 'hyvä isä'. Vaikka mikään kerrottu fakta ei tue tällaista oletusta.

Ei irtoa minulta Siirin tapaiselle ihmiselle pisteitä, kun ei pysytä kerrotuissa faktoissa ja halutaan vaan itse kuvitella tarinalle muita ulottuvuuksia.

Alkuperäinen kirjoittaja juupajuu:

Missä maailmassa sinä oikein elät? Ymmärrätkö yhtään, minkälaisiin asioihin mieleltään epäterveet ja persoonallisuushäiriöiset henkilöt ovat kykeneviä? Joskus paniikkiin ON IHAN SYYTÄ.

Minä tunnen persoonallisuushäiriöisiä ihmisiä. Yleensä tollasilla suunsoittajilla on vain suuret puheet. Jos joku sivullinen keskustelisi järkevästi ja rauhallisesti isän kanssa, saattaisi tilanne rauhoittua.

Alkuperäinen kirjoittaja sivusta:

Minä tunnen persoonallisuushäiriöisiä ihmisiä. Yleensä tollasilla suunsoittajilla on vain suuret puheet. Jos joku sivullinen keskustelisi järkevästi ja rauhallisesti isän kanssa, saattaisi tilanne rauhoittua.

Minäkin tunnen.. ja nämä ihmiset ovat valitettavasti ihan toteuttaneetkin uhkauksiaan. :(

Alkuperäinen kirjoittaja sivusta:

Mäkin tunnen. Rauhallinen ja järkevä puhe ei auttanut juuri koskaan. Ja tällä miehellä oli ihan tunnistettu persoonallisuushäiriö, joten ei ole edes mun keksimä diagnoosi hänelle.

Minä täällä taas.
Rauhallisempana. Puuduksissa.
Mutta se on vain hyvä asia.

Kävin terapeutilla ja se käynti rauhoitti. Sanottiin että mun ei tartte NYT just tehdä yhtään mitään, mä oon tehnyt jo tarpeeksi (otin yhteyttä kasvatusneuvolaan puhelun jälkeen). Nyt vain odotan vastausta sieltä. Sain myös vinkin oikeusaputoimiston juristista, jolla on ilmeisesti kokemusta exän kaltaisista ihmisistä ja tällaisista tilanteista. Mulla on nyt siis nimi johon otan jossain vaiheessa yhteyttä.

Tiesinhän mä tän. Että mitä vakaammin pistän exälle rajoja, sen voimakkaampi sen seuraava isku ja hyökkäys on. Se ei anna periksi.

Mun pitää saada ajatukset järjestykseen, mitä mä teen missäkin vaiheessa, mitä kaikkea mun pitää ottaa huomioon, minne kaikkialle mun pitää ottaa yhteyttä. Mun etu saattais olla se, jos tuon julki terapiassa käynnit, sillä se osoittaa sen miten vahvasti suhde exään ja eronkin jälkeen on mua traumatisoitunut ja miten voimakasta väkivaltaa se ihminen muhun on käyttänyt ja käyttää edelleen.

Mä oon vaan aika voimaton. En oikeasti tiedä minne saakka mun voimat riittää. Toistaiseksi niitä on vähän jäljellä, ja lasten takia mä yritän jaksaa. Vielä en luovuta, mutta pelottaa että se hetki tulee kun en enää jaksa muuta. Kuin luovuttaa.

Yritän olla ajattelematta tätä kuviota. Tää temppu ei mene mun jakeluun, mä pelkään että mun mielenterveys pettää jos mietin tätä liikaa. Että miten se taas käänsi kaiken päinvastoin.

Se ihminen tekee mut niin sairaaksi. Henkisesti ja fyysisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja Kauhun oma:
Ei se ole tavannut kahteen vuoteen. Eilen soitti ekaa kertaa lapsilleen viiteen viikkoon.

Te ette ymmärrä miten hyvä se on puhumaan. Nyttenkin se oli kääntänyt asiat täysin päälaelleen taas. Siis MINÄ olen lähettänyt sille uuden tapaamissopimusehdotuksen, jonka laadin YHDESSÄ lastenvalvojan ja perheneuvolan asiantuntijoiden kanssa. Ja se hylkäsi sen. Lähetti vastineeksi ehdotuksen, josta jopa lastenvalvoja sanoi että se ei ole realistinen eikä sitä saa allekirjoittaa. Ilmoitin sille, että menen huhuti-toukokuun aikana lastenvalvojalle ja lähetän sille uuden tapaamissopimusehdotuksen ja jos se ei siihen suostu, niin asia on pakko viedä oikeuteen.

Ja nyt, ihan yhtäkkiä, se on saanut tän kaiken käännettyä niin päin, että MINÄ en ole suostunut mihinkään ja hänen on siis ollut pakko viedä asia oikeuteen!

Tää on niin uskomatonta. Musta tuntuu, että mä menetän järkeni sen ihmisen temppujen takia.

Mä en voi soittaa, mä en pysty puhumaan. Mun on pakko yrittää saada itteni kasaan ja tää itku loppumaan. Luojan kiitos mulla on kriisiterapiaan tänään aika. Jos vaan pystyn ajamaan sinne autolla.

Mun ex teki ihan samoin eikä saanut siellä tahtoaan läpi. Lapsi asuu edelleenkin luonani. Sun exälläsi on vielä huonommin lehmä ojassa kun ei ole vuosiin ollut tapaamisia plus väkivalta etenkin jos sulla siitä todisteita.

Mulla on väkivallasta yks ainoa todiste. Se, kun soitin poliisit sen ensimmäisen ja ainoan kerran kun se sekosi ja uhkasi tappaa. Pääsin pakenemaan takaovesta pakkasyöhön ja poliisit vei sen mennessään. Siitä tehtiin ilmoitus lastensuojeluun vaikkei lapset olleet kotona. Ja luojan kiitos tehtiin, koska se oli mun ponnahduslauta pois tuosta suhteesta.

Muita todisteita ei ole. Sana sanaa vastaan.

Mulla on väkivallasta yks ainoa todiste. Se, kun soitin poliisit sen ensimmäisen ja ainoan kerran kun se sekosi ja uhkasi tappaa. Pääsin pakenemaan takaovesta pakkasyöhön ja poliisit vei sen mennessään. Siitä tehtiin ilmoitus lastensuojeluun vaikkei lapset olleet kotona. Ja luojan kiitos tehtiin, koska se oli mun ponnahduslauta pois tuosta suhteesta.

Siis se ei seonnut ensimmäistä ja ainoaa kertaa, vaan mä soitin ensimmäisen ja ainoan kerran poliisille. Seonnut se oli monet kerrat sitä ennen, ja vielä sen jälkeenkin. Soitin mä kyllä poliisille sen jälkeenkin kun se uhkas tulla ampumaan mut, mutta niistä tuskin tehtiin mitään merkintöjä kun poliisit vaan sanoi ettei ne voi tehdä mitään ennenkuin se oikeesti on oven takana pyssynsä kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Siis se ei seonnut ensimmäistä ja ainoaa kertaa, vaan mä soitin ensimmäisen ja ainoan kerran poliisille. Seonnut se oli monet kerrat sitä ennen, ja vielä sen jälkeenkin. Soitin mä kyllä poliisille sen jälkeenkin kun se uhkas tulla ampumaan mut, mutta niistä tuskin tehtiin mitään merkintöjä kun poliisit vaan sanoi ettei ne voi tehdä mitään ennenkuin se oikeesti on oven takana pyssynsä kanssa.

Tuo yksikin kerta on jo aika hardcore -todiste. Varsinkin jos poliisit joutuivat ihan viemään hänet pois.

Suuri tekijä kuitenkin on, ettei miehesi ole nähnyt lapsia eron aikana säännöllisesti. Et sinä lapsiasi menetä, usko mua..

Minä täällä taas.
Rauhallisempana. Puuduksissa.
Mutta se on vain hyvä asia.

Kävin terapeutilla ja se käynti rauhoitti. Sanottiin että mun ei tartte NYT just tehdä yhtään mitään, mä oon tehnyt jo tarpeeksi (otin yhteyttä kasvatusneuvolaan puhelun jälkeen). Nyt vain odotan vastausta sieltä. Sain myös vinkin oikeusaputoimiston juristista, jolla on ilmeisesti kokemusta exän kaltaisista ihmisistä ja tällaisista tilanteista. Mulla on nyt siis nimi johon otan jossain vaiheessa yhteyttä.

Tiesinhän mä tän. Että mitä vakaammin pistän exälle rajoja, sen voimakkaampi sen seuraava isku ja hyökkäys on. Se ei anna periksi.

Mun pitää saada ajatukset järjestykseen, mitä mä teen missäkin vaiheessa, mitä kaikkea mun pitää ottaa huomioon, minne kaikkialle mun pitää ottaa yhteyttä. Mun etu saattais olla se, jos tuon julki terapiassa käynnit, sillä se osoittaa sen miten vahvasti suhde exään ja eronkin jälkeen on mua traumatisoitunut ja miten voimakasta väkivaltaa se ihminen muhun on käyttänyt ja käyttää edelleen.

Mä oon vaan aika voimaton. En oikeasti tiedä minne saakka mun voimat riittää. Toistaiseksi niitä on vähän jäljellä, ja lasten takia mä yritän jaksaa. Vielä en luovuta, mutta pelottaa että se hetki tulee kun en enää jaksa muuta. Kuin luovuttaa.

Yritän olla ajattelematta tätä kuviota. Tää temppu ei mene mun jakeluun, mä pelkään että mun mielenterveys pettää jos mietin tätä liikaa. Että miten se taas käänsi kaiken päinvastoin.

Se ihminen tekee mut niin sairaaksi. Henkisesti ja fyysisesti.

:hug: :hug:

miulla on yks neuvo nyt: kirjota. tee lista asioista jotka pitää hoitaa ja täydennä sitä aina ku tulee mieleen uus asia. se pitää sen tietyn järjestyksen päässä.

ja kirjota edelleen. pura paha mieli kirjottamalla. kirjota tänne, vihkoon, ihan mihin vain. ja tuonne eroperhe.netiin voit kanssa kirjotella. anonyymisti. ja ehdottomasti kerro lastenvalvojalle tuo terapiajuttu ja se, miksi siellä käyt. tuskin laskee sitä sinulle muutakun eduksi. ja tulee selvyys siihenki että mimmonen exäs oikeesti on.

päivä kerrallaan ja rauhallisesti. se on nyt se, miten siun kannattee tässä toimia :hug:

Kirjoitin kerran eroperhe.nettiin, exä hyökkäsi silloin taas ja vaati jotain ihan älytöntä. Sain sieltä sellaisen riepotuksen osakseni osalta palstan kirjoittajista, että en sitä toiste halua. Pyysin ylläpitoa poistamaan kirjoitukseni ja tunnukseni.

Tuo listanteko on hyvä idea. Pitää yrittää sitä. Pitäis kait yrittää kirjoittaa kasaan myös kaikki ne, mitä ex on tehnyt. Kerätä sähköpostit ja muut aiemmat päiväkirjamerkinnät. Se kyllä tulee olemaan rankkaa, käydä taas asiat uudestaan läpi. Ei mulla kai ole muutakaan vaihtoehtoa.

Mua vaan niin oksettaa exän käytös. Se, miten se oli muka niin huolissaan lapsestaan vuosien jälkeen, ja sitten se kuitenkin vain kalasteli sillä itelleen "todisteita" mua vastaan. Mä inhoon itteeni, kun joku häviävän pieni sadasosa mussa kuiskutti, että ehkäpä se oikeesti onkin huolissaan lapsestaan. Paskat. Ei todellakaan ollut. Eihän se pitänyt taaskaan sopimuksestaan kiinni, ei odottanut kuten sovittiin, ei kai edes kuunnellut (lukenut) mitä sille kerroin. Miksi mä olin niin typerä, että menin hetkeksikään ajattelemaan hyvää siitä ihmisestä, vaikka mä todella tiedän mikä se oikeesti on.

Sen nyksä varmaan lukee tätä ketjua, ja tunnistaa mut tästä. Se, joka uskoo mitä exä musta on puhunut ja että mä oon oikeasti hullu ja katkera ja teen vaan kiusaa. Ihan sama. Ihan sama.

Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Minne ihmeeseen se ilmoita asiaton viesti namikka on hävinnyt! Siirin voisi ilmoittaa kun ei tajua pysyä pois... argh!!
Haluan tietää, miksi halusit minut bannattavaksi? Olen tietokonenörtti ja osaan kiertää tuommoiset bannit.

Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Minne ihmeeseen se ilmoita asiaton viesti namikka on hävinnyt! Siirin voisi ilmoittaa kun ei tajua pysyä pois... argh!!
Haluan tietää, miksi halusit minut bannattavaksi? Olen tietokonenörtti ja osaan kiertää tuommoiset bannit.

:D No jos olisit, niin ymmärtäisit, että tuo sun kommenttis on huvittava. Ja harmaana vielä huvittavampi..

Yhteistyössä