Mä tulin uskoon!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uskossa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja anne:
Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:
Alkuperäinen kirjoittaja sirkkatälli:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Lapset ovat viattomia, he eivät ymmärrä vielä hyvän ja pahan eroa, eivätkä tee syntiä tietoisesti. Siksi he pelastuvat aina. Ja se synti on juuri se siis, joka on meidän ja Jumalan välissä.

No koskas se synti tulee?

Huomaako esim. äiti sen lapsestaan?

(vtr esim. ensim.uhmaikä - rakas pikku laps muuttunut pikkuperkeeksi)

No mihnä helvettiin se perisynti nyt yhtäkkii katos???? :headwall:

Perisynti on suuri vitsi.

Jaaaaha ja miks siittä vauhkootte sitten???Eikö eeva syönytkään sitä omppoo ja antanu aatamille????"Kaikki ovat syntiä tehneet"...te ette ny oikeen pysy itte asiassa!!!Jos ottaa omakseen jonkun elämänvakaumuksen,kuten minä pakanuuden,täytyy nyt hemmetti olla sen verta selkärankaa,että pysyy sanojensa takana eikä vaihdella mielipidettä kuulijan mukaan!

nyt putosi kärryiltä. Mä en ole mitään perisyntiä kieltänyt ja tuskin kukaan muukaan uskova?

Miten sitten vastasyntynyt on synnitön...eikö sillä ole se perisynti taakkanaan?????
Putoo kärryiltä tämäkin!
:o

Jos ajatellaan että vauva kuolisi synnytkseen. Eihän hän ole ehtinyt vielä tehdä miään, kun joutuisi jo helvettiin. Aika vaikea uskoa Jumalalta sellaista. Ei Jumala mikään sadisti ole.

Mutta tottakai asenteemme tulee olla sellainen, että Jumala yksin tietää. Minun Jumalani on kuitenkin rakastava Isä, ei mikään sadisti.

Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Minä en tunne yhtään paatunutta sylivauvaa enkä pientä lasta. He ovat viattomuutensa vuoksi esikuvia uskovaisille aikuisille. Paavali kirjoitti, että "olkaa pahuudessa lapsia, mutta ymmärrykseltä täysi-ikäisiä.
Jos vauvat ja pienet lapset olisivat läpikotansa kelvottomia ja synnin turmelemia, ei Paavali olisi kirjoittanut sellaista.

Mielikki kirjoitti,että "Kaikki ovat syntiä tehneet".. se tosiaan kuulostaa raamatunlauseelta. Mitenkäs raamatussa sellaista voi lukea - vai oliko sekin sitten Paavali joka tuollaista kirjoitti - mutta mitenkäs tuokaan lause sitten, jos se ei pidäkään paikkaansa?

totta kai pitää paikkansa. Roomalaiskirjeessä: Kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla"

No ketä se raamatun "kaikki" sitten tarkoittaa?

Kaikki, jotka tiedostavat...
Kaikki, jotka eivät tiedosta...
Kaikki, tieodostamattumuudestaan huolimattakin...
...

Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Minä en tunne yhtään paatunutta sylivauvaa enkä pientä lasta. He ovat viattomuutensa vuoksi esikuvia uskovaisille aikuisille. Paavali kirjoitti, että "olkaa pahuudessa lapsia, mutta ymmärrykseltä täysi-ikäisiä.
Jos vauvat ja pienet lapset olisivat läpikotansa kelvottomia ja synnin turmelemia, ei Paavali olisi kirjoittanut sellaista.

Mielikki kirjoitti,että "Kaikki ovat syntiä tehneet".. se tosiaan kuulostaa raamatunlauseelta. Mitenkäs raamatussa sellaista voi lukea - vai oliko sekin sitten Paavali joka tuollaista kirjoitti - mutta mitenkäs tuokaan lause sitten, jos se ei pidäkään paikkaansa?

totta kai pitää paikkansa. Roomalaiskirjeessä: Kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla"

No ketä se raamatun "kaikki" sitten tarkoittaa?

Kaikki, jotka tiedostavat...
Kaikki, jotka eivät tiedosta...
Kaikki, tieodostamattumuudestaan huolimattakin...
...

Johannes5:28-29.
Ne lapset jotka ovat Jumalan muistissa saavat ylösnousemuksen kuolleista maanpäälle.

Lapsenuskoinen... Lapset näkee avoimemmin kuin aikuiset, ne ei oo vielä sokeutunu kaikille asioille. Ne näkee paljon. Ennen kuin aikuinen tulee ja opettaa miten asiat "on" ("mielikuvitus"ystävät esim..). Myös aikuinen voi olla ns lapsenuskoinen, jos kykenee avautumaan kaikelle sille, mitä ei paljain silmin näe, mitä ei voi koskettaa, mitä ei voi mitata...olla avoin ja vastaanottaa sitä varauksetta.

Ihminen kääntää selkänsä Jumalalle kokonaan vasta sitten, kun lakkaa täysin välittämästä toisista ihmisistä, eläimistä, luonnosta. Jumala on rakkaus.

Minä menen kuoleman jälkeen "taivaaseen", vaikka en olekaan kristitty. Parempi teijän kristittyjen totutella ajatukseen, että tämmönen hörhö tulee sit sinne kans. ;) :D

Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Mitä teijän mielestä ylösnousemus tarkoittaa?

uskontunnustus kuuluu, että ruumiin ylösnousemukseen... Saadaan ylösnousemusruumis, joka on parempi kun tää. Toisaalta Raamattu opettaa (okei, säästän sulta jt vaivan, heidän mielestään ei) että kaikki nousevat ylös, joko tuomion tai elämän ylösnousemukseen.

Eli tapahtuuko se ylösnousemus kuoleman jälkeen, vai tässä elämässä?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun lapsella oli viikkoja jatkunut yskä, leikkaus poskiontelojen laajentamiseen edessä.
Otin lapsen mukaan helluntaiseurakunnan tilaisuuteen ja hänen puolestaan rukoiltiin siellä. Seuraavan yön jo nukkui yskimättä ja leikkauksessa ei ole tähän päivään mennessä ollut, samanlaisia "kroonisia" yskiä ei ole sen koomin tullut.
Jumala toimii ja tekee ihmeitä edelleen!

Minullakin ja lapsillani on viikkoja jatkunut yskä aina jossain vaiheessa parantunut. Kas kun en huomannut sitä ihmeenä pitää, on vaan niin jokapäiväinen asia.

Jossain toisaalla kerroit, että lääkärit eivät ole sinulle osanneet selittää tuota "ihmeparantumista". Flunssa kestää oman aikansa ja paranee kun on parantuakseen, mitenpä sitä lääkärit olisivat osanneet sen kummemmin selittää.

Niin - poskionteloleikkauksen tarve on meilläkin sillä poistunut, että kerran on saatu kunnolla niistettyä... :D

Sorry vaan, mutta vähän ihmeellisempiä ihmeitä saisi olla, että niitä ihmeinä voisi pitää.

3:23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla

Vauvat ja?

Koska sanotaan myös, että lasten kaltaisten on Jumalan valtakunta, en usko, että vauvat joutuisivat kuollessaan kadotukseen. Kukaan ei ole niin hyvä, että pääsisi omilla ansioillaan taivaaseen, on minusta tuon Raamatunkohdan keskeinen viesti.

Vauvat ja...

Juurikin vauvat ja vanhukset. Kaikki samalla viivalla.

Kaikki yhtä arvokkaita Jumalan silmissä. Kukaan ei saa tehdä itseään arvokkaammaksi, pitää parempana kuin pieni vauva. Inhimillisessä katsannossa mitä täydellisimmän ja kunniakkaan kristityn vaelluksen suorittanut arvostettu vanhus ei ole Jumalan silmissä yhtään sen arvokkaampi kuin vasta ensimmäisiä henkäyksiään ottava vauva. Kaikki saavat saman palkan, niin viime hetkinä mukaan tullut kuin varhaisista hetkistä asti jo pitkään mukana ahkeroinut.

Moni tässä ketjussa kirjoittanut on oikeassa. Koodi kirjoitti, että kaikki on hyvin, ja niin onkin. Ja Grace ilmensi ja heijasti käsityksillään kauniisti Jumalan rakkautta. Ei tosiaankaan syytä huoleen. Ei myöskään syytä juuttua syntiin. Synti on. Mutta synti on voitettu. Meidän ei tarvitse siitä enää huolehtia. Ei edes pienen vauvan osalta, se ei ole meidän asiamme. Synti koskee meitä kaikkia, vauvaakin, mutta kristinuskon mukaan jopa syntymättömänkin vauvan osana on samanveroinen ihmisarvo kuin mitä hurskaimmalla uskonsankarilla tai toisaalta myös mitä pahaisimmalla ryövärillä. Meille jotka luemme, kirjoitamme, ymmärrämme, käsitämme, ajattelemme, ja vaikka tiedostamme; meille on annettu ilmoitukseksi vain Jeesuksen sovitustyö. Me näemme vain meitä koskevan osamme. Syntymättömän tai kuolleen vauvan osa on toinen. Sama pelastustyö kattaa vauvan, mutta meidän ei tarvitse huolehtia sen toteutumisesta. Sekin on jo täysin toteutettu.

Vastasyntynyt tai vanhus. Ei erotusta. Ei ole juutalaista, ei roomalaista, kreikkalaista. Siinä eräs tuon roomalaiskirjeen kohdan sanomaa, kuten myös Koodi kirjoitti: Kukaan ei ole niin hyvä, että pääsisi omilla ansioillaan taivaaseen, on minusta tuon Raamatunkohdan keskeinen viesti. Grace on mitä kauniimmin oikeassa julistaessaan kaikkien pienten ihmislasten autuutta. Koodi on oikeassa paaluttaessaan uskomme käsityksiä. Synti on, ja se mainitaan kaikkia koskevana faktana, mutta sen ei tarvitse sitoa enää ajatteluammekaan, eikä tuossakaan kaikkia koskevassa kohdassa tarvitse juuttua syntiin, pääsemättä siitä eteenpäin. Etenkään ei ole tarvetta jäädä huoleen pienimmänkään lapsen osalta. Jumala on ja ilmestyy hänellekin, ja se Jumala on rakkaus. Eikä rakkaus koskaan häviä.

Mitä teijän mielestä ylösnousemus tarkoittaa?

uskontunnustus kuuluu, että ruumiin ylösnousemukseen... Saadaan ylösnousemusruumis, joka on parempi kun tää. Toisaalta Raamattu opettaa (okei, säästän sulta jt vaivan, heidän mielestään ei) että kaikki nousevat ylös, joko tuomion tai elämän ylösnousemukseen.

Eli tapahtuuko se ylösnousemus kuoleman jälkeen, vai tässä elämässä?

Heti kun maasta tehdään paratiisi sen jälkeen kuolleet herätetään ylösnousemukseen.

"Pääsevätkö myös verivihollisenne, siouxit, teidän paratiisiinne?" - "Pääsevät", he yllätyksekseni vastasivat. "Johan me sanoimme sinulle, että kaikki taistelu päättyy kuoleman jälkeen. On vain yksi paratiisi kaikille, niin pahoille kuin pyhillekin. Siellä kaikki intiaanit ovat sukulaisia!"
(Kitschi-Gami)

Alkuperäinen kirjoittaja yksinmietiskelijä:
semmoista kysyisin että minne kannattaisi mennä kun haluaisin että joku rukoilisi minun puolesta jne..ja haluaisin muutenkin jutella uskosta ja anteeksiantamisesta jne..??? siis kelle henkilölle? onko vapaaseurakunnassa ja tav.ev.lut.seurakunnassa eroa? ja mitä?

Jos kertoisit vähän mistä päin Suomea olet, niin voisin luultavasti antaa hyvän vinkin...

Mun kokemuksen mukaan Ev.lut.seurakuntien yhteydessä toimivat herätysliikkeet ovat tosi hyviä paikkoja löytää uskovia ystäviä, rukoilijoita ja juttelijoita. Esim. http://www.sley.fi/ -sieltä löytyy eri paikkakuntien toiminta
ja sekl.fi ja sro.fi

Noissa voit mennä tilaisuuden jälkeen nykäisemään puhujaa tai pappia hihasta ja sanoa, että haluat jutella, eikä kukaan ihmettele mitään.

Ainoa oikea tapa uskoa jumalaan on uskoa hänen ainoan poikansa ristinkuolemaan meidän kaikkien syntien puolesta. Sillä se on Jumalan sana, joka niin sanoo ja jumalan sana on hyvä. Herra meidän jumalamme Herra on yksi. Aamen. Voimaa ja siunausta kaikille jotka ottavat Jeesuksen sydämmeensä.

Ristus tuli munki syrämmeeni. Armas ristus avasi mun silmäni ja sain nährä jumalan valon. liityin siis myös yhteen lahkoon. Täs oos yks pätkä meirän messuista www.youtube.com/watch?v=ybYNspgq0CE&feature=related

Sanotaan, että ihminen kokee kolme herätystä elämänsä aikana. Sen jälkeen Jumala ei enää kutsu. Jos ei ole tarttunut tilaisuuksiin, se on menoa helvettiin. Itse olen kokenut nuo kolme kertaa, enkä ole siltikään lähtenyt Jeesuksen seuraajaksi. Nyt olen ollut vuosia kylmä.

Rukoilkaa uskovat minulle vielä yhtä mahdolllisuutta, yhtä herätyksen aikaa, jolloin voin vielä päästä uskoon!

Mäkin haluaisin tulla uskoon ja vahvistua uskossani Jumalaan. Vaikeaa se on :(
Jos Jumala on olemassa miksi elämä on niin vaikeaa?

Jos uskot Jeesukseen ja oot pyytäny sun kaikkia syntejä anteeks niin se riittä. Ihminen pelastuu yksin uskosta ja armosta ei omin teoin. Lahjana saadaan sitten pyhähenki, joka auttaa selviytymään näistä elämä vaikeista tilanteista. Huom. Jumala ei lupaa meille helppoa elämää, kun tulemme uskoon, vaan että voitamme vaikeat elämän tilanteet! Eli kun meille tulee vaikeuksia ajan myötä selviydymme niistä Jumalan avulla. Näin minä olen sen ymmärtänyt :)

Mäkin haluaisin tulla uskoon ja vahvistua uskossani Jumalaan. Vaikeaa se on :(
Jos Jumala on olemassa miksi elämä on niin vaikeaa?

Siunausta sinulle. Itse en ole oikein koskaan ymmärtänyt miksi elämän vaikeus sulkisi pois Jumalaa, ison osan elämän vaikeuksista ja julmuudesta aiheuttavat ihmiset itse. Sitten on näitä käsittämättömiä luonnonkatastrofeja ym mutta en niitäkään yhdistä siihen ettei Jumala välittäisi. Itse olen saanut kokea suoranaisia rukousvastauksia elämässäni mutta myös hyvin raskaita asioita. Uskovaisenkin elämä on laiffii tai jotain sinne päin...

Sanotaan, että ihminen kokee kolme herätystä elämänsä aikana. Sen jälkeen Jumala ei enää kutsu. Jos ei ole tarttunut tilaisuuksiin, se on menoa helvettiin. Itse olen kokenut nuo kolme kertaa, enkä ole siltikään lähtenyt Jeesuksen seuraajaksi. Nyt olen ollut vuosia kylmä.

Rukoilkaa uskovat minulle vielä yhtä mahdolllisuutta, yhtä herätyksen aikaa, jolloin voin vielä päästä uskoon!

Älä luovuta, sillä sä voit vielä pelastua. Paatunut ihminen ei enää kaipaakaan Jumalaa, joten SÄ et ole toivoton. Saatana haluaa sun luovuttavan, mutta kyllä sä voit vielä löytää Herran sillä JOKAINEN etsivä löytää! Jos etsit koko sydämestäsi niin löydät Hänet. Puhu Hänelle, kerro että kadut syntejäsi, sitäkin ettet aikasemmin vastannut kutsuun, ja pyydä Häntä sydämeesi. Hän vastaa.

Omilla AIVOILLAAN AJATTELEVA ei usko minkän sortin jumaliin.satuolentoja kaikki.logiikka,järki ja tiede heitetää romukoppaan kun uskotaa johonkin sokeesti ja ei ees kyseenalasteta.minusta se on vaaa hyvä asia mitä enemmän ihmiset eivä t usko jumaliin.ja uskon että tulevaisuudessa yhän vähempi uskoo ja hyvä niin.voidaan tulla jo nykyaikaan,ja muutenkin ihmettelen miski uskovaisia ei määritellä mieli sairaiksi.sairastahan se on kuulla ja nähdä olemattomia.

Yhteistyössä