Mä oon ihan hysteerinen...tärisen ja itken.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja avuton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

avuton

Vieras
Ja nyt moni teistä saa makeat naurut, kun kerron syyn; hiiret.
Me ollaan kahden vuorokauden aikana saatu 5 hiirtä nalkkiin. Ennen ne rapisteli välikatossa, sitten kattopaneleiden päällä ja nyt talossa.

Mies on ollut tän viikon yövuorossa ja mä oon nukkunut keskimäärin 2-5 tuntia yössä. Tänäaamuna saatiin yksi hiiri, ja ennen kuin mies lähti töihin, jäi toinenkin nalkkiin. Pahinta on että ne on niin isoja ettei kuole loukkuun vaan alkaa rimpuilla siinä. Aamulla mies oli töissä, kun yks hiiri jäi nalkkiin ja rimpuili tunnin kunnes mies tuli kotiin ja tappoi sen. Mulla on vielä täällä kaksi pientä alle 3 vuotiasta lasta, nekin heräs siihen kolinaan aikaisin.

Nyt kun mies lähti töihin, huokaisin helpotuksesta että hiiret on nyt pois kun saatiin yksi kiinni, mutta NAPS taas oli yksi hiiri loukussa, se oli vaan jalasta kiinni ja pääsi karkuun kun yritin pamauttaa sen hengiltä kepakolla.

Mä oon ihan hysteerinen, oikeesti itken ja vapisen ja säpsähdän jokaista rapinaa ja ääntä. En pysty nukkumaan. Mies osti mulle korvatulpat ensi yötä varten mutta pelkään etten kuule jos lapset herää jos laitan ne.

Auttakaa mua nyt. Meillä on sellainen elektroninen hiirenhäätäjä mutta siitä ei ainakaan vielä ole ollut mitään hyötyä, kun tntuu että tää talo kuhisee hiiriä.

Mä pelkään ja inhoan niitä!

Kyllä mä sen tiedän että ne hiiret pelkää mua sata kertaa enemmän kuin mä niitä. Miks ei karkottimesta olisi jatkossa apua? Eikö se ehkäise uusien hiirien sisääntuloa?
Voiko hiiret tulla sänkyyni kun nukun? Tai pienten lasten sänkyyn?

olen aina miettiny että se hiiri on kyllä kauhea suurpeto, kun saa osalle ihmisistä kuset housuun ilman näköyhteyttäkin :o .
no ei siinä mitään , ei sille mitään voi jos hiiri inhottaa. koita sevitä :wave:

Meillä rapisee myös ja olen kerran jopa seissyt pöydällä ja soittanut miehelle, että tulis äkkiä kotiin, kun eteisessä rapisee :ashamed: Töissä ei silloin ollut, sinne en olis soittanu. Rapina tuli välikatolta, mutta olin aivan varma, että nyt on sisällä.

Kuuntelen koko ajan ja olen jatkuvasti kuulevinani rapinaa. Tiedän mistä puhut ja todella taistelen samojen asioiden kanssa. Eniten kammottaa, että hiiri tulis sänkyyn. Tai ylipäänsä näkisin sen sisällä :x Sivusilmälle joskus muka joku liikahtaa jossain ja lopulta totean, että omat hiukset heilahti vaan tai jotain. Kuulostaa vainoharhaiselta.. ja meillä on suht harvakseltaan ehkä yksi kerrallaan, mutta se riittää mulle.

Mä tiedän tuon tunteen, itsekin kammoan hiiriä ja vielä enemmän rottia...yöks tulee puistatus kun vaan mietin...hyihyihyi.

Mutta nuo hiiret pelkää kyllä sua vieläkin enemmän kuin sä niitä. Sä saatat kuulla ne, mutta ei ne sun lähellesi tule. Ja etenkin tuo yksi jalaton raukka on varmaan jo jossain kitumassa, ei taatusti kiusaa sua.

Laita ne tulpat korviisi ja yritä olla miettimättä lainkaan niitä hiiriä. Helpommin sanottu kuin tehty, mutta yritä edes. Jos lietsot tuota hysteriaasi, niin se vain ja ainoastaan pahenee. Eli jäitä hattuun.

Alkuperäinen kirjoittaja avuton:
Kyllä mä sen tiedän että ne hiiret pelkää mua sata kertaa enemmän kuin mä niitä. Miks ei karkottimesta olisi jatkossa apua? Eikö se ehkäise uusien hiirien sisääntuloa?
Voiko hiiret tulla sänkyyni kun nukun? Tai pienten lasten sänkyyn?

Tuskin ne nyt sänkyyn änkee, korkeintaan juoksee peiton yli..
Älä ole hysteerinen.
Hiiriä on aina ollut ja tulee olemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
=) :hug:

Kissaa suosittelisin.

Kissaa mäkin olen jo harkinnut. Olen ainakin ennen ollut allerginen...
Mutta kyllä mä taidan olla enemmän allerginen sadalle hiirelle kuin yhdelle kissalle.
Asutaan ihan uudessa omakotitalossa.

hengitä syvään sisään ja ulos muutaman kerran. sitten laitat jalkoihin villasukat, niistät nenän ja lohduttaudut ajatuksella että vaikka miten inhoat ja pelkäät niitä hiiriä, niin ne eivät tee sinulle eivätkä lapsille mitään!!!!
(ne korkeintaan vilistävät siellä seinien sisällä ja siitä pääsette kyllä vielä. )
eli jos uni ei tule, niin linnoittaudu sohvaan tai sänkyyn, vedä peitto ympärillesi ja ota hyvä kirja käteen. ja anna hiirille piut paut. tai jos yrität nukkua niin laske lampaita= kuvittele mielessäsi kaikki mahdolliset tavat listiä ne hiiret.
hyvää yötä:)

No mut eihän tää ole yhtään pelottava
hiiri.jpg

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tyhmä kysymys mutta onko rivareissa hiiriä?? jestas mä en voi ikinä muuttaa omakotitaloo

Voi hyvinkin olla

mä oisin toivonu toiselaista vastausta mut noh,vielä ei oo näkyny eikä kuulunu merkkejä ja toivottavasti ei ikinä tuukkaa

Miks ei muka vois olla, johan sen nyt järkikin sanoo et voi olla...

Tää on ihan uskomatonta *kop kop* mutta välikatosta / paneleiden päältä ei ole tänään kuulunut rapinoita, yleensä se alkaa samantien kun mies lähtee töihin!
Toivottavasti me ollaan voitettu tää hiirisota. Mies laittaa huomenna välikattoon rotanmyrkkyä. Sisälle sitä en halua kun on lapset.
Kiitos teille, kyllä mulla on jo parempi mieli.
Ehkä nää hiiret vähenee, kun saadaan loputkin seinäpanelit (tuulikaappiin ja pari takkahuoneeseen) ja listat paikoilleen, loppuu hiiriltä reitit kesken.

Tosi inhottavaa ja ymmärrän pelkoasi. Kokemuksesta kerron, että vanhempieni talossa, joka on rakennettu '70 luvun loppupuolella ja joka sijaitsee maalla pellon laidalla, oli hiiriä vain silloin, kun talossa paljastui kosteusvaurio. Vesivahingon korjauksen jälkeen hiiriä ei ole enää näkynyt. Hiiret tulivat jopa sisälle taloon jostain seinänraosta. Näin itse kerran hiiren kiipeävän verhoa pitkin ylös ja se katosi sellaisen valoverhosuojan takaa takaisin välikattoon. Näin siis '70 luvun talon rakenteissa.

Voitteko yrittää myrkyttää niitä?

En suosittele kissaa hiirien metsästäjäksi, koska kissa on lemmikki, ja mielestäni kissan ottamisen syyt pitäisi olla aivan toiset. Kissa voi kaiketi sairastua, jos se syö sairaita hiiriä, ja mistä sen tietää, missä muualla ne hiiret kulkevat.

Hups, en huomannut äskeistä viestiäsi. Myrkytys on varmasti ihan hyvä vaihtoehto, mutta pitäkää huoli, että hävitätte kuolleet hiiret, ettei jonkun lemmikkikissa syö niitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Jyrsijöiden vihaaja:
Tosi inhottavaa ja ymmärrän pelkoasi. Kokemuksesta kerron, että vanhempieni talossa, joka on rakennettu '70 luvun loppupuolella ja joka sijaitsee maalla pellon laidalla, oli hiiriä vain silloin, kun talossa paljastui kosteusvaurio. Vesivahingon korjauksen jälkeen hiiriä ei ole enää näkynyt. Hiiret tulivat jopa sisälle taloon jostain seinänraosta. Näin itse kerran hiiren kiipeävän verhoa pitkin ylös ja se katosi sellaisen valoverhosuojan takaa takaisin välikattoon. Näin siis '70 luvun talon rakenteissa.

Voitteko yrittää myrkyttää niitä?

En suosittele kissaa hiirien metsästäjäksi, koska kissa on lemmikki, ja mielestäni kissan ottamisen syyt pitäisi olla aivan toiset. Kissa voi kaiketi sairastua, jos se syö sairaita hiiriä, ja mistä sen tietää, missä muualla ne hiiret kulkevat.

Me asumme myös peltojen ympäröimänä, mutta kosteusvaurioita ei ole.
En mä pelkästään kissaa hiirten takia halua, mutta tottahan se on että kissa talossa pitää hiiret loitolla.

Alkuperäinen kirjoittaja Jyrsijöiden vihaaja:
Hups, en huomannut äskeistä viestiäsi. Myrkytys on varmasti ihan hyvä vaihtoehto, mutta pitäkää huoli, että hävitätte kuolleet hiiret, ettei jonkun lemmikkikissa syö niitä.

Miten ne hävitetään? Polttamallako? Leviääkö se myrkky muuten niiden hiirien välityksellä, kuin että joku syö hiiren ja saa myrkyn?

En tiedä, miten kannattaa hävittää, kysy jostain ympäristökeskuksesta yms.
Kissat ei varmaan syö kuolleita hiiriä, mutta en tiedä voivatko syödä jo myrkkyä syöneen kuolemaisillaan olevan hiiren. Kuolleet hiiret voi ruveta haisemaan, ja siksi jotenkin täytyy hävittää ruumiit.

Hyi ku mul ihan kylmät väreet menee selässä ku edes ajattelen :x

Me asuttiin ennen vuokralla yhdessä omakotitalossa missä oli ihan hirmusti hiiriä. Aluksi syyttelin miestä et mitä sä jemmaat koiran napuja housun taskuihis, mut sit niitä löytyi munkin taskuista ja selvis et hiiret kuskaa niitä |O No, koiran ruuat saaviin ja sillä päästiin siitä.

Sit mies oli yks aamu tulossa suihkusta ja otti pyyhkeensä naulakosta ja alkoi kuivata. Korvaa kutitti ja huitas kädellään niin siinä pyyhkeessä oli ollut hiiri :x
Ei paljoo mua naurattanu ja arvatkaa puistelinko vaatteet ennen lähempää kontaktia niiden kanssa.

No, tää ei varmaan sua auttanut mut oli pakko kertoa. Toivottavasti pääsette ongelmasta eroon, mun sisko meinas "tulla hulluksi" pienten muurahaisten takia että saatikka sitten hiiret :x

Terveisin Tiitteräinen joka pelkää hiiriä niin et muuton aikana palovaroitin piipitti huonoapatteriaan laatikossa ja luulin et hiiri, seisoin 2 tuntia tuolilla odottelen miestä kotia hiiren tappoon :laugh: :ashamed:

Voi yöks :x Edelliseen taloon meille pääsi yksi hiiri syksyllä sisälle, kun oli ovet auki pitkään.
Istuin olohuoneessa ja kuulin rapinaa, rappusten alta kipitti pikkunen hiiri olohuonetta kohti. Jähmettyi kun huomasi minut, hyppäsin seisomaan sohvalle ja kiljuin kuin heikko päinen. En tiedä kumpi säikähti enemmän minä vai hiiri, reppana suditti liukkaalla laminaatilla jonkun aikaa ja lähti juoksemaan takaisin rappusten alle, törmäsi lattialla olevaan leluun ja viuh piiloon.
Menin herättämään miestä ja vakuutin hiiren olevan vähintään VALTAVA.
Yöllä kun mies lähti töihin niin joutui hän hiiren kanssa silmätysten. Mokoma pääsi livahtamaan vessaan, sieltä yritimme ohjata otusta ulos, taas livahti karkuun. Vietin unettoman yön kuvitellen kuinka hiiri kiipeää yläkertaan, järsii itsensä oven läpi makuuhuoneeseen ja syö minut ja lapset elävältään :laugh:

Aamulla mies viritti hiiren loukun ja haimme eräältä tallilta kissan pennun. Kissa oli puolivilli ja pelkäsin sitä jopa enemmän kuin hiirtä, joten katti joutui viettämään ekan yön saunalla. Seuraavana yönä kuulin kun hiiren loukku losahti, mutta hiiri oli käynyt haukkaamassa vain hiukopalaa, en meinannut saada taaskaan unta kun säälin hiiren kohtaloa ja sitä jos herään sen vikinään, kun taistelee loukussa :xmas:
Aamulla oli hiiri siirtynyt ajasta iäisyyteen :| Ja oli kuulemma varsin pikkuruinen ja sievä, ei läheskään VALTAVA.
Jälkikäteen ajateltuna se oli helyyttävä kohtaaminen kaikin puolin, R.I.P hiiruli :D Sori pitkä vuodatukseni :ashamed:

Yhteistyössä