Mä oon järkyttynyt! Opettajalle 200 euron lahjakortti!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huhhuh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä lasten luokilla on keräykseen osallistuminen vapaaehtoista ja voi osallistua haluamallaan summalla, yleensä noin 5euroa/lapsi. Kokoon kasatulla summalla on ostettu opelle lahjakortti.
Olemme joka vuosi osallistuneet, minusta on mukava tapa. Veisimme joka tapauksessa jotakin.

Ei mulla ole mitään ongelmaa, maksan sen summan kyllä. Mutta musta 200 euron lahja jollekin opettajalle on ihan liioittelua! Mä ymmärrän ihan hyvin, että halutaan kerätä rahaa ja muistaa opettajaa jotenkin, mutta että 200 euroa. Siis sehän on ihan hillitön summa! Ja joku sanoi että helposti menee se kymppi tai kaks kun ostaa yksin jotain, joo, niin menee. Mutta eikö näitten kimppakeräysten idea ole se, että niihin osallistumalla saa pienemmällä rahasummalla jotain fiksua kuin mitä sais jos yksin ostais..?

En mä käsitä. En.

Alkuperäinen kirjoittaja huhhuh:
Mä en voi uskoa tätä todeksi, ei jumankauta. Ei mitään järkeä!
Lapsen luokalle vaihtuu uusi opettaja, ja ryhmä kerää rahaa opettajan lahjaan. 10e per oppilas. Aloin tuossa sitten ihmetttelemään että miten niin paljon kerätään, kun toisen lapseni luokka kerää "vain" 4 eur. per pää ja siitäkin menee kahden opettajan lahjat. Esikoinen kertoi että jonkun vanhempi oli päättänyt että ostavat opettajalle 200euron lahjakortin jonnekin, en edes tiedä minne!!!! Mä olen pöyristynyt ja järkyttynyt. Ei mitään järkeä, ei niin mitään.

Miksi olet pöyristynyt? Me annettiin vaan 120? lahjakortti, kun sellainen summa saatiin kasaan silloin kun opettaja vaihtui. Syy siinä, että on aktiivisesti osallistunut kaikkeen ylimääräiseen mikä ei eden opettajalle kuulu mm. kaikki talkoo jutut. On toiminut koululla hoitaen kaikkia erilaisia asioita liittyen talkoiden onnistumiseen. Keräämme rahaa leirikouluun ja koskaan tämä alkuluokkien ope ei pääse ees osalliseksi leirikouluita yms. niin mun mielestä reilua antaa hieman isompi lahja!

Yhteistyössä