Mä oon niin väsynyt, turhautunut ja välillä jo aivan raivoissaan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja HEI!:
http://www.adhd-liitto.fi/kysytytlapset.htm

itseäni helpotti kovasti tajuta etten ole epäonnistunut, lapseni vaan vaatii tietynlaista huomioimista.

tärkeintä kuitenkin on että saisitte arkea sujumaan. tuolta löytyy hyviä vinkkejä.

Tuola kun katselin noita Ylivilkkauden-/tarkkavaisuushäiriön kriteereitä, niin poika tuntui täyttävän lähes kaikki :| Tuntuu, että kyllähän lähes jokainen lapsi osaa esim. psykologilla, neuvolassa... olla sen hetken rauhassa, kun joka paikka pursuaa uusia leluja ja tekemistä. Eipä siinä paljon ehdi lapseen keskittyä. Psykologin vastaanotolla poika piirsi ja leikki puolisen tuntia, kun minä puhuin psykologin kanssa, ja sen jälkeen psykologi sanoi, että sinne ei kannata enää tulla, koska ei nähnyt syytä :(

Se just neuvolassakin on ihmeellistä kun sanovat että ei mitään syytä ole lisätutkimuksiin kun tekee tehtävät ja osaa ehdä ne rauhassa. Eivät yhtään kuuntele mitä ongelmia muuten on!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
http://www.adhd-liitto.fi/kysytytlapset.htm

itseäni helpotti kovasti tajuta etten ole epäonnistunut, lapseni vaan vaatii tietynlaista huomioimista.

tärkeintä kuitenkin on että saisitte arkea sujumaan. tuolta löytyy hyviä vinkkejä.

Tuola kun katselin noita Ylivilkkauden-/tarkkavaisuushäiriön kriteereitä, niin poika tuntui täyttävän lähes kaikki :| Tuntuu, että kyllähän lähes jokainen lapsi osaa esim. psykologilla, neuvolassa... olla sen hetken rauhassa, kun joka paikka pursuaa uusia leluja ja tekemistä. Eipä siinä paljon ehdi lapseen keskittyä. Psykologin vastaanotolla poika piirsi ja leikki puolisen tuntia, kun minä puhuin psykologin kanssa, ja sen jälkeen psykologi sanoi, että sinne ei kannata enää tulla, koska ei nähnyt syytä :(

kyllä niitä on sellaisiakin lapsia jotka ei tosiaan pysty sitä hetkeäkään "käyttäytymään". mutta kun näitä "käytöshäiriöitä" on eri asteisia eivätkä ne tietenkään näy joka tilanteissa!

tosi huolestuttavaa että ei kuunnella! :(

poikamme oli juuri neurologin arviossa ja meinasi että meillä ei ole mitään vikaa.. ja edes oma äitini ei ymmärrä tilannetta koska poika on sen verta "vieraanvarainen".

poikamme oli juuri neurologin arviossa ja meinasi että meillä ei ole mitään vikaa.. ja edes oma äitini ei ymmärrä tilannetta koska poika on sen verta "vieraanvarainen".

Juu ei sitä meilläkään oikein kukaan muu ymmärrä. Jos käy kaupassa mummun ja papan kanssa niin ei ala riehumaan koskaan. Mutta jos ollaan oman perheen kesken niin silloin se on täysin mahdollista että jossain vaiheessa se taas alkaa. Ja se on jännä kun ei yhtään osaa ajatella sitä että toiset voi nukkua, saattaa huutaa sängystään illalla täysiä äitiä kun on jotain asiaa, siis ihan vain vaikka sitä että kiva kun huomenna on eskaripäivä. Ja ulkona ei uskalla olla yksin, hyvä että uskaltaa vessaan sisällä mennä yksin jos ulkona on pimeää. Välillä vaan..huoh..ei jaksas samoista asioista sanoa.

Ei tosiaan kukaan tunnu ymmärtävän minkälaista tämä on, kun ollaan omalla porukalla kotona... ja silloin vasta meno päällä onkin, jos meille tulee vieraita :| Mun äiti vaan keksii kaikkia muita syitä pojan käytökseen, esim. makean syönti... pojalla on perjantaisin karkkipäivä ja muulloin ei herkkuja syö, eli epäilen ettei ainakaan sokerista johdu :D

Perheneuvolaan saadaan nyt odotella muutama kuukausi, en tiedä kannattaisiko kumminkin ottaa yhteyttä kunnan psykologiin, ku meno vaan pahenee :(

Yhteistyössä