Mä päätin tehdä niin vaikka hullua se on,tai melkein jo sen päätös tein

myös pelottaa mitäs voi tulla myöhämmin rokotuksen jälkeen?Mua myös kiinosta se,mitä en voi löytä nettin kauta että miten ne voi kenelle tehty vuona 1976 rokoteet,miten he voivat siis nyt :| kerrottiin van että silloin se oli varallinen rokote,kyllä ehkä nyt eri,mutta en voi tästäkin ihan varma olla

Savanna hei, se possuflunssa voi tarttua teille kaupasta, tai ihan mistä vaan.. Meinaatko todella että pystyt olemaan koko talven ilman shoppailua jne... Enemmin sä sen sieltä tuot kotiin, kuin miehesi töistä.. Käsket miestäsi huolehtimaan hyvästä käsihygieniasta ja annat sen vaan asua kotona.. Hullua nuo sun hysteriat...

Alkuperäinen kirjoittaja Bannukakkua Savannan tapaan:
Alkuperäinen kirjoittaja ss:
Mitä meinaat syödä??tiedätkö että voi tarttua niistä ruokatarvikkeista mitä
kaupassa ihmiset käsillään koskee..ei hyvää päivää..s

no mut tuskin kuitenkin tartu kun käsihygienia on hyvää sen jälkeen

niin teillä`?mitä sitten vaikka teillä on jos mies tuo kaupasta ruokaa jättää ovelle niin niitä ruokia on kaupassa hypistellyt,niiden ympärillä on yskitty räitty yms teille sä kosket niihin lapset koskee niin siinä se voi tulla..

Niin.....mutta en muuta parempaa keksi mä,miten voi pysyä kaksi viikkoa kaikesta pöpöistä tai jopa 4vkoa vielä?...,en mä niin shoppailusta välitä,mulle lapset tärkeämpi :o on ihmee jos joku luule että shoppailu mulle menee ihan perhen tai terveyden eteen,on se toki kiva,mukava ja hauska mutta ei mikään maailman ykkös juttu...
Kenellä on jotain hyvää idea sitten suojatta lapsia 2viikkoa rokotuksen jälkeen?Mikä järkeä sen otta jos elää ihan tavallinen elämää sen jälkeen epidemian aikana?Kun se voi kuitenkin melkein varmasti saada?

Ei ole olemassa sellaista tietoa, joka sinut saisi rauhoittumaan. Kaikki tieto, mitä tästä taudista ja rokotteesta on saatavilla, on ristiriitaista. On vain joko luotettava virallisten tahojen suosituksiin ja ohjeisiin tai oltava luottamatta. Kukaan kun ei pysty 100%:n varmasti sanomaan, että asia on juuri tietyllä tavalla.

Mä luulen, että tuo kotiin linnoittautuminen on ainoa keino, jolla saat mieltäsi rauhoitettua. Edes vähän. Pysy kotona, pysy poissa palstalta, älä lue uutisia äläkä lehtiä. Pyydä miestäsi soittamaan, kun epidemia on Suomessa ohi.

Lisäys: Ja kun epidemian jälkeen lähdette jälleen ihmisten ilmoille, varokaa, että ette jää auton alle.

Eläkää Savanna ihan normaalia elämää.. Isompia ostareita yms voitte vältellä, mutta voitte kuitenkin käydä normalisti kaupassa.. Kaupan jälkeen hyvä käsihygienia (kunnon käsipesu saippualla paras vaihtoehto). D-vitamiinin pitäisi kanssa auttaa kasvattamaan vastustuskykyä tätä possuflunssa vastaan.. Koita olla liikoja stressaamatta.. Ja juu, kyllä se rokote pitäisi niin suojata, ettei ainakaan niin kovana tule se tauti..

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Ei ole olemassa sellaista tietoa, joka sinut saisi rauhoittumaan. Kaikki tieto, mitä tästä taudista ja rokotteesta on saatavilla, on ristiriitaista. On vain joko luotettava virallisten tahojen suosituksiin ja ohjeisiin tai oltava luottamatta. Kukaan kun ei pysty 100%:n varmasti sanomaan, että asia on juuri tietyllä tavalla.

Mä luulen, että tuo kotiin linnoittautuminen on ainoa keino, jolla saat mieltäsi rauhoitettua. Edes vähän. Pysy kotona, pysy poissa palstalta, älä lue uutisia äläkä lehtiä. Pyydä miestäsi soittamaan, kun epidemia on Suomessa ohi.

No en mä ihan noin eristäyty etten lue mitään,mutta tiedän se on ainoa joka auta on olla kotona,myös tiedän mua nyt mikään tieto ei rauhoitanut eikä rauhoita,tiedän myös että ehkä rokote on parempi kun ei,koska en tiedä millä tavalla se sika vaikuttaa mun lasteen,mut myös tiedän että rokote tuhoa tai heikentää ainakin vastustukykyä ja ei kukaan voi sanoa mitä on 10v päästä,mulle vaikea senkin kans elää ja myös vaikea jos en tee siitä,eli huoh

Alkuperäinen kirjoittaja sh:
Eläkää Savanna ihan normaalia elämää.. Isompia ostareita yms voitte vältellä, mutta voitte kuitenkin käydä normalisti kaupassa.. Kaupan jälkeen hyvä käsihygienia (kunnon käsipesu saippualla paras vaihtoehto). D-vitamiinin pitäisi kanssa auttaa kasvattamaan vastustuskykyä tätä possuflunssa vastaan.. Koita olla liikoja stressaamatta.. Ja juu, kyllä se rokote pitäisi niin suojata, ettei ainakaan niin kovana tule se tauti..

mutta mä käyn töissä missä aika paljon turisteja myös käy tai ainakin aina baarissa erilaiset ihmiset,viikonloppuna aina kaikki täynnä,sieltä ihan varmasti voi jotai tuoda,mä en voi ees hyvällä omalla tunnella työt enää tehdä

No en mä ihan noin eristäyty etten lue mitään,mutta tiedän se on ainoa joka auta on olla kotona,myös tiedän mua nyt mikään tieto ei rauhoitanut eikä rauhoita,tiedän myös että ehkä rokote on parempi kun ei,koska en tiedä millä tavalla se sika vaikuttaa mun lasteen,mut myös tiedän että rokote tuhoa tai heikentää ainakin vastustukykyä ja ei kukaan voi sanoa mitä on 10v päästä,mulle vaikea senkin kans elää ja myös vaikea jos en tee siitä,eli huoh
No siis mun ohjeeni sulle edelleen on, että lakkaa lukemasta tai kuuntelemasta koko asiasta. Kun sitä tietoa, minkä rauhoittuaksesi haluaisit kuulla, ei kukaan voi sulle antaa. Joten ala vaikka askarrella lasten kanssa, siivoa vaatekaappeja, pese ikkunat, suunnittele kuukauden ruokalistat, leivo sämpylöitä ja marjapiirakoita, lue jotain kirjaa, katso telkkarista leffa ja opettele vaikka kutomaan villasukkia. Ihan mitä tahansa, mikä ei liity sikainfluenssaan :)

mutta mä käyn töissä missä aika paljon turisteja myös käy tai ainakin aina baarissa erilaiset ihmiset,viikonloppuna aina kaikki täynnä,sieltä ihan varmasti voi jotai tuoda,mä en voi ees hyvällä omalla tunnella työt enää tehdä

no sitten on varmaan oltava töistä poissa jos sieltäkin tulee stressi.. Tai sitten tanssit maski kasvoilla ;)

No siis mun ohjeeni sulle edelleen on, että lakkaa lukemasta tai kuuntelemasta koko asiasta. Kun sitä tietoa, minkä rauhoittuaksesi haluaisit kuulla, ei kukaan voi sulle antaa. Joten ala vaikka askarrella lasten kanssa, siivoa vaatekaappeja, pese ikkunat, suunnittele kuukauden ruokalistat, leivo sämpylöitä ja marjapiirakoita, lue jotain kirjaa, katso telkkarista leffa ja opettele vaikka kutomaan villasukkia. Ihan mitä tahansa, mikä ei liity sikainfluenssaan :)

tämä on varmasti paras ohje, mitä kukaan voi savannalle antaa.. =)

Ymmärrän että sulla on paha olla ja sitä pahaa oloa lisää pakkoajatukset. Mutta oletko miettinyt että omalla käytöksellä teet lapsistasi suurella todennäköisyydellä neuroottisia aikuisia ja se on ihan yhtälailla sairaus kuin sikainfluenssa.

Jos ihan oikeasti haluat tartunnalta välttyä niin paras mahis on vuokrata mökki korvesta, ostaa isot ruokavarastot mutta pitää tietenkin kassit vuorokauden ulkona että virus kuolee ennen kuin ruoat otat mökkiin. Mutta aika älyvapaaltahan tuo kuulostaa.
Mielummin ota rokotukset kaikille ja pari viikkoa elelette rauhaisaa elämää kodin ja ulkoilun merkeissä.

no sitten on varmaan oltava töistä poissa jos sieltäkin tulee stressi.. Tai sitten tanssit maski kasvoilla ;)

Mä teen sielä ennemmän tarjoilijan hommia kun tanssin,mä nyt puhun tästä paikasta,mun on pakko olla 4kerta viikossa,mikä syy mä sanon etten enää tulee,sikapelko?Ja sitten saan hulluleima otsaan?Pelotta sekin ja kun en tiedä mitä sanoa,mutta toisalta mä tietysti voi ihan helposti ilman töitäkin olla,en mä nälkään kuolee,mutta on sekin vaikea,kaikki ajatukset kävin jo läpi ja vaikka sisällä tunnen siitä että pitää elää normaalia elämää,mutta taas kun järki ei kunnolla toimi niin jotain sen estää tehdä

Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Ymmärrän että sulla on paha olla ja sitä pahaa oloa lisää pakkoajatukset. Mutta oletko miettinyt että omalla käytöksellä teet lapsistasi suurella todennäköisyydellä neuroottisia aikuisia ja se on ihan yhtälailla sairaus kuin sikainfluenssa.

Jos ihan oikeasti haluat tartunnalta välttyä niin paras mahis on vuokrata mökki korvesta, ostaa isot ruokavarastot mutta pitää tietenkin kassit vuorokauden ulkona että virus kuolee ennen kuin ruoat otat mökkiin. Mutta aika älyvapaaltahan tuo kuulostaa.
Mielummin ota rokotukset kaikille ja pari viikkoa elelette rauhaisaa elämää kodin ja ulkoilun merkeissä.

no parempi olla neurottinen kun saada sikainfluenssa kuitenkin :D

mun jotain pakko päättä torstai asti ja kun itseä tunnen hyvin niin mua pelottaa myös ajatus että mä elään ahdistuneena kun otan rokote,rupen sitten mietimään,eikä mitään tulee

Ei ole.

Sä unohdat että riski kuolla sikainfluenssaan on tositosi pieni, vaikka tottakai se pienikin riski pelottaa.
Oli kyllä yksi rankimpia pöpöjä mikä meillä on jyllännyt mutta kuitenkin pientä ainaiseen neuroottisuuteen ja pelkotiloihin verrattuna, nekin on tuttuja.

Ei ole.

Sä unohdat että riski kuolla sikainfluenssaan on tositosi pieni, vaikka tottakai se pienikin riski pelottaa.
Oli kyllä yksi rankimpia pöpöjä mikä meillä on jyllännyt mutta kuitenkin pientä ainaiseen neuroottisuuteen ja pelkotiloihin verrattuna, nekin on tuttuja.

Mä tiedän mutta järki oikeasti petti uutisten takia,siitä uutisoidaan kokoajan,kun laita joku tv1 niin sieläkin possunuhasta puhutaan ja pelotta kun yhtäkkiä voi jotai tapahtua jos saat sikanuha,sitten pelotta jos virusten peräinen keuhkokuume niin mikään lääke ei auta,jopa voi olla ei auta jos lähet ajoissa sairalaan,mulla on traumoja keuhkokuumesta sen takia sen pelkään niin

Mä tiedän mutta järki oikeasti petti uutisten takia,siitä uutisoidaan kokoajan,kun laita joku tv1 niin sieläkin possunuhasta puhutaan ja pelotta kun yhtäkkiä voi jotai tapahtua jos saat sikanuha,sitten pelotta jos virusten peräinen keuhkokuume niin mikään lääke ei auta,jopa voi olla ei auta jos lähet ajoissa sairalaan,mulla on traumoja keuhkokuumesta sen takia sen pelkään niin
Ä-LÄ KAT-SO TELK-KA-RI-A!!! :)

Ä-LÄ KAT-SO TELK-KA-RI-A!!! :)

sitten tuun vielä enemmän hulluksi :D

Ei ole.

Mä tiedän mutta järki oikeasti petti uutisten takia,siitä uutisoidaan kokoajan,

Kyllä mullakin meni todellisen pelon puolelle kun lapset sairastuivat, meni yöunet ja istuin lasten vieressä kuuntelemassa hengitystä.
Sinua ei varmaankaan rauhoita tai auta nyt mikään muu kuin aika. Toivottavasti jaksat ja kestät :hug:

sitten tuun vielä enemmän hulluksi :D
Et voi tulla :D :D Ihan oikeesti....kauan sitten mediassa kohistiin tapauksesta, missä Jammu-setä oli siepannut kaksi pientä koulutyttöä, raiskannut, tappanut ja yrittänyt polttaa niiden tyttöjen ruumiit. Mulla oli siihen aikaan itselläni pieni tyttö ja se tapahtuma ahdisti mua välillä niin, etten meinannut voida hengittää. Sen verran mulla oli järkeä päässä, että tiesin, etten voi estää samaa tapahtumasta omalle lapselleni, ellen sitten lukitse lasta kotiin vuosikausiksi. Joten lakasin seuraamasta uutisia, lukemasta iltapäivälehtiä yms kunnes kohu tapahtumasta oli loppunut.

Yhteistyössä