Mies voi itsekin olla piipussa eikä tiedä, miten jaksaisi eteenpäin, voi hyvin olla, että rakkautta yhä on, kun siihen saisi vain puhallettua hiukan eloa näin alkuun. Ensin talonrakennus, sitten lapsiarki, huoli elannon saamisesta perheelle, on sitä siinä miehellekin kannettavaa. Mutta ihan omalla kokemuksella voin sanoa, että siitäkin voi päästä yli.

Hirmu tutulta kuulostaa tuo tarina, mutta pikku hiljaa tosiaan eteenpäin...
Halaatteko te? Kosketteletteko te muuten? Alapa varastaa yhteisiä sekunteja, vaikka niitä lapsia onkin. Mieheltä voi mennä aikaa tottua siihen, että tulet ja halaat tai vaikkapa silität, annat iltasuukon, jos tuollaista ei ole tapana tehdä, saattaapa ihan ensi alkuun vähän ärsyyntyäkin. Kosketus on kuitenkin hirmu vahva signaali ja se sitoo paria yhteen. Mies voi joko ymmärtää asian niin, että seksiä on tiedossa, joten yritä itse olla myötämielinen tai vaihtoehtoisesti hän tuskastuu ajatellessaan, että apua, taas uusi vaatimus, vaimo tahtoo seksiä. Pian hän kuitenkin huomaa, että ei ole mitään pakkoa seksiin. Mieleen palautuu, miten kivaa läheisyys onkaan ja pikku hiljaa osaatte taas olla kaksin, vaikka ette tekisi muuta kuin katsoisitte kylki kyljessä televisiota.
Mä olen joskus ihan itseäni varten listannut ylös (mielessäni) kaikki pienimmätkin asiat, jotka ovat mieheni hyviä puolia. Alkuun niitä ei meinannut keksiä, muuta kuin "se ei ryyppää eikä se lyö" ja mulle tuli hetkeksi fiilis, että on mullakin jumalauta kriteerit, jos nuo piisaavat. Mutta pian alkoi mieleen tulla paljon, paljon muutakin ja mies alkoi taas näyttäytyä uudessa valossa ja sain itse voimaa lähteä elvyttämään suhdetta osaltani.