mä oon se seuraava äiti joka pääsee iltalehden lööppeihin... :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ei tää oo masennusta. mä kuitenkin välillä jaksan olla iloinen, ja onnellinen... masennuksen kokeneena tiedän kyllä sitten jos sekin vielä iskee.

mä vaan oon liian väsynyt. ja tarvisin jostain pidemmän pinnan... ehkä sekin onnistuis kun sais nukkua vaikka viikon näin aluksi. :/

On se masennusta. Aivan selkeästi. Normaali masennusoireeseen kuuluukin juuri tuollainen masennuksen kieltäminen kun ei noin masentuneena tiedosta todellista tilaansa.

kun mä en nyt ihan tajua. mitä apua mä neuvolasta saan? keskusteluapua joo, mutta en mä osaa sitten kenellekään puhua... tää on helpompaa kirjoittaa. ja kun lastenhoitoapua saan enemmän kuin monet muut... niin en koe sitäkään tarvitsevani. perhetyöntekijän saisin heti jos haluaisin, mutta kun mua vaan enemmän ahdistaa se että tänne tulis joku mun kanssa juttelemaan. täällä kun ne ei tee muuta kun juttelevat, ja tarvittaessa antaa neuvoja lasten kasvatuksen suhteen jne.

teille on ihana valittaa... kiitos :)

jos sulla on pokkaa tulla sanomaan että olet ihan kunnossa ja kiva kun tänne saa valittaa.. vielä naurunaamalla..
Mä en ainakaan jatkossa avaa tän tason otsikoita. Jos ihminen on noin ylpeä, että henkisesti pahoinpitelee avutonta 3veetä, muttei ymmärrä hakea apua, kun on ihan kunnossa sitten kuitenkin omasta mielestään..

Olen todella pahoillani lasten puolesta!

Alkuperäinen kirjoittaja voi v:
jos sulla on pokkaa tulla sanomaan että olet ihan kunnossa ja kiva kun tänne saa valittaa.. vielä naurunaamalla..
Mä en ainakaan jatkossa avaa tän tason otsikoita. Jos ihminen on noin ylpeä, että henkisesti pahoinpitelee avutonta 3veetä, muttei ymmärrä hakea apua, kun on ihan kunnossa sitten kuitenkin omasta mielestään..

Olen todella pahoillani lasten puolesta!

En mä oo sanonu että olen ihan kunnossa. vaan et olen väsynyt...
mä en nyt ihan tajua mikä sulle tuli. mä kun oon niin huono puhumaan kavereille ja muille, just sen takia kun en halua valittaa... niin sillä sanoin että ihana kun täällä voi valittaa.
ja tosta otsikosta... provosoiva ehkä.. mutta mutta... kun se epätoivo iskee niin... :(

Alkuperäinen kirjoittaja Menisit lääkäriin:
ei tää oo masennusta. mä kuitenkin välillä jaksan olla iloinen, ja onnellinen... masennuksen kokeneena tiedän kyllä sitten jos sekin vielä iskee.

mä vaan oon liian väsynyt. ja tarvisin jostain pidemmän pinnan... ehkä sekin onnistuis kun sais nukkua vaikka viikon näin aluksi. :/

On se masennusta. Aivan selkeästi. Normaali masennusoireeseen kuuluukin juuri tuollainen masennuksen kieltäminen kun ei noin masentuneena tiedosta todellista tilaansa.

Mutta mä en halua olla masentunut. uupunut ja loppuunpalanut vaikka ennemmin... mutta juuri tuosta masennus-paniikkihäiriölääkekierteestä päässyt ja tervehtynyt niin en vaan halua uudestaan samaa. :(

Masennusta tuo on. Sairauden tietyssä vaiheessa ihminen ei koe olevansa vielä masentunut vaikka muut ihmiset ympärillä näkevät ja tuosta tekstistäkin tuli heti selväksi että olet masentunut.

Kerroit et sulla on masennuslääkitys ollu? Purettiinko se jossaki sovitusti mtt:ssä tai jossaki hoitokontaktissa siis? Vai lopetitko itse? Ja onko sulla jotaki seurantaa mielenterveys asioissa? Pitkä lista kysymyksiä, kun minusta tuo sun alkuteksti on ihan oppikirja kuvaus masennuksesta väsymys/syyllistyminen, ilottomuus...

Alkuperäinen kirjoittaja muumuu:
Kerroit et sulla on masennuslääkitys ollu? Purettiinko se jossaki sovitusti mtt:ssä tai jossaki hoitokontaktissa siis? Vai lopetitko itse? Ja onko sulla jotaki seurantaa mielenterveys asioissa? Pitkä lista kysymyksiä, kun minusta tuo sun alkuteksti on ihan oppikirja kuvaus masennuksesta väsymys/syyllistyminen, ilottomuus...

lopetin itse. mutta psykiatri oli aiemmin antanut luvan lääkityksen lopettamiseen, söin lääkettä noin vuoden, oireet(paniikkikohtaukset, masennus) oli poissa muutamia kuukausia ennenkuin lopetin lääkkeen. en käy tällä hetkellä missään mtt:ssä tms. ehkä sitten pitäisi...

Et taida olla vielä tervehtynyt. Ymmärrän sinua täysin. Itsellä vastaavia tunteita, ja vaikea puhua kellekään. Jotenkin sitä odottaa, et joku vaan tulisi ja ymmärtäisi tilanteen. Mä oon käynyt lääkärillä, meillä kävi vauva-aikana perhetyöntekijä kerran juttelemassa.. En ole saanut apua mitä tarvitsen, enkä itsekään tiedä mitä se on.

Ensin laitoin vauva-ajan kaiken väsymyksen piikkin, mut nyt kun vihdoin univaikeuksien ja kaiken muun ikävän jälkeen elämän pitäisi olla hyvin, se ei vaan ole. Kaikki kotityöt on aina suuren työn takana, ja meillä vaan yksi lapsi, mies auttaa. Mä näytän päällisin puolin niin "hyvältä".. Lastani rakastan älyttömästi, kai se tässä tilanteessa on se joka vaan vie eteen päin.

:hug: Ole rohkea ja pyydä itsellesi apua arjessa jaksamiseen. Puhu neuvolassa, ystävälle, miehelle, vanhemmillesi tai jollekin toiselle aikuiselle (en ole lukenut kuin avauksen, anteeksi, jos olet jo sanonut jotain näistä ). Mutta älä jää yksin! :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja muumuu:

lopetin itse. mutta psykiatri oli aiemmin antanut luvan lääkityksen lopettamiseen, söin lääkettä noin vuoden, oireet(paniikkikohtaukset, masennus) oli poissa muutamia kuukausia ennenkuin lopetin lääkkeen. en käy tällä hetkellä missään mtt:ssä tms. ehkä sitten pitäisi...

Suosittelen erittäin lämpimästi sulle et mars puhelin käteen ja aikaa tai lähetettä mtt:hen tilaamaan :hug: Saat ilon takaisin elämääsi ja lapsesi tarvitsevat äidin joka jaksaa olla,elää ja iloita heidän kanssaa :D

Kannattaa käydä ensi-ja turvakotien liiton netti sivuilla. Heillä on useilla paikkakunnilla baby blues toimintaa :D Moniin perheneuvoloihin voi ottaa yhteyttä sähköpostilla =) että saa ainekin neuvoja mistä lähteä omaan raskaaseen oloon apua saamaan. Tää niille ketjussa joilla ei ole jo jotaki hoitokontaktia :hug: