Mää en jaksa tätä enää!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anneli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

anneli

Vieras
Oon luonteeltani luultavasti liian kiltti ja se tekee elämästäni vaikeaa!Mutta mitenpä muuttua yks kaks ärsyttäväksi??Mä oon se kuka hoitaa kaikkien tenavia koska mulla on vähän isompia omat ja muilla tutuilla on pikkuvauvoja niin ne varmaan ajattelee et mulla on niin helppoa ja tuo omia lapsiaan hoitoon.Kyllä ne sanoo et mä voin viiä omia niille vuorostaan mut kyl mä tajuun et en viiti koska niillä on omissa ihan tarpeeks hoidettavaa!!Mä en haluu tietyille ihmisille vastata ees puhelimeen ku pelkään et taas ne pyytää multa apuja.Mutta en mä kehtaa valehellakkaan ku ne kysyy et mitä teet se ja se päivä ja sit jos mullei oo kummempia ni ne kysyy et hoitasinko/auttaisinko .....???Vika on mussa koska olen niin kiltti mut mitä voisin asialle tehä?meinaa välillä niin ahistaa......

täällä toinen samanlainen kiltti paska. Onhan se kiva joskus, mut yhden kohdalla se oli aina minä hoitajana, kun äiti halusi harrastaa. Minä kun en sitä tarvitse...omasta mielestäni, koska ikänä en aikaa siihen ole järjestänyt. Tykkään mennä koko perheenä uimaan, lasketteleen jne. mutta että yksin. Vaikka minulla on isoja lapsia, silti. Työssä saa ihan tarpeeksi omaa aikaa. Välillä minua ahdisti niin lujaa oma kiltteyteni, kun tuli luvattua ja puhelimen suljettua pääsi itku. Väsyy sitä joskus isompien lasten äitikin! Vaikeaa, pitäisi kai olla ihan kamala ja paukauttaa päin näköä, en hoida.

Alkuperäinen kirjoittaja yksi vaan:
täällä toinen samanlainen kiltti paska. Onhan se kiva joskus, mut yhden kohdalla se oli aina minä hoitajana, kun äiti halusi harrastaa. Minä kun en sitä tarvitse...omasta mielestäni, koska ikänä en aikaa siihen ole järjestänyt. Tykkään mennä koko perheenä uimaan, lasketteleen jne. mutta että yksin. Vaikka minulla on isoja lapsia, silti. Työssä saa ihan tarpeeksi omaa aikaa. Välillä minua ahdisti niin lujaa oma kiltteyteni, kun tuli luvattua ja puhelimen suljettua pääsi itku. Väsyy sitä joskus isompien lasten äitikin! Vaikeaa, pitäisi kai olla ihan kamala ja paukauttaa päin näköä, en hoida.

Voi niinku mun suusta toi et joskus puhelimen suljettua meinaa itku tulla!Mies sano mulle et jos en osaa sanoa koskaan ei,niin mun on valehdeltava etten kerkeä hoitaa tms. mutta ei sekään oo musta oikein.

ap, pitikö sun olla lapsena aina kiltti? Tarkoitan sitä, ettet saanut sanoa aikuisille mitään vastaan? Mulla oli sellainen lapsuus. Luulen tämän meidän ongelman johtuvan siitä, kuinka meitä on kohdeltu lapsena.

Ei tuosta oikein voi syyttää ketään muuta kuin itseään. Harjoitelkaa vastaavia tilanteita varten valmiiksi joku lause, jolla kieltäydytte antamasta hoitoapua. Tällöin teitä ei päästä niin helposti yllättämään pyynnöillä ettekä niin helposti lupaudu sellaiseen mikä teitä ei kuitenkaan haluttaisi. Vaikkapa: "tällä kerralla mulle ei kyllä käy, kun on niin paljon kotitöitä rästissä ja univelkaa kertyneenä" tai jotain vastaavaa.

ap, pitikö sun olla lapsena aina kiltti? Tarkoitan sitä, ettet saanut sanoa aikuisille mitään vastaan? Mulla oli sellainen lapsuus. Luulen tämän meidän ongelman johtuvan siitä, kuinka meitä on kohdeltu lapsena.

Enpä oo tuota koskaan miettinyt mut nyt kun ajattelee niin kyllä mut opetettiin olemaan kiltti lapsi ja tuskinpa ikään asioihin sanoin vastaan!Teini-iässä olinki sit ihan ongelmatapaus mut nyt äitinä se kiltteys on palannut:)Uskomatonta mutta totta että liika kiltteys tekee elämästä vaikeaa!!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Enpä oo tuota koskaan miettinyt mut nyt kun ajattelee niin kyllä mut opetettiin olemaan kiltti lapsi ja tuskinpa ikään asioihin sanoin vastaan!Teini-iässä olinki sit ihan ongelmatapaus mut nyt äitinä se kiltteys on palannut:)Uskomatonta mutta totta että liika kiltteys tekee elämästä vaikeaa!!

Mikä siinä on niin uskomatonta? Muuta kuin se, että sut on lapsena huijattu uskomaan, että tällä tapaa saat hyväksyntää maailmassa ja asiasi ovat hyvin? Samaten kuin se taas on mun silmiin uskomatonta, että kiltti ihminen ei ite ymmärrä ettei kiltteyden vaihtoehto oikeasti ole ärsyttävyys (paitsi vanhempiesi mielestä muinoin). Monen mielestä kiltti ihminen jos joku on ärsyttävä, ja olen itekkin kaatumassa tälle kannalle vanhemmiten aina enemmän