A
ap
Vieras
Anteeksi mutta minun veljeni ja mummoni ovat täysin vuodepotilaita ja täysin ulkopuolisen avun varassa, ei heistä tukiverkoksi tai lapsilleni ihmissuhteiksi ole. Hieman järkeä keskusteluun!
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja pohdin:miten olette ajautuneet tilanteeseen, jossa ei ole ystäviä? unohtuiko läheiset seurustelun huumassa vai kuinka?
Meillä tilanne johtuu siitä, että jo lapsuuden perheen kanssa muutimme "kriittisessä " vaiheessa, eli lasuuden kaveripiiri jäi ja tilalle toiset ja sitten taas muutto ja nyt muuttoja niin paljon ja niin kauas.
KOkeilepas itse aikuisiällä saada tosiystäviä, kun kaikill aon ajan puute.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Hyvä kysymys.. Minulla kummatkin rakkaat lapsuudenystävät ovat ulkomailla töissä ja pereettömiä. Mieheni ystävät ovat myös ulkomailla tai sitten eri puolella suomea. Minä olen yrittänyt pitää yhteyttä sen mitä olen elämäntilanteeltani jaksanut, osa ystäväistä on tippunut elämästä pois. Niin joskus käy, ilman että sitä pitää kamalasti analysoida. Ja tuosta masennuksesta, olen ollut avun piirissä jo 6 vuotta, on lääkkeet, terpia jne. Mikään ei tunnu kunnolla auttavan, tosin lievittynyt on.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Kaikilla ei ole sukulaisia. Minulla vanhemmat ovat kuolleet, minulla on yksi setä joka ei halua pitää mitään yhteyksiä, veljeni on mielisairaalassa (käyn viikottain) mummoni on vanhainkodissa (käyn viikottain). Miehen puolelta on muutama sukulainen joiden kanssa lähetellään joulukortit, ei muuta. Ei kukaan itke tukiverkottomuuttaan turhaan, jotkut vaan ovat yksinäisiä syystä tai toisesta. Se on aina kipeää ja surullista. Tästä nuorten ihmisten ja lapsiperheiden yksinäisyydestä oli muutama vuosi sitten ihan hesarissa iso juttu. Ei ainoastaan vanhukset ole yksinäisiä monet perheet ovat myös, varsinkin kaupungeissa.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Mä en tässä nyt peräänkuulluta kahviseuraa. Kotoa ei tule hakemaan, eikä tarvitse. Lähinnä tässä murhe on siinä, että lapsilla ei ole niitä mummoja, pappoja, setiä, tätejä. Koska tiedän miten yksinäistä sellainen lapsuus on ja voin kertoa se vaatii vanhemmilta paljon enemmän kuin se, että lapsilla on näitä muitakin läheisiä ihmisiä. Se tässä väsyttää ja kuluttaa ja suruttaa. Ja kuten jo muutaman kerran mainitsin, en ole toipunut masennuksestani, lääkkeistä tai terapioista ja harrastuksista, terveellisestä ruokavaliosta riippumatta. Voimat riittää juuri ja juuri arjen suht laadulliseen pyörittämiseen. Ei juuri muuhun. Jos tuota energiaa ja tarmoa olisi ja positiivinen ajatus tulevaisuudesta, meilllä niitä lapsia olisi enemmän. Tämähän tämä aloitus oli..
Alkuperäinen kirjoittaja ilman sukua:voi kuule. minulla ei ollut mummoja ja ukkeja pienenä, kaikki olivat kuolleet. täti ja eno asuivat 500 km päässä. toinen eno ruotsissa. isän puolen sukulaisia en ole tavannut koskaan (alkoholiongelmaa ym.). ja silti minusta on tullut ihan tolkun kansalainen.
kerroit olevasi vailla vertaistukea. täällä moni on antanut vinkkejä, jotka sinulle eivät ole kelvanneet.
mikä mahtoi olla aloituksesi tarkoitus?
Alkuperäinen kirjoittaja ystävyydellä kysyn:Alkuperäinen kirjoittaja Pinnasänky:Tiedätkös, samaa olen itsekin ajatellut... Jos olisi edes yksi sukulainen tai tuttavaperhe/ystävä, joka jotenkin ottaisi osaa arkeen, niin sitä jaksaisi paremmin. =)
millä tavalla sukulaisten tai tuttavien pitäisi osallistua arkeesi? etkö pärjää lapsesi/lastesi kanssa?
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Mä en tässä nyt peräänkuulluta kahviseuraa. Kotoa ei tule hakemaan, eikä tarvitse. Lähinnä tässä murhe on siinä, että lapsilla ei ole niitä mummoja, pappoja, setiä, tätejä. Koska tiedän miten yksinäistä sellainen lapsuus on ja voin kertoa se vaatii vanhemmilta paljon enemmän kuin se, että lapsilla on näitä muitakin läheisiä ihmisiä. Se tässä väsyttää ja kuluttaa ja suruttaa. Ja kuten jo muutaman kerran mainitsin, en ole toipunut masennuksestani, lääkkeistä tai terapioista ja harrastuksista, terveellisestä ruokavaliosta riippumatta. Voimat riittää juuri ja juuri arjen suht laadulliseen pyörittämiseen. Ei juuri muuhun. Jos tuota energiaa ja tarmoa olisi ja positiivinen ajatus tulevaisuudesta, meilllä niitä lapsia olisi enemmän. Tämähän tämä aloitus oli..
Alkuperäinen kirjoittaja Pinnasänky:Piti ihan lukaista ketju uudelleen: on aivan eri asia seurustella kerhoissa ja hiekkalaatikoilla tutuksi tulleiden "vertaisten" kanssa kuin pitää yhtä oman suvun kanssa ja vanhojen ystävien kanssa - ihmisten jotka tuntee lapsesta saakka ja joihin ei tarvitse tutustua uudelleen ja uudelleen.