mää oon ihan loppu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hivenenhullu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hivenenhullu

Vieras
ei tämä paljoa iloisemmaks mneo muuttnut päikkäreidenkään jälkeen.. ja nyt jo syyllistyin siihen minkä tiedän ettei auta... ek jonkun tunnin jälkeen poika alkoi itkeä, silloin vielä jaksoin kantaa sen mun sänkyyn ja siihen se rauhottui ja nukhati.. mutta sitte vajaa kakstuntia oli tullut unta kun jätkä alkoi taas ulvomisen... mä koitin eka olla rauhallinen mutta sitte vaan lipes lapasista.. mää huusin että menee muualle kirkumaans aj et mä en jaksa ja et mikä vittu sillä on..
yllättävää sinänsä että ei auttanut taikak parantanut tilannetta.. lähdin sitten ulos tupakalle.. tiiän että ei toi huutaminen auta.. mä tiedän että pitäis jaksaaa olal rauhallinen.. mutta ei vaan pystynyt... se oli ihan hirveä show ennen päikkäreitä ja ajattelin jotenkin et nukuttasi pikkasen enemmän.. tai ainakin et päikkäreiden jälkeen olis parempi mieli, sekä mulla että pojalla..
sehän nyt on sanomattakin selvää et jos vuorokauden unimäärä on vajaa 7 tuntia lapsella niin mikään ei ole kivaa ja mistään ei tule mitään.. jatkuvaa rutinaa ja huutoa..
mä oon useamman kerran kysynyt että mikä on, sattuuko johonkin.. aina vastaa että ei.. mutta annoin nyt varmuudeks särkylääkkeen.. kuumetta sillä ei ole..

Minkä ikäinen poika on? Se huutaminen tosiaan kertoo väsymyksestä, mutta ihan oikeasti teet itse päätöksen huutaa tai olla huutamatta. Kun se huuto on tulossa, niin päätätkin vain hengittää. Lasket kymmeneen tai jotain, huomaat itsekin, että se on vain jotkut sekunnit, kun on tarve räjähtää, mutta se helpottaa oikeasti, varsinkin, jos pystyt poistumaan tilanteesta.

Alkuperäinen kirjoittaja jee:
Minkä ikäinen poika on? Se huutaminen tosiaan kertoo väsymyksestä, mutta ihan oikeasti teet itse päätöksen huutaa tai olla huutamatta. Kun se huuto on tulossa, niin päätätkin vain hengittää. Lasket kymmeneen tai jotain, huomaat itsekin, että se on vain jotkut sekunnit, kun on tarve räjähtää, mutta se helpottaa oikeasti, varsinkin, jos pystyt poistumaan tilanteesta.

2v9kk on ikää.. ja viime yö on ollut siis helvetillistä huutoa ja itkua (tein siitä aloituksenkin aamulla) mä oon nukkunut yöllä sen 2,5 tuntia,pätkissä.. ja nyt alle 2 tuntia.. pätkissä..
mä koitan olla huutamatta ja hermostumatta.. mutta se on tosi vaikeeta kun ei vaan jaksa enää tota huutoa... kun se huuto siis alkaa ihan kaikesta.. sen lisäks että nyt pyytää kaikki haluamansa asiat huutamalla,itkemällä ja kirkumalla.. ja mä oon sinnikkäästi koittanut opettaa että sillä raivoamisella ei saa tahtoaan läpi.. pelkään että ens yöstä tulee kamalampi jos ei nyt saada päivän mielialaa muutettua.. ja tiedän että se mieliala muuttuu entistä huonommaksi kun pitäis lähteä kauppaan...

Ei muuta kuin hirveesti voimia, itselläni on 2v 3kk sekä pieni vauva :hug: Öisin meillä valvottaa nimenomaan tämä vanhempi, kun näkee painajaisia yms. Väsyneenä on pinna tosi kireellä, mutta meidän pitäisi muistaa, ettei se huuto auta siihen lapsen huutoon auta mitään. Puhuuko poika jo "riittävästi" vai turhautuuko just siihen, ettei osaa ilmaista itseään? Saisitko ketään vahtimaan poikaa siksi aikaa, että pääsisit sinne kauppaan ihan rauhassa?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
onko lapsi ja sinä aina tollasii?vai onko se oikeesti kipe`?ootko yh`?

no ei olla aina tälläsiä :o
kipeydstä en tiedä.. kuumetta ei ole, ei ole nuhaa eikä yskää ja väittää ettei mihinkään satu.. väsynyt se kyllä varmasti on.. yliväsynyt...
en ole yh kun mies löytyy, mutta lapsen isä asuu kyllä eri osoitteessa

Ei muuta kuin hirveesti voimia, itselläni on 2v 3kk sekä pieni vauva :hug: Öisin meillä valvottaa nimenomaan tämä vanhempi, kun näkee painajaisia yms. Väsyneenä on pinna tosi kireellä, mutta meidän pitäisi muistaa, ettei se huuto auta siihen lapsen huutoon auta mitään. Puhuuko poika jo "riittävästi" vai turhautuuko just siihen, ettei osaa ilmaista itseään? Saisitko ketään vahtimaan poikaa siksi aikaa, että pääsisit sinne kauppaan ihan rauhassa?

poika osaa kyllä puhua, normisti selittää kovasti kaikenlaista :) mutta nyt väsyneenä ja itkuisena heittää mykkä vaiheen päälle... jokaisen avstauksen saa nyhtää irti..
mä koitan auttaasiinä itsensä ilmaisemisessa.. siis tarjoan vaihtoehtoja, annan sanoja.. mutta poika vaan istuu hiljaa ja tuijottaa... (joka on myös harvinaisen ärsyttävä tapa, josta ollaan myös koitettu pitää tiukasti kiinni että pitää vastata jos joku kysyy jotain)
mies tulee vasta puol kasi töistä joten pakko mun on ottaa jätkä kauppaan mukaan..
se vaan ei houkuta koska ennen päikkäreitä kun mentiin ulos luistelemaan niin se lähtö sujui 20min kirkumis tantrum kohtauksen kourissa.. sitten alkoi rutina.. joten paljon enempää en kauppa reissultakaan odota..
ja nyt kaiksita kiellosita seuraa järkky kiukku huuto ja tasajalkaa pomppiminen..
ja kun sellanen yksinkertainenkin pyyntö lapselta, esim haluaa mun syliin... alkaa sellasella raivoisalla ulvaisulla ja itkulla.. siis juuri sellaisella käytöksellä josta olen koitatnut opettaa että sillä ei saa sitä mitä haluaa.. lisäksi olen sanonut että jos haluaa syliin niin senkus tulee mun luokse, mutta jätkä ratkaisee sen raivoamalla joko eri huoneessa, tai sohvalal istuen.. eli siis kun se alkaa huutamaan/itkemään mitä haluaa.. niin mun pitäis pomppia sinne sen luokse.. ja näin vaan vahvistan sitä ei toivottua käytöstä joka on muutoinkin uhman takia melko vahvaa... ja jätkähän siis haluaa 2min välein syliin taikka halin.. ja sitten ilmoittaa että nyt äiti menee pois, tai että hän menee pois...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
korvat voi olla kippeet vaikka ei mitään muita oireita oiskaan. ainakin meillä oli...

mä katon nyt et auttaako toi särkylääke mitään.. tolla on ollut kaks lievää välikorvan tulehdusta koko ikänään ja molemmilla kerroilla on sitä korvaa haronut.. ja nyt ei oo mitään sellasta...

älä sinä hermostu jos lapsella on paha olla. lapsi itkee kun on paha olla.SUN KUULUU LOHDUTTAA. sä olet aikuinen.sä olet sen ÄITI. sillä ei ole muita.
jos kumminkin käyttäisit lääkärissä.

Ok, toivottavasti selviätte kauppareissusta. Mutta muista sielläkin, että se on vaan huutoa :)

Tuohon lohduttamiseen on pakko kommentoida, että totta: huuto ei tuossa tilanteessa auta, mutta ei uhmakohtauksissa pidä lohdutellakaan lasta. Sehän saa ihan turhasta huomiota silloin.

Ok, toivottavasti selviätte kauppareissusta. Mutta muista sielläkin, että se on vaan huutoa :)

Tuohon lohduttamiseen on pakko kommentoida, että totta: huuto ei tuossa tilanteessa auta, mutta ei uhmakohtauksissa pidä lohdutellakaan lasta. Sehän saa ihan turhasta huomiota silloin.

kyllä mä lohduttelenkin, mutta en mä voi antaa sen pyörittää mua mennen,tullen palatessakaan.. siis että tottuu siihe et raivoamalla ja huutamalla saa sen mitä haluaa.. oli sitten kyse vesilasillisesta taikka halauksesta... se saa pyytämällä... että ensin sen tarvii rauhoittua ja sitten pyytää nätisti niin saa sen mitä haluaa (sisi ei tietenkään kaikkea ja aina)
mä tiedän että voi kuullostaa julmalta että lapsi huutaa pääsyä syliin mutta ei siitäkään tule mitään et pompin muutaman minuutin välein ympäri asuntoa lapsen halujen mukaan.. jos haluaa sykkyyn niin saa tulla, en mä sitä pois työnnä.. mutta karjumalla ja käskemällä se ei syliin pääse... niin ja mä kyllä käyn halailemassa sitä ihan omasta aloitteestani, huomioin ja hellin, eli se ei ole mikään rajallinen pyydettävissä oleva asia...

suoritin sitten henkisen hajoamisen kun puhuin miehen kanssa puhelimessa.. itkuhan tässä pääs.. en mä jaksa..
kauppaan ei päästy kun ei mitään yhteistyökykyä tolla lapsella nyt, sen sijaan puri mua reidestä kunnolla ja ilmoitti ettei aio laittaa sukkahousuja jalkaan.. en mä sitten enää vaan jaksanut.. edessä olis ollut painimatsia muistuttava pukemisoperaatio, kirkuvan pojan autoon kanto ja istuimeen köyttäminen.. kaupassa ostosten teko sen pojan kanssa ja matka takas kotio.. ei.. nyt poika konttaa ympäri lattioita, tekee syömisestä shown.. ja mua ei jaksa enää edes kiinnostaa... nyt ajattelin tehdä viimeisen illan pelastusyritys operaation ja mennä pojan kanssa kylpyyn.. se menee joko hyvin, huonosti tai hyvinhuonosti.. veikkaan viimeistä ja sitten onkin tilanne jos e että jätkä menee suoriltaan nukkumaan.. vähiin käy toivo siitä et ens yö olis parempi kuin edellinen

Meillä myös vajaa kolmevuotias ERITTÄIN voimakastahtoinen ja haasteellinen lapsi. Hänellä kuuluu kyllä ihan päivittäisiin menoihin melkoinen määrä uhmaa. Ei siis kyse mistään harvinaisesta tapahtumasta, kuten teillä, näin ymmärsin. Olen jo niin tottunut tuohon touhuun, että nykyään jaksan mielestäni melko hyvin sitä kiukkua ja huutoa. Mutta välillä vaan menee hermot. Yhtäkkiä vaan huomaa, että tässä taas huudan itsekin, vaikka ei pitäisi... Ei kukaan mahdottomia määriä kiukkuamista jaksa, ei äiditkään mitään yli-ihmisiä ole. Muistaa vaan lopuksi pyytää anteeksi puolin ja toisin. voimia sulle!

Alkuperäinen kirjoittaja ymmärrän:
Meillä myös vajaa kolmevuotias ERITTÄIN voimakastahtoinen ja haasteellinen lapsi. Hänellä kuuluu kyllä ihan päivittäisiin menoihin melkoinen määrä uhmaa. Ei siis kyse mistään harvinaisesta tapahtumasta, kuten teillä, näin ymmärsin. Olen jo niin tottunut tuohon touhuun, että nykyään jaksan mielestäni melko hyvin sitä kiukkua ja huutoa. Mutta välillä vaan menee hermot. Yhtäkkiä vaan huomaa, että tässä taas huudan itsekin, vaikka ei pitäisi... Ei kukaan mahdottomia määriä kiukkuamista jaksa, ei äiditkään mitään yli-ihmisiä ole. Muistaa vaan lopuksi pyytää anteeksi puolin ja toisin. voimia sulle!

kiitps :) on meillä tuota uhmaa tietyssä määrin päivittäin.. mutta kun sen yhdistää tähän yliväsymykseen niin tolalenn iapnahan tilttaa kokonaan.. ja äiti kans... huomenna on päivä uus, jos nyt kuitenkin sais nukuttua yöllä.. sekä poika että minä...

Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja ymmärrän:

kiitps :) on meillä tuota uhmaa tietyssä määrin päivittäin.. mutta kun sen yhdistää tähän yliväsymykseen niin tolalenn iapnahan tilttaa kokonaan.. ja äiti kans... huomenna on päivä uus, jos nyt kuitenkin sais nukuttua yöllä.. sekä poika että minä...

Se on kyllä totta, että oma väsymys ja lapsen uhma on ihan mahdoton yhdistelmä ja sitten jos siihen lisää vielä hormoonit, niin sitä ei kestä kukaan... Muuta joo, juuri väsyneenä ei mullakaan kestä hermot kasassa, edelleenkään. Onneksi on kuitenkin yleensä tilapäistä niin kova väsymys. Toivottavasti saatte nukuttua ensi yönä!

Yhteistyössä