Maailmani on ihan sekaisin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sekaisin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Magnificent:
Lähtisitkö jos ei olisi uutta tiedossa? Eli mitä jos uusi suhde menee lepikkoon?

Lähtisin heti, jos sen voisi tehdä niin ettei kukaan kärsi. Mutta ku ei voi. Itse kärsin jos jään. Jos uusi suhde ei onnistu, niin olen sitten yksin. Ei se tunnu yhtään hullummalta vaihtoehdolta. Onhan minulla nuo rakkaat lapseni. En kyllä tämän ystäväni kanssa heti mitään vakavampaa aloittaisi.

Minäminäminä. Joo ja lapset ei kärsi erosta yhtään......

Alkuperäinen kirjoittaja Magnificent:
Lähtisitkö jos ei olisi uutta tiedossa? Eli mitä jos uusi suhde menee lepikkoon?

Lähtisin heti, jos sen voisi tehdä niin ettei kukaan kärsi. Mutta ku ei voi. Itse kärsin jos jään. Jos uusi suhde ei onnistu, niin olen sitten yksin. Ei se tunnu yhtään hullummalta vaihtoehdolta. Onhan minulla nuo rakkaat lapseni. En kyllä tämän ystäväni kanssa heti mitään vakavampaa aloittaisi.

Sun ei pitäisi aloittaa yhtään mitään sen ystäväsi kanssa ennen kuin ero on selvä ja olet asettunut aloillesi. Eron ei pidä johtua siitä, että haluat uuden miehen vaan siitä, että haluat uuden elämän. Ja sitä omaa uutta elämää ei voi aloittaa, jos sulla on mies valmiina.

Ei ne vaihdossa parane.

Kuuntele sydämesi ääntä, niitä vuosisadan rakkaustarinoita on olemassa, tosin ne on vain harvoille ja valituille.
Toisaalta vuosia kestäneet ihastuksen tunteet saattavat olla osa elämäsi fantasiaa, mutta todellisuus voi olla aivan toista :(
vaikea tilanne.
edelleenkin painotan, että meillä on vain yksi elämä ja se pitäisi yrittää elää niin, että on mahdollisesti on onnellinen tai ainakin pyrkii siihen.
en silti kannata eroja, rakkaus ei ole tunne vaan tahdon asia. ja jos sinä pitkään mietittyäsi et tahdo rakastaa aviomiestäsi ja et tahdo elää hänen kanssaan ja kaiken kukkuraksi et tunne miestäsi kohtaan mitään niin silloin ero on järkevin vaihtoehto ja oikein miestäsi kohtaan, että hänellä olisi myös mahdollisuus etsiä onneaan jonkun toisen kanssa.
Ja senkin jälkeen kun päättää erota ei kannata rysäyttää heti uuden kanssa kimpsuja ja kampsuja yhteen vaan käydä ero rauhassa läpi ja edetä uuden kanssa todella hitaasti kun lapsiakin on kuvioissa mukana.

Ja toinen pointti lapset. lapsille vanhempien ero on vaikea, mutta hyvin käsiteltynä ja kun on 2 aikuista ihmistä jotka ajattelevat lapsiensa parasta ja käy eron lasten kanssa hyvin niin lapset voivat päästä eron yli.
Minusta se, että on lapsellinen ei ole syy jäädä suhteeseen, äidillä ja isällä on oikeus olla onnellisia vaikka sitten erikseenkin, kyse on enemmän siitä, että asiat hoidetaan lapsia ajatellen rauhallisesti ja aikuismaisesti.

Kun en tiedä asiasta enempää niin oon jäävi antamaan neuvoja... :ashamed: Mutta ihastumisia tulee ja menee vaikka on parisuhteessa. Se on jokaisen omasta moraalista, tunteesta tai harkintakyvystä kiinni meneekö niissä kuinka pitkälle. Kannattaisi nyt vaan unohtaa tämä ystävä ja päättää nykyisen suhteen tulevaisuudesta oman miehen kanssa.

Mielenkiinnosta heitän ilmaan kysymyksen; mitä jos näin olisi käynyt miehelle? Epäilen, että vastaukset eivät olisi ihan samanlaisia...

Alkuperäinen kirjoittaja Ruoho ei yleensä ole vihreämpää aidan toisella puolella- Joskus on:
Kuuntele sydämesi ääntä, niitä vuosisadan rakkaustarinoita on olemassa, tosin ne on vain harvoille ja valituille.
Toisaalta vuosia kestäneet ihastuksen tunteet saattavat olla osa elämäsi fantasiaa, mutta todellisuus voi olla aivan toista :(
vaikea tilanne.
edelleenkin painotan, että meillä on vain yksi elämä ja se pitäisi yrittää elää niin, että on mahdollisesti on onnellinen tai ainakin pyrkii siihen.
en silti kannata eroja, rakkaus ei ole tunne vaan tahdon asia. ja jos sinä pitkään mietittyäsi et tahdo rakastaa aviomiestäsi ja et tahdo elää hänen kanssaan ja kaiken kukkuraksi et tunne miestäsi kohtaan mitään niin silloin ero on järkevin vaihtoehto ja oikein miestäsi kohtaan, että hänellä olisi myös mahdollisuus etsiä onneaan jonkun toisen kanssa.
Ja senkin jälkeen kun päättää erota ei kannata rysäyttää heti uuden kanssa kimpsuja ja kampsuja yhteen vaan käydä ero rauhassa läpi ja edetä uuden kanssa todella hitaasti kun lapsiakin on kuvioissa mukana.

Ja toinen pointti lapset. lapsille vanhempien ero on vaikea, mutta hyvin käsiteltynä ja kun on 2 aikuista ihmistä jotka ajattelevat lapsiensa parasta ja käy eron lasten kanssa hyvin niin lapset voivat päästä eron yli.
Minusta se, että on lapsellinen ei ole syy jäädä suhteeseen, äidillä ja isällä on oikeus olla onnellisia vaikka sitten erikseenkin, kyse on enemmän siitä, että asiat hoidetaan lapsia ajatellen rauhallisesti ja aikuismaisesti.

Hienosti veistelty! :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Jos olet ollut jo ennen tuota onneton ja miettinyt eroa, niin mielestäni saat olla sen verran itsekäs että otat eron nykyisestäsi, koska ei ne lapset ole sen onnellisempia jos vanhemmilla on huono suhde. Sitten kun ero on selvä, voit alkaa kehittämään sitä uuttakin suhdetta, mutta ei ennen sitä!

Olen hieman eri mieltä. Riippuu millä lailla vanhempien suhde on huono, ja kuinka pahasti asiat ovat.

Kyllä lapset yllättävän paljon vaistoavat vanhempiensa suhteesta. Jos yhdessä ollaan vain kuin kämppäkaverit jne, niin lapsi kyllä saa siinä huonon suhteen mallin.

Minä ymmärrän kyllä mitä tarkoitat. Mutta ei se ole yhtään sen parempi se eroamisen malli. Mä olen sitä mieltä, että lapsi ei tarvitse vanhempiensa suhteeseen mitään kiihkeää intohimoa.

Mä en niinkään peräänkuuluta niitä kiihkeitä hellyyden osoituksia vanhempien kesken, mutta se toisen kunnioitus ja lämmin välittäminen kuuluu tuntua vanhempien välillä, jos sitä ei ole niin parempi lapsille että ollaan erillään ja onnellisia.

Sen takia juuri tätä pohdinkin. Jos lapsia ei olisi, olisin lähtenyt jo. Milloin oma kärsimykseni voi olla niin suurta, että voin ohittaa lasten kärsimyksen ja pyrkiä omaan (ja lasten) onnellisuuteen? Olen lähes kokoajan huonolla tuulella kotona ollessani, ahdistaa.

Sen takia juuri tätä pohdinkin. Jos lapsia ei olisi, olisin lähtenyt jo. Milloin oma kärsimykseni voi olla niin suurta, että voin ohittaa lasten kärsimyksen ja pyrkiä omaan (ja lasten) onnellisuuteen? Olen lähes kokoajan huonolla tuulella kotona ollessani, ahdistaa.

Oisko teidän suhteessa sittenkään jotain pelastettavaa? Ei se ruoho aina ole vihreämpää toisella puolella... Onko mies puhunut myös erosta, vai oletko yksinäsi ahdistunut?

Pisteet Cassylle. Äidin himon ja rakastumisen kaipuu ei voi aiheuttaa niin suurta kärsimystä että lapsiperheen rikkominen olisi oikeutettua.

Alkuperäinen kirjoittaja tripod:
Pisteet Cassylle. Äidin himon ja rakastumisen kaipuu ei voi aiheuttaa niin suurta kärsimystä että lapsiperheen rikkominen olisi oikeutettua.

Miksei äiti saa haluta olla rakastettu tai rakastunut? Olen katsonut koko ikäni vierestä, kun omat vanhempani ovat toisilleen kuin ilmaa. Kumpikin puhuu, että on jäänyt vain meidän lasten takia. Ei tunnu kivalta enkä halua itselleni samaa. Katsoa sitten eläkeiässä taaksepäin ja tuumia, etten koskaan saanut olla rakastunut enkä kokea intohimoa.

Snoopy kirjoitti näin:

Oisko teidän suhteessa sittenkään jotain pelastettavaa? Ei se ruoho aina ole vihreämpää toisella puolella... Onko mies puhunut myös erosta, vai oletko yksinäsi ahdistunut?

Mies ei halua erota, eikä edes asumuseroa. Minusta tuntuu usein siltä, ettei mies välitä pahasta olostani kunhan hänellä vain on asiat hyvin. Jos puran oloani hänelle, hän vain hymähtelee ja saattaa halata. En halua haleja. Mies haluaa seksiä kokoajan, vihjailee siitä ja kähmii vaikka olen tuhat kertaa sanonut etten halua sitä. Haluan omaa aikaa, haluan olla vapaa. Mies ei halua antaa sitä minulle. Miehen arvomaailma on ihan erilainen kuin minun, en voi enkä halua elää sen kanssa. Ihan sama onko ihastusta vai ei, haluan pois tästä, en vain tiedä miten.

Jospa sä oletkin allapäin, ehkä jopa masentunut? :/ Pitäisköhän teidän yrittää ratkoa ongelmianne jossain kolmannen osapuolen kuullen? Jos kerran mies ei halua erota ja lapsiakin on. Kuulostaako ihan mahdottomalta?

Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:
Jospa sä oletkin allapäin, ehkä jopa masentunut? :/ Pitäisköhän teidän yrittää ratkoa ongelmianne jossain kolmannen osapuolen kuullen? Jos kerran mies ei halua erota ja lapsiakin on. Kuulostaako ihan mahdottomalta?

Se on tuo mies, joka minua masentaa. Ei hänen kanssaan voi edes kunnolla puhua, kun aina suuttuu ja häipyy.

Miksei äiti saa haluta olla rakastettu tai rakastunut? Olen katsonut koko ikäni vierestä, kun omat vanhempani ovat toisilleen kuin ilmaa. Kumpikin puhuu, että on jäänyt vain meidän lasten takia. Ei tunnu kivalta enkä halua itselleni samaa. Katsoa sitten eläkeiässä taaksepäin ja tuumia, etten koskaan saanut olla rakastunut enkä kokea intohimoa.

Eläkeikään ei tarvitse odottaa, vaan voit vaihtaa miestä siinä vaiheessa kun lapset ovat koulussa ja itsenäistymässä. Pienet lapset tarvitsevat kipeästi ehjän perheen jossa omat vanhemmat tekevät kaikensa heidän eteen, vaikka tämä tarkoittaakin että vanhemmat ovat usein sekä väsyneitä että huonotuulisia.

Voi ap, toi sun juttus on just niinkuin mun suusta! Ymmärrän tasan tarkkaan mistä puhut.

Meillä on vielä niin pienet lapset, että olen päättänyt vielä jäädä ja yrittääkin ehkä parantaa suhdetta, ikävä kyllä uskon ettei tule onnistumaan... Tai siis miehen mielestä mitään ei olekaan vialla, mutta meillä ihan sama juttu että olen kasvanut niin paljon ihmisenä tämän suhteen aikana ettei käy enää ajatukset yksiin miehen kanssa.

Mä olen myös sitä mieltä, että tee niinkuin sydän sanoo! Niin mäkin aion, sitten kun on sen aika. Toivon vaan että kohdataan mun "ihonalaisen" kanssa sitten kun aika olis vihdoinkin meille oikea.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Muuttuisivatko teidän mielipiteenne asiasta, jos tässä ei olisi kolmatta osapuolta mukana?

Ei. Tämä kolmas voisi olla lieventävä seikka jos olisit varma siitä että hänestä tulee parempi perheenisä, elättäjä ja kasvattaja lapsillesi. Tämäkään ei auta jos yksikään lapsista on yli 3-vuotias.

Ei. Tämä kolmas voisi olla lieventävä seikka jos olisit varma siitä että hänestä tulee parempi perheenisä, elättäjä ja kasvattaja lapsillesi. Tämäkään ei auta jos yksikään lapsista on yli 3-vuotias.

Vanhempi lapsi täyttää marraskuussa 3. En ole ottamassa lapsille uutta isää.

Vanhempi lapsi täyttää marraskuussa 3. En ole ottamassa lapsille uutta isää.

Tuskin kaipaat minun tuomiota, mutta ilmoitanpa silti että ero näilla perusteilla ja edellytyksillä olisi liian itsekästä, sekä sinun lapsia että heidän isää kohtaan. Ihmiset sietävät pahempia pettymyksiä, ja vanhemmat tekevät suurempia uhrauksia ilman että heistä tulee katkeria, tai huonoja vanhempia.

Harkitse ainakin tarkkaan mitä eri vaihtoehdot tarkoittaisi lasten arjen kannalta, seuraavan kuuden vuoden aikana.

Yhteistyössä