Mä tarviisin kyl sellaisen nanny 911 tänne :D .. Vai mikä lie :p

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Januliittus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Januliittus

Aktiivinen jäsen
19.12.2007
4 359
0
36
Jyväskylä
Mä oon siis niin poikki tuon isomman tytön kanssa. Se ei usko mitään, ei sitten yhtään.. Sata kertaa saa sanoa yhdestä asiasta ja siltikään ei uskota. Sit sitä itketään ku äiti joutuu komentaa liikaa ja vasta sitten uskotaan, jos silloinkaan.
Eilen jäi serkkupojan synttärit väliin ku tyttö oli taas niin mahdoton että en yksinkertaisesti jaksanu enää lähteä mihinkään sukuloimaan. Pari tuntia itkin sängyssä ja tuntui jo että saan hermoromahduksen. Ottaa niin koville "tapella" tuon kanssa. Pienempi tyttö rupeaa olemaan ihan samanlainen ku ottaa isommasta mallia. Repii isosiskonsa hiuksia päästä, puree, raapii ja puristaa/nipistää jälkiä. Jäähypenkit kokeiltu eikä auta. Puhumista yritetty ja sekään ei auta. No auttaa sen 5min ja sit taas on piru irti |O

Äitini on monesti ihmetelly että eihän se tyttö nyt niin kamala ole ja yritä jaksaa jne jne.. Että ei tyttö heillä koskaan tuhma ole ja tekee kaiken kiltisti mitä pyydetään. No tottakai ku ei ole äiti paikalla jolle uskaltaa kiukutella. Olin sit eräs viikonloppu heillä lasten kanssa ja äidillänikin meni hermot todella nopeasti vaikka hän yleensä kestää kiukuttelun ku kiukuttelun.. Ja sanoi että nyt se ymmärtää että miksi itken melkein päivittäin tuon tytön takia.

En kohta enää jaksa :'( Pakko myöntää.. Nyt mietinkin että saisikohan neuvolasta tai perheneuvolasta jotain apua? Tai onko joku saanut? Viimeksi ku neuvolatädille puhuin siitä niin sanoi että laita tyttö päiväkotiin : / En tahdo laittaa ku olen kuitenkin itse kotona ja ei nuo hoidot kovin halpoja ole..

Meillä sama tilanne. Vanhimmalla pojalla (8v.) tosin adhd..., mut silti. Nuorempi 5v. "kiltimpi" ja muutenkin rauhallisempi luonne. mut huomaa et isoveljen käytös on alkanut vaikuttaa jo nuoremman käytökseen:( Me ollaan miehen kans molemmat ihan loppu ja hermoraunioita. Sitten meillä on myös kolmas lapsi 1v. AAArgh, ei ole helppoa ei... Kun sais joskus edes vapaata tästä kaikesta, mut ei niin ei..

[QUOTE="vieras";22022235]Meillä sama tilanne. Vanhimmalla pojalla (8v.) tosin adhd..., mut silti. Nuorempi 5v. "kiltimpi" ja muutenkin rauhallisempi luonne. mut huomaa et isoveljen käytös on alkanut vaikuttaa jo nuoremman käytökseen:( Me ollaan miehen kans molemmat ihan loppu ja hermoraunioita. Sitten meillä on myös kolmas lapsi 1v. AAArgh, ei ole helppoa ei... Kun sais joskus edes vapaata tästä kaikesta, mut ei niin ei..[/QUOTE]

Mun tekis myös mieli saada ainakin viikko vapaata että sais taas hermot jotenkin kasaan.. Päiväksi tai pariksi nuo joskus pääsee johonkin yökylään, ja on ihanaa ku tulevat kotia, mutta ei sitä ihanuutta kauaa kestä ku taas alkaa ihan turhat kiukuttelut.. Voimia teille sinne! :hug:

Niinpäs näkyy tulevan :D Mä olen joskus yrittäny noiden keinoja saada toimii, mut en mä vaan siinä onnistu :( Mä haluun ton tänne meille ja mieluiten HETI :D Onks tuollaisia suomessa? -Tuskin :kieh:

Sä oot varmaan liian väsynyt. Nannyhan tekee noissa perheissä suuremman työn ja vääntää kovemmin vanhempien kuin lasten kanssa. Vanhemmat ovat liian lähellä näkemään, millainen perhedynamiikkakuvio on. Siksi kyllä suosittelisin vaikkapa neuvolapsykologin kanssa juttelua. Ei teistä kukaan paha ole, mutta olette varmaan kaikki väsyneitä ja jumitatte toimimattomassa kuviossa.

Lapset hakee sillä käytöksellä huomiota. Selvät pelisäännöt asioiden suhteen. Vanhempien kyllä pitäis näyttää, mitä sallitaan ja mitä ei. Siihen ei nannyja tarvita.

Mun tekis myös mieli saada ainakin viikko vapaata että sais taas hermot jotenkin kasaan.. Päiväksi tai pariksi nuo joskus pääsee johonkin yökylään, ja on ihanaa ku tulevat kotia, mutta ei sitä ihanuutta kauaa kestä ku taas alkaa ihan turhat kiukuttelut.. Voimia teille sinne! :hug:

Viikko ois just sopiva:) siinä ehtis ihan oikeesti koota itsensä ja ehkä myös sitä parisuhdetta... Niin,mitä parisuhdetta..? Voih, kun sais edes nuo kaksi vaik vko.lop jonnekin joskus.....

Kiitos tsemeistä!

[QUOTE="vieras";22022261]Sä oot varmaan liian väsynyt. Nannyhan tekee noissa perheissä suuremman työn ja vääntää kovemmin vanhempien kuin lasten kanssa. Vanhemmat ovat liian lähellä näkemään, millainen perhedynamiikkakuvio on. Siksi kyllä suosittelisin vaikkapa neuvolapsykologin kanssa juttelua. Ei teistä kukaan paha ole, mutta olette varmaan kaikki väsyneitä ja jumitatte toimimattomassa kuviossa.[/QUOTE]

Oot kyllä ihan oikeassa että mä olen TODELLA väsyny tähän p*skaan mitä saa käydä läpi joka helv päivä aamuheräämisestä iltaunille asti :( Täytyy joku päivä käydä neuvolassa ja kysyä että pääsisikö tuon tytön kanssa johonkin. Tuntuu etten pysty olemaan onnellinen ku koko ajan saa itkeä ja miehelle tiuskin ihan turhaan vaikka se ei ole mitään väärää tehnyt. Ärsyttää vaan ku tuntuu ettei kukaan tajua että millaista mulla on täällä päivisin. Ja miks tyttö on kuin enkeli jos mä tai mieheni ei olla paikalla. *syvä huokaus*

[QUOTE="tupuna";22022286]Lapset hakee sillä käytöksellä huomiota. Selvät pelisäännöt asioiden suhteen. Vanhempien kyllä pitäis näyttää, mitä sallitaan ja mitä ei. Siihen ei nannyja tarvita.[/QUOTE]

Ne saa huomiota mielestäni ihan tarpeeksi. Meillä on säännöt, mutta ne ei auta ku tyttö päättää jotain niin se sit myös pitää. Temperamenttinen ja kunnon jääräpää.. Eli ihan samanlainen kuin minä O.o :D Ei omena kauas puusta putoa :confused:

Jos kerta mummolassa käyttäytyy hyvin, niin sittenhän osaa sen. Nyt sitten vaan vaatimaan nätimpää käytöstä kotona. Pari viikkoa jaksat pinnistää, jos ajattelet että muuten odottaa monen vuoden "helvetti".

Älä sano monta kertaa. Sano kerran. Jos ei tottele varota ja sano toisen kerran. Sitten mentiinkin tukkaputkella jäähylle tms.

Äläkä anna koskaan satuttaa sinua tai sisaruksia. Se on ehdotonta ja heti jäähyä.

Samaten nimittely jne. on kiellettyä. Vaadi kunnioitusta itsellesi. Eikä myöskään tavaroita tai kotia saa rikkoa.

Ja yritä vältää konflikteja niin pajon kun on mahdollista. Huumorilla tai käännä ajatuksia muualle, niin onnistuu monesti välttämään ainakin kolmas osan tappeluista.

Meillä oli tyttö noin 4v 2kk kun vauva syntyi ja on kyllä ihan kiitettävästi koetellut äidin hermoja. Huomiota hakee, vaikka saiskin sitä.. ..mutta ei kai koskaan riittävästi omasta mielestään.

Ainoa kohta missä mun mielestä voi soveltaa koirien koulutusoppeja lastenkasvatukseen on johtajuus. Vanhempien pitää ottaa johtajan asema perheessä. Eikä se tarkoita autoritäärisyyttä vaan sitä, että kaikesta näkee, kuka on pomo. Pomon tehtävä ei ole helppo eikä mukava, siksi siitä on niin helppoa ja mieluisaa vähitellen luistaa pois.

Jos kerta mummolassa käyttäytyy hyvin, niin sittenhän osaa sen. Nyt sitten vaan vaatimaan nätimpää käytöstä kotona. Pari viikkoa jaksat pinnistää, jos ajattelet että muuten odottaa monen vuoden "helvetti".

Älä sano monta kertaa. Sano kerran. Jos ei tottele varota ja sano toisen kerran. Sitten mentiinkin tukkaputkella jäähylle tms.

Äläkä anna koskaan satuttaa sinua tai sisaruksia. Se on ehdotonta ja heti jäähyä.

Samaten nimittely jne. on kiellettyä. Vaadi kunnioitusta itsellesi. Eikä myöskään tavaroita tai kotia saa rikkoa.

Ja yritä vältää konflikteja niin pajon kun on mahdollista. Huumorilla tai käännä ajatuksia muualle, niin onnistuu monesti välttämään ainakin kolmas osan tappeluista.

Meillä oli tyttö noin 4v 2kk kun vauva syntyi ja on kyllä ihan kiitettävästi koetellut äidin hermoja. Huomiota hakee, vaikka saiskin sitä.. ..mutta ei kai koskaan riittävästi omasta mielestään.

Olen yrittäny jo pari kk tuota että käyttäytyisi yhtä hyvin kuin vieraiden luona, mutta ilmeisesti se ei vaan ota kuuleviin korviinsa mitään vastaan ku tuntuu että se menee toisesta sisään ja toisesta heti ulos. Jos komenna tai käsken tekemään jotain niin se vaan jatkaa pelleilyä ja nauraa paskasesti päälle ( siis ihan hirvee kakara :ashamed: ) .. Olen pyytänyt nätisti ja joskus toimii, mutta suurimmaksi osaksi ei.. Jäähypenkillä istuisi koko päivän jos jaksaisin sen sinne viedä joka kerrasta ku on tarvista, mutta ku en vaan jaksa enää.. Tekis mieli aamulla herätessä vaan jäädä sänkyyn makaamaan ja kelata päivä iltaan asti..

Olen yrittänyt että ei satuta tai muutakaan, mutta en pysty koko aikaa vahtimaan. Anteeksi joutuu joka kerta pyytämään halauksen kera. Ja nyt puhun siis pienemmästä tytöstä joka satuttaa isompaa.

Olen yrittäny jo pari kk tuota että käyttäytyisi yhtä hyvin kuin vieraiden luona, mutta ilmeisesti se ei vaan ota kuuleviin korviinsa mitään vastaan ku tuntuu että se menee toisesta sisään ja toisesta heti ulos. Jos komenna tai käsken tekemään jotain niin se vaan jatkaa pelleilyä ja nauraa paskasesti päälle ( siis ihan hirvee kakara :ashamed: ) .. Olen pyytänyt nätisti ja joskus toimii, mutta suurimmaksi osaksi ei.. Jäähypenkillä istuisi koko päivän jos jaksaisin sen sinne viedä joka kerrasta ku on tarvista, mutta ku en vaan jaksa enää.. Tekis mieli aamulla herätessä vaan jäädä sänkyyn makaamaan ja kelata päivä iltaan asti..

Olen yrittänyt että ei satuta tai muutakaan, mutta en pysty koko aikaa vahtimaan. Anteeksi joutuu joka kerta pyytämään halauksen kera. Ja nyt puhun siis pienemmästä tytöstä joka satuttaa isompaa.

Ei kun päiväkotiin vain oppimaan. Ammattikasvattajat toivottavasti jaksavat ne tuhannet toistot.

Yhteistyössä