Maahanmuuton kustannuksia on näköjään laskeskeltu, mielenkiintoisia lukuja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mielenkiintoista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tehän voitte vaikka aloittaa kumoamalla nuo esitetyt väitteet faktoilla ja vasta-argumenteilla. Onnea yritykseen, vasta-argumenteiksi ei sitten riitä, että tuo on ihan paskaa, ad-hominen mölinät ja FANTSUUUUUUUU !!!

Väittelyn/keskustelun alkeisiin kuuluu, että se, joka esittää väitteen esittää myös sille todisteet. Jos ei pysty antamaan mitään väitteidensä tueksi, oletetaan, että niissä ei ole perää.

Tunnetuin ryhmä, joka ei tätä näytä ymmärtävän ovat kiihkomieliset uskovaiset, jotka turvautuvat yhä uudelleen sanomaan, että "osoita itse, että Jumalaa ei ole/Raamattu ei ole totta/jne".

[QUOTE="vieras";26365561]Mutta sun mielestä tuon puheenvuoron kirjoittaja on huru-ukko koska hän on sitä mieltä että plussalle jäädään?[/QUOTE]

Olen lukenut Vahteran kirjoituksia ja hänellä on faktaa laittaa joka kirjoituksessa pöytään lukujensa tueksi. Tällä blogin aloittajalla ei ole minkäänlaista faktaa, pelkkä lapsenuskoinen luulo kuinka me jäädään plussalle.

Ruotsissa on paljon tehty laskelmia maahanmuuton kustannuksista ja monet arviot ovat varovaisia ja niistäkin luvuista löytyy aivan varmasti faktaa, tutkimuksia, linkkejä ja juttuja netistä.

Ei muuta kuin googlettamaan, itse kun en ole aiheeseen niin perehtynyt ei minulla ole laittaa linkkejä ja tutkimuksia kuin apteekin hyllyltä pöytään. Voi olla, että jossain vaiheessa perehdyn aiheeseen tarkemmin.

Kun tähän soppaan muuten lisää Euron kriisin, niin saa nähdä kuinka kusessa me ollaan tulevaisuudessa. Rahan holtittomaan törsäämiseen on kertakaikkiaan tultava loppu. Jossain vaiheessa tulee se raja jolloin Suomella ei vain yksinkertaisesti ole enää varaa. Nyt tarkoitan tätä holtitonta rahan syytämistä pitkin Eurooppaa.

Uskokaa huvikseen, jossain se Suomen raja menee.

Jos se on Kataisesta ja kumppaneista kiinni, niin ainoa raja holtittomaan rahan kylvämiseen on se, kuinka paljon karvaranteet kehtaa pyytää rahaa ja hehän tunnetusti kehtaavat.

Olen lukenut Vahteran kirjoituksia ja hänellä on faktaa laittaa joka kirjoituksessa pöytään lukujensa tueksi. Tällä blogin aloittajalla ei ole minkäänlaista faktaa, pelkkä lapsenuskoinen luulo kuinka me jäädään plussalle.

Ruotsissa on paljon tehty laskelmia maahanmuuton kustannuksista ja monet arviot ovat varovaisia ja niistäkin luvuista löytyy aivan varmasti faktaa, tutkimuksia, linkkejä ja juttuja netistä.

Ei muuta kuin googlettamaan, itse kun en ole aiheeseen niin perehtynyt ei minulla ole laittaa linkkejä ja tutkimuksia kuin apteekin hyllyltä pöytään. Voi olla, että jossain vaiheessa perehdyn aiheeseen tarkemmin.

Kuitenkin näytät mielestäsi hyvinkin tietävän kenellä on "varmasti" faktaa ja kenellä ei. Pistähän niitä faktoja nyt sitten meillekin. Sinun tehtäväsihän se on, ei meidän.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26365566:
Isokallion blogi alkaa: "Kaikki kansanedustajat väittävät, ettei julkisten menojen tasapainottamiseksi tarvitse korottaa veroja eikä leikata menoja." En jaksa lukea pidemmälle, koska alkuasetelma on noin typerä.

Mikä siinä nyt on niin mahdottoman typerää?

[QUOTE="vieras";26365666]Mikä siinä nyt on niin mahdottoman typerää?[/QUOTE]
No vastaanpa kysymyksellä. ;) Mikä siinä lauseessa on hyvää? Kieliopillisesti toki moitteeton.

Tässä vielä muistin virkistykseksi:
"Kaikki kansanedustajat väittävät, ettei julkisten menojen tasapainottamiseksi tarvitse korottaa veroja eikä leikata menoja."

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26365691:
No vastaanpa kysymyksellä. ;) Mikä siinä lauseessa on hyvää? Kieliopillisesti toki moitteeton.

Tässä vielä muistin virkistykseksi:
"Kaikki kansanedustajat väittävät, ettei julkisten menojen tasapainottamiseksi tarvitse korottaa veroja eikä leikata menoja."

Vastaan kysymyksen kysymykseen kysymyksellä: Onko Isokallio vai kansanedustajat sinun mielestä typeriä?

Voihan sitä aina takertua johonkin yksittäiseen lauseeseen ja kirjoitusvirheeseen, mutta kyllä Isokallion kirjoituksista selviää kuitenkin se isompi kuva jos vain malttaa lukea loppuun asti. Ei Isokallio todellakaan ole yksin ajatustensa kanssa ja kertovathan jo tehdyt leikkaukset ja kuntauudistamisen halukkuus, että ainakin jotain yritetään tehdä, että saataisiin karsittua kuluja.

Leikkaukset ovat aina poliittisia päätöksiä, mistä leikataan.

Että semmosta :D Taisin ilmeisesti laittaa avauksen aivan väärään foorumiin, pitääkö täällä ruveta kertomaan talouden yksinkertaiset lainalaisuudet rautalangasta vääntäen.

Yrittäkääpä nyt pikkaisen skarpata, jookos :)

Niin laitoit, vitut täällä tajuta tuon taivaallista mistään. Tyhmiä kuin aidanseipäät ja vaativat perusteluita joka saatanan asiaan, oikeita, rehellisä kunnon tolloja koko porukka. :D

[QUOTE="vieras";26366205]Niin laitoit, vitut täällä tajuta tuon taivaallista mistään. Tyhmiä kuin aidanseipäät ja vaativat perusteluita joka saatanan asiaan, oikeita, rehellisä kunnon tolloja koko porukka. :D[/QUOTE]

Ihmeen hyvin te täällä viihdytte.

[QUOTE="vieras";26366205]Niin laitoit, vitut täällä tajuta tuon taivaallista mistään. Tyhmiä kuin aidanseipäät ja vaativat perusteluita joka saatanan asiaan, oikeita, rehellisä kunnon tolloja koko porukka. :D[/QUOTE]

Perusteluita pitääkin vaatia, mutta ei kai nyt kaikkia perusasioita pidä joutua selittämään rautalangasta. Käsittääkseni meillä on suhteellisen toimiva koululaitos jossa pitäisi jotain oppia. Ja kai nyt ihmiset muutakin joskus lukevat kuin seiskapäivää tai katsovat töllöstä edes jotain asiaohjelmia.

Ymmärrän kyllä jos ei kiinnosta nämä asiat pätkän vertaa, mutta ei kai sitä kaikille pidä kuitenkaan tulla julistamaan kuinka idiootti on.

Kyllä tällä palstalla ON ihan ÄLYTTÖMÄN tyhmääkin porukkaa. Fiksuimpia näkee näissä yhteiskunnallisissa ketjuissa. Et voi vaan kuvitella mikä on taso jos paras on tässä.

Perusteluita pitääkin vaatia, mutta ei kai nyt kaikkia perusasioita pidä joutua selittämään rautalangasta. Käsittääkseni meillä on suhteellisen toimiva koululaitos jossa pitäisi jotain oppia. Ja kai nyt ihmiset muutakin joskus lukevat kuin seiskapäivää tai katsovat töllöstä edes jotain asiaohjelmia.

Ymmärrän kyllä jos ei kiinnosta nämä asiat pätkän vertaa, mutta ei kai sitä kaikille pidä kuitenkaan tulla julistamaan kuinka idiootti on.

Nämä, maahanmuuttoon ja rahanlapioimiseen velkamaihin kiinnostaa kyllä Ongelma on vaan se että täällä lukijat olettavat kaiken olevan positiivista jokamielessä, antoi sitä rahaa miljardeja kreikkaan vai ottaako miljoona pakolaista tänne sönkkään siansaksaa ja vetään lonkkaa ostareiden kulmille. Kaikki tuo on positiivista ja äly ei tunnu riittävän että se maksaa, suomalaiset veronamaksajat kustantaa tuon kaiken ja se tietää leikkauksia julkisiin menoihin. Ei täällä ole tietoa mitään semmosesta.

[QUOTE="Vieras";26366397]Nämä, maahanmuuttoon ja rahanlapioimiseen velkamaihin kiinnostaa kyllä Ongelma on vaan se että täällä lukijat olettavat kaiken olevan positiivista jokamielessä, antoi sitä rahaa miljardeja kreikkaan vai ottaako miljoona pakolaista tänne sönkkään siansaksaa ja vetään lonkkaa ostareiden kulmille. Kaikki tuo on positiivista ja äly ei tunnu riittävän että se maksaa, suomalaiset veronamaksajat kustantaa tuon kaiken ja se tietää leikkauksia julkisiin menoihin. Ei täällä ole tietoa mitään semmosesta.[/QUOTE]

Valitettavasti kaikki maahanmuuttoon ja monikulttuurisuuteen liittyvät ilmiöt eivät ole pelkästään positiivisia. Ja niistä negatiivisistakin ilmiöstä pitää pystyä keskustelemaan järkevästi.

Olen huomannut, että monet maahanmuuttokeskustelut menevät todella omituiseksi tunteelliseksi mölinäksi josta ei ota kukaan mitään tolkkua. Itse en sellaista keskustelua jaksa.

On se jännä, miten kaikki, jotka haluavat nähdä jotain faktaa väitteille ovatkin yhtäkkiä tyhmiä, jotka eivät vain tajua asioista mitään... mutta faktoja ei vain tule. Jos niitä faktoja on, niin ei kai niiden antaminen niin vaikeaa voi olla? Faktojen pyytäminen ei muuten ole osoitus tyhmyydestä eikä se kerro kysyjän mielipiteestä mitään. Minä ainakin kysyin ihan avoimin mielin, mutta eipä tullut mitään

[QUOTE="vieras";26366753]On se jännä, miten kaikki, jotka haluavat nähdä jotain faktaa väitteille ovatkin yhtäkkiä tyhmiä, jotka eivät vain tajua asioista mitään... mutta faktoja ei vain tule. Jos niitä faktoja on, niin ei kai niiden antaminen niin vaikeaa voi olla? Faktojen pyytäminen ei muuten ole osoitus tyhmyydestä eikä se kerro kysyjän mielipiteestä mitään. Minä ainakin kysyin ihan avoimin mielin, mutta eipä tullut mitään[/QUOTE]

Linkit löytyy usarin blogista ja laitoin linkin Isokallion blogiin. En oikein ymmärrä minkätakia ei viitsitä edes mennä lukemaan niitä linkitettyjä blogeja ja sitten täällä jänkätään ties mistä.

Ei taida tämä keskustelu oikeasti edes kiinnostaa, kunhan pääsee vain jankuttamaan ja aukomaan päätään, se taitaa olla monien tarkoitus tälläisissä keskusteluissa. Tuskinpa jaksetaan lukea mitään tästä aiheesta tai jos nyt itse vaivautuisi ottamaan jotain selville. Klikatkaa edes niitä linkkejä mitä tännekkin on laitettu ja menkää lukemaan. Tulkaa senjälkeen uudestaan keskustelemaan, muuten tämä keskustelu on täysin hyödytöntä ja järjetöntä.

Linkit löytyy usarin blogista ja laitoin linkin Isokallion blogiin. En oikein ymmärrä minkätakia ei viitsitä edes mennä lukemaan niitä linkitettyjä blogeja ja sitten täällä jänkätään ties mistä.

Ei taida tämä keskustelu oikeasti edes kiinnostaa, kunhan pääsee vain jankuttamaan ja aukomaan päätään, se taitaa olla monien tarkoitus tälläisissä keskusteluissa. Tuskinpa jaksetaan lukea mitään tästä aiheesta tai jos nyt itse vaivautuisi ottamaan jotain selville. Klikatkaa edes niitä linkkejä mitä tännekkin on laitettu ja menkää lukemaan. Tulkaa senjälkeen uudestaan keskustelemaan, muuten tämä keskustelu on täysin hyödytöntä ja järjetöntä.

Jos kerran tiedät mistä aiheeseen liittyvät linkit tarkalleen löytyvät, sen kun siirrät ne tänne. Ei kai se ole niin vaikeaa? Kuten tässä ketjussa on jo monta kertaa todettu, on sinun tehtäväsi esittää väitteillesi tukea. En todellakaan lähde lukemaan jotain blogeja, joissa kuulemma on jossain määrittelemättömässä kohdassa jotain faktoja tai linkkejä selvittääkseni mitkä ovat oleellisia tai luotettavia. Se on sinun tehtäväsi. Jään odottamaan.

Tälläinen keskustelu tällä kertaa, se on morjensta ja sii juu later ! Muutkin ovat muuten kiinostuneita taloudesta kuin rasistit, natsit ja persut. Onkohan taloussanomien kaikki toimittajat natseja ja persuja, hmmm. Pitäisikö itse ruveta kutsumaan kaikkia vaikka natseiksi ja persuiksi, koska hommahan on niin lystikästä ettei mitään järkeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.....................

Yhteistyössä