Mä oon taas "turhaan" hysteerinen (vauva8kk)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Mitä teidän 8kk vauvat osaa jo tehdä?
Meillä ryömitään vasta.
Konttaus asentoon noustaan mut thats it. Istuminen ei tuu kuuloonkaan vielä.
Meillä esikko osas jo kontata istua (nousta istumaan) nousta polvilleen yms.
Huolettaa että onko tuo poika jotankin jälkijunassa kaikista muista :ashamed:

Mun 10kk poika ei osaa nousta vielä itse istumaan. Istuu kyllä hyvin jos hänet istumaan laittaa, ja selkä suorana esim. syöttötuolissa, sohvalla...

Polvi-istuntaan nousi 9,5kk ikäisenä ja siinä tykkää tönöttää :)

Ryömii myös vauhdilla, ei konttaa. Konttausasennossa on kyllä keikkunut n.8kk iästä.

Älä turhaan huolehdi, kyllä se kehitys kulkee omia polkujaan. Meillä ainakin saman viikon aikana poika nousi ekan kerran polviseisontaan ja siitä jaloilleenkin. Toki siis sohvapöytää vasten.

älä hätäile.. meidän kuopus ei vielä 10kk ikäisenäkään liikahtanut mihinkään, siis ei edes ryöminyt.. Sitten parin viikon aikana nousi kontilleen ja pian tämän jälkeen alkoi konttaamaan, nousi tukeavasten ja käveli ilman tukea 11kk ikäisenä.. Joten älä hätäile kyllä ne taidot sieltä tulee

elä hätäile..kyl se siitä lähtee,jotkut vain hitaammin kuin muut..mä kuulin meidän esikon fysioterapialta et vauva tekee opitun asian keskimäärin 1000 kertaa ennen kuin oppii uuden :)

ÄLÄ HEI HUOLI :) Niinhän se vain menee, jokainen on oma yksilönsä, persoonansa. Jokainen kehittyy omaa tahtiansa. :) Ei se ole huolenaihe, sun vauva ottaa vain rennommin alun eikä niin hoppuillen :)

Eihän me aikuisetkaan samaan aikaan vaikkapa autolla opita ajamaan. :D Hmm, esimerkki mikä äkkiä tuli mieleen.. :)

Meidän tyttö, nyt vähän yli 9kk otti ensiaskeleita (noin 5kpl) ilman vanhempien tukea pari pv sitten ja kyllä se oli odotettavissa. Ollut niin jämäkkä ja tekeväinen jo ihan alusta asti. 3kk ikäisenä jo kääntyili selältä masulleen ja toisinpäin. Ryömi noin 5kk eteenpäin.. Kontata alkoi about 7kk ikäisenä.

Mutta: EI SIIS HUOLTA! me odoteaan toista vauvaa nyt ja sehän voi ryömiä vaikka vuoden ikäisenä vasta :) Ehkä mä silloin sitten vähän huolta kantaisin jos jo tuon ikäinen, mutta sulla ei tarvitse olla pään sisällä stressiä :)

Jälkijunassa voi olla, mutta meitä on muitakin! Omani on myös 8kk eikä edes ryömi vielä. Konttausasentoon ei juuri yritä nousta. Ei nouse myöskään itse istumaan, paitsi rattaissa puoli-istuvasta asennosta nousee ylös istumaan. Jos laittaa lattialle istumaan, kellahtaa nurin saman tien. Ja ihan normaalin kehityksen rajoissa mennään silti. Mun mielestä täältä palstalta saa vääristynyttä kuvaa vauvojen kehityksestä, kun niitä todella aikaisia taitoja hehkutetaan niin näkyvästi. Totta kai, onhan se hienoa, että jotkut ryömivät jo alle puolivuotiaina jne, mutta se taas ei ole ns. "normaalia" vaan pikemminkin poikkeuksellista. :)

Alkuperäinen kirjoittaja turhaan juu:
Jälkijunassa voi olla, mutta meitä on muitakin! Omani on myös 8kk eikä edes ryömi vielä. Konttausasentoon ei juuri yritä nousta. Ei nouse myöskään itse istumaan, paitsi rattaissa puoli-istuvasta asennosta nousee ylös istumaan. Jos laittaa lattialle istumaan, kellahtaa nurin saman tien. Ja ihan normaalin kehityksen rajoissa mennään silti. Mun mielestä täältä palstalta saa vääristynyttä kuvaa vauvojen kehityksestä, kun niitä todella aikaisia taitoja hehkutetaan niin näkyvästi. Totta kai, onhan se hienoa, että jotkut ryömivät jo alle puolivuotiaina jne, mutta se taas ei ole ns. "normaalia" vaan pikemminkin poikkeuksellista. :)

Joo samaa mieltä ja jos kuuntelee ns.vanhempaa sukupolvea niin päivittelevät kun nykyajan vauvat kehittyy tosi nopeaa:D silloin vauvat oli tosissaan vähä hitaampia lähtijöitä kun leluja oli vähemmän ja vanhemmilla ei ollu aikaa niin paljon houkutella vauvoja lähtemään liikkeelle:)

Yhteistyössä