Mä oon järkyttynyt! Opettajalle 200 euron lahjakortti!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huhhuh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huhhuh

Vieras
Mä en voi uskoa tätä todeksi, ei jumankauta. Ei mitään järkeä!
Lapsen luokalle vaihtuu uusi opettaja, ja ryhmä kerää rahaa opettajan lahjaan. 10e per oppilas. Aloin tuossa sitten ihmetttelemään että miten niin paljon kerätään, kun toisen lapseni luokka kerää "vain" 4 eur. per pää ja siitäkin menee kahden opettajan lahjat. Esikoinen kertoi että jonkun vanhempi oli päättänyt että ostavat opettajalle 200euron lahjakortin jonnekin, en edes tiedä minne!!!! Mä olen pöyristynyt ja järkyttynyt. Ei mitään järkeä, ei niin mitään.

En maksais tai aintais penniäkään pakon edessä. Jokainen pistäköön omantunnon ja taloudellisen tilanteen mukaan. Opettajat ja päivähoitajat saa jo palkan. Ei minullekaan minun työnantaja maksa ylimääräistä.

Eikös se summa ensin kerätä ja sitten osteta lahjakortti sillä rahalla, mitä kertyy??
Meilläkin 6. luokkalaisen keräys ja ehdotus 10-20 euroa. Laitoin sen 10 e vaikka hyvä ope onkin ollut.

No on ihan liian iso summa oppilailta !! Meidän koulun opettajat muistavat pitkäaikaisia, lähteviä opettajia 40 e:n suuruisella lahjalla/lahjakortilla ja eläkkeelle jäävä saa 50 e:n lahjan/lahjakortin.

Kauhee summa. Älä osallistu. Toivottavasti muutkaan vanhemmat ei suostu ja juttu kuivuu kasaan. Törkeetä kinuta tollasta vanhemmilta. Mä olen opettaja, ja olisin ihan nolona jos vanhemmat muistais tuollaisella jättisummalla. Mun mielestä yhteislahjana opettajalle joku 50 on ihan maksimi. Eli pari euroa per ipana.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuollainen summa pitää jo opettajan ilmoittaa verotuksessa tulona.

Eikai sentään?Itse vasta opiskelen opettajaksi mutta nykyisessä työssä saan aina jouluna ja kesäloman alussa pomolta "lahjan"...
Oppilailta on varmasti parasta saada ihan korttikin mutta pomolta voi ihan hyvin mielin ottaa rahaa vastaan =)

Jaa täh? :D :D

Mua ihmetyttää kans, että pitää noin iso summa kerätä, mutta ihmetyttää kyllä silti tämä pöyristely. Monethan ostaa opettajille ja kerhotädeille jotain lahjoja jouluna ja keväällä ja kyllä ne helposti kympin kipaleelta tuntuu monella maksavan. Onko asia siis pöyristyttävä siitä syystä, että opettaja ei saakaan 20 kappaletta jotain krääsälahjaa vaan ihan oikeasti voi ostaa jotain hyödyllistä lahjakortilla?

toi verotusjuttuhan on ihan naurettava.... toivottavasti kaikki kevään ylioppilaatkin ilmoittaa lahjarahansa verotuksessa. :D

Kuulostaa aika liioittelulta, tuntuu että joillakin on mennyt ihan suhteellisuudentaju kokonaan. Miehen työpaikalla keräävät pomon pojalle yo-lahjaa varten 20e jokaiselta, en ymmärrä sitäkään kun poika kesäapulaisena ollut eikä mikään varsinainen työkaveri kellekkään. Eivätkö ne kukat riitä.

Mua ihmetyttää kans, että pitää noin iso summa kerätä, mutta ihmetyttää kyllä silti tämä pöyristely. Monethan ostaa opettajille ja kerhotädeille jotain lahjoja jouluna ja keväällä ja kyllä ne helposti kympin kipaleelta tuntuu monella maksavan. Onko asia siis pöyristyttävä siitä syystä, että opettaja ei saakaan 20 kappaletta jotain krääsälahjaa vaan ihan oikeasti voi ostaa jotain hyödyllistä lahjakortilla?

toi verotusjuttuhan on ihan naurettava.... toivottavasti kaikki kevään ylioppilaatkin ilmoittaa lahjarahansa verotuksessa. :D

:attn: Muistakaa kaikki ilmoittaa verotuksessa myös synttärilahjat :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja mamatsu:

:attn: Muistakaa kaikki ilmoittaa verotuksessa myös synttärilahjat :saint:

Tuskin kovin moni saa neljällä tonnilla synttärilahjoja..

No onneksi tuo maksaminen on kaiketi vapaaehtoista eikä ketään olla velvoitettu osallistumaan moiseen lahjaan ???
Ja tosiaan toisille tuo 10-20e summakin voi olla iso raha esim kk-ruokarahoista, kaikilla kun ei ole suuria tuloja ja pieniä menoja. ;)

Yhteistyössä