Mä vihaan mun työpaikkaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja purkaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Pieras:
Osaan samaistua, mullakin aikoinaan ollut parikin sellaista lyhytaikaista työtä joita olen vihannut. Itkua väänsin aina kun piti töihin lähteä. Ja se kyllä jotenkin pilaa vaan kaiken, työ on kuitenkin iso osa elämää... Nyt vaan rohkeasti ja reippaasti uutta hakemaan, siitäkin tulee parempi mieli kun tietää että tekee jotain ikävän tilanteen korjamiseksi!

Nokun mulla ei ole kuin yksi koulutus juuri tälle alalle mitä sydämestäni vihaan. Mä voisin tehdä työkseni vaikka jotain paperihommia, sekin olisi sata kertaa mielekkäämpää kuin tämä :/

On olemassa lukemattomia töitä joita voi tehdä ilman koulutusta kunhan on perusjärkevä ja fiksu ihminen. Kuulostaa tekosyyltä... Itsekin olen moneen työpaikkaan päässyt ihan ummikkona ilman aikaisempaa kokemusta!

No mä olen oikeesti luullut ettei ole mahdollista mennä töihin ilman jonkun näköistä alan koulutusta. Voitko heittää esimerkkejä joistain työpaikoista?

Tosi monet asiakaspalveluhommat, avustavat toimistotyöt, puutarhatyöt, varastotyöt, aulapalveluhommat jne. Onhan aikasempi kokemus aina toivottavaa, mutta jos on perusterve ja järkevä ihminen, niin AINA kannattaa yrittää!

Juuri noi baarit, kahvilat, ravintolat ovat tätä inhokki alaa! Teen just sitä ja VIHAAN oikeasti tätä... Sen tiesinkin että tällä alalla voi olla kuka vaan, ei tarvii ammattitaitoa vääntää hampurilaista tai tehdä ala carte ruokaa, senkun kattoo listalta ja käyttää valmiita eineksiä. Asiakkaat valittaa ja työ on täyttä kuraa. Jotkut tykkää mutta mä vihaan!

Miksi olet sitten hakeutunut sille alalle?

Olisko opiskelu mahdollista? Jos lähtis jatkokouluttamaan vaikka esimiestehtäviin (pääsis toimistoon tekemään työvuoroja, palkkakuvioita, tilauksia jne.) tai jos opiskelisi opettajaksi ja lähtisi opettamaan ravintola-alaa?

Mites joku kauppa? Kassaksi tai myyjäksi pääsee ilman koulutusta.

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Juuri noi baarit, kahvilat, ravintolat ovat tätä inhokki alaa! Teen just sitä ja VIHAAN oikeasti tätä... Sen tiesinkin että tällä alalla voi olla kuka vaan, ei tarvii ammattitaitoa vääntää hampurilaista tai tehdä ala carte ruokaa, senkun kattoo listalta ja käyttää valmiita eineksiä. Asiakkaat valittaa ja työ on täyttä kuraa. Jotkut tykkää mutta mä vihaan!

Miksi olet sitten hakeutunut sille alalle?

Olisko opiskelu mahdollista? Jos lähtis jatkokouluttamaan vaikka esimiestehtäviin (pääsis toimistoon tekemään työvuoroja, palkkakuvioita, tilauksia jne.) tai jos opiskelisi opettajaksi ja lähtisi opettamaan ravintola-alaa?

Mites joku kauppa? Kassaksi tai myyjäksi pääsee ilman koulutusta.

Mä olen suunnitellut lähteväni opiskelemaan, mutta just tällä hetkellä se ei ole mahdollista. Ilmottaudun sitten seuraavaan hakuun, ammattikorkeeseen, en vaan tiedä yhtään että mille alalle.. En mä opettajaksi tälle alalle tahdo koska ei ole minulla niin paljon tietoa eikä kiinnostusta. Joku pikkuinen työpaikka olisi kiva, mutta tämmöiset isot firmat ovat aika, noh, persuksesta!

Yhteistyössä