Mä oon ihan :O (yläasteikäisten alkonkäytöstä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Karua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä veljeni ryyppäsi joka viikonloppu 25-veeksi asti. Syynä luultavasti vanhempieni jyrkän kielteinen ja liioiteltu suhtautuminen alkoholiin. Isän oma pää ei kestäny viinaa yhtään ja siksi oli varsinkin veljen kimpussa koko ajan, mitään ei olis saanu ottaa. Ja velihän tietysti sitte otti kunnolla...Nyt jo rauhottunu onneksi.

Jos vanhemmat suhtautuu alkoon normaalisti, niin kyllä se kännääminen useimmilla fiksuilla nuorilla on väliaikainen vaihe, ei siitä tarvi tehdä mitään elämää suurempaa ongelmaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Karua:
Sain vastauksen omaan ihmetykseeni. Siis todellakin on olemassa näköjään vanhempia, joille on ok että oma alaikäinen lapsi on viikonloppuöisin kaupungilla ja juo alkoa jne.
Eikö teitä yhtään mietitytä, mitä siellä voi tapahtua alaikäiselle tytölle? Liikaa alkoholia, ehkä jostain tarjotusta pullosta josta ei edes tiedä mitä siellä on.. ja yks kaks ollaankin alkoholimyrkytyksen kourissa tai jonkun hyväksikäytettävänä tai jotain vielä pahempaa. Ei tuon ikäinen osaa vielä sellaisia ajatella ja varoa ja huolehtia itsestään! Monelle aikuisellekin se on vaikeaa, saati sitten teini-ikäiselle, joka kuitenkin on vielä lapsi monessa suhteessa.

No, kukin tavallaan kai sitten.

Samaa mieltä. Itse kävin jo 16 säännöllisesti kaverin kansa baareissa jae. Useamma kerran meni ihan överiksi. Siitä seurauksena lukuisia seksisekoiluja ym tosi hävettävää. Pitäkää vanhemmat rajat. Teidän lapset tulee vielä myöhemmin kiittämään, että suojelette heitä, vaikka tällä hetkellä kapinoisivatkin!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä taas en ymmärrä, että peruskoulun päättävältä nuorelta pitäisi kieltää kavereiden kanssa juhliminen! :o Että kotona pitää vaan nököttää, eikä saa lähteä kavereiden kanssa ulos!

Ettekö tosiaan tuon vertaa voi luottaa omiin lapsiinne? Kyllä se kertoo jotain myös kasvatuksesta...

Totta!